در حال بارگذاری ...
پیام عزیزی در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر خبر داد

«هفت‌‌خوان» را در سالن استاد جوانمرد به صحنه می‌برم

عزیزی گفت: به تازگی نگارش نمایش‌نامه هفت‌خوان را به پایان رسانده‌ام. نمایشنامه‌ای که در گروه نمایش‌های ایرانی–سنتی قابل ارزیابی است.

پیام عزیزی در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر درباره فعالیت‌های جدید کاری خود عنوان کرد: به تازگی نگارش نمایش‌نامه هفت‌خوان را به پایان رسانده‌ام. نمایشنامه‌ای که در گروه نمایش‌های ایرانی–سنتی قابل ارزیابی است و بر گرفته از هفت‌خوان شاهنامه است و البته نگاهی متفاوت و جدید در آن وجود دارد.

این نویسنده درباره تکنیک‌های نوشتاری نمایشنامه هفت‌خوان گفت: نمایشنامه بر اساس تکنیک و شیوه پرده خوانی به نگارش در آمده و البته این پرده خوانی به روز رسانی شده است و مخاطب با شکل جدیدی از پرده خوانی مواجه خواهد شد. تلاش کردم در این اثر جدا از استفاده از تکنیک پرده خوانی از نقالی و تعزیه نیز استفاده کنم.

عزیزی در باره استفاده از نگاه اسطوره‌ای در اثرش متذکر شد: در گذشته تجربه کار در چنین فضایی در قالبی فضایی سنتی ایرانی را داشته‌ام و هفت‌خوان هم از این مسئله جدا نیست .در بطن نمایشنامه به احوالات امروز جامعه هم به صورت مفهومی اشاراتی دارم.

این کارگردان درباره گروه بازیگران نمایش تاکید کرد: در نمایش سه بازیگر حضور دارند که نقش های متفاوتی را بازی می کنند و شخصیت اصلی نمایش رستم است که بار معرفی او بر عهده راوی نمایش است. برای انتخاب بازیگران هم اعتقادی به حضور سلبریتی‌ها ندارم و از بازیگران تئاتری استفاده می کنم و اگر شرایط مهیا شود بهترین گزینه برای اجرا سالن استاد جوانمرد خانه تئاتر است و در این رابطه مذاکراتی هم با مدیریت سالن استاد جوانمرد انجام داده ام.

پیام عزیزی نویسنده، کارگردان،‌ بازیگر و طراح صحنه از جمله فعالان اثرگذار در حوزه تئاتر خیابانی و صحنه‌ای است و از عمده کارهایش می توان به داستان مرد، اون دیگه اینجا زندگی نمی کنه، غروب روزهای آخر پاییز، آئینه شربزدا و خیر نما اشاره کرد. عزیزی دارای مدرک کارشناسیی ارشد ادبیات نمایشی است و از سال 1375 تاکنون در زمینه تئاتر خیابانی و صحنه‌ای فعالیت داشته است. این هنرمند در جشنواره‌های داخلی و خارجی ازجمله فجر، آیینی سنتی، عروسکی، مقاومت، جشنواره استانبول، اتوو آنکارا، ازمیر، شکسپیرتورنن فرانسه و... شرکت داشته و در جشنواره اسکینا آپ کوزوو موفق به دریافت جایزه اول کارگردانی شده است. عزیزی همچنین پژوهشگر حوزه تئاتر خیابانی است و رمان مرد کبود را نیز به رشته تحریر درآورده است.




نظرات کاربران