در حال بارگذاری ...
ابلاغ محدودیت های کرونایی به تهران و 10 استان دیگر

تصمیم‌گیری ستاد ملی کرونا درباره تعطیلی مجدد فعالیت‌های هنری

ستاد ملی مقابله با کرونا روز شنبه درباره اعمال محدودیت‌های مجدد در حوزه فعالیت‌ مراکز فرهنگی و هنری تصمیم‌گیری خواهد کرد.

به گزارش ایران تئاتر پس از گفت و گوی ایرج حریرچی با شبکه خبر، گمانه زنی ها درباره تعطیلی فعالیت های هنری و ورزشی و ... بوِیژه سالن های سینما و تئاتر بالا گرفت. 
حریرچی گفت: اقدامات محدودیتی برای مقابله با کرونا به استانداران استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، کرمان، تهران و البرز ابلاغ شده است.با توجه به احتمالات شیوع بیشتر، برخی اقدامات با دستور رئیس جمهور اجرایی می‌شود.
حریرچی دربارهرفع مشکل گفت: تنها با توصیه نمی‌شود، باید در مواردی اعمال قانون شود.
با طرح این مطلب و  اوج‌گیری موج دوم شیوع ویروس کرونا در مجامع عمومی، ادامه فعالیت مراکز هنری که از ابتدای تیرماه و با تصمیم‌گیری ستاد ملی مقابله با کرونا از سرگرفته شده بود، در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.
دراین خصوص علیرضا وهاب‌زاده مشاور وزیر بهداشت، نیز در گفت و گو با خبرگزاری مهر ضمن اشاره به اینکه هنوز ستاد ملی مقابله با کرونا در این زمینه تصمیم‌گیری قطعی نداشته است، توضیح داد: در صورت استمرار وضعیت قرمز در برخی استان‌ها و ادامه اوج‌گیری شیوع کرونا در کشور، ستاد ملی در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد کرد.
وی درباره زمان تصمیم‌گیری قطعی در این زمینه هم گفت: روز شنبه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در این زمینه برگزار خواهد شد و در صورت ادامه سیر صعودی شیوع این بیماری، درباره تعطیلی و اعمال محدودیت مجدد در زمینه فعالیت‌های هنری تصمیم‌گیری قطعی صورت خواهد گرفت.
این در حالی است که همزمان  با موج اول شیوع ویروس کرونا،‌ کلیه فعالیت‌های فرهنگی و هنری کشور پس از انتشار اطلاعیه وزارت ارشاد، از سوم اسفندماه سال گذشته تعطیل شدند و این تعطیلی تا پایان خردادماه سال جاری ادامه پیدا کرد. همچنین در اواخر خردادماه با فعالیت هنرهای نمایشی در تهران و استان های مختلف با اجرای نمایش های خیابانی در قالب طرح "من ؛ تو ، ما ؛ تئاتر ، زندگی ،کرونا " آغاز شد . سالن های نمایش نیز  همزمان با سالن های سینما از اول تیرماه در تهران بازگشایی شدند .
در این میان شائبه تعطیلی ناگزیر سالن های نمایش بیش از سالن های سینما موجب نگرانی سالن دارهای حوزه تئاتر و گروه هایی شده است که اثری بر صحنه دارند یا در تدارک اجرای صحنه ای هستند . 

 

 




نظرات کاربران