در حال بارگذاری ...
مهرداد مصطفوی در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر خبر داد

«سایر بازماندگان» را در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می برم

مصطفوی گفت: نمایشنامه سایر بازماندگان نوشته ساناز اسدی را برای اجرا آماده می‌کنم. کار یک اثر اجتماعی است و گذر زمان در خانه قدیمی در دو دهه هفتاد و نود بررسی و واکاوی می شود.

مهرداد مصطفوی در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر درباره فعالیت‌های جدید کاری خود گفت: قرار است نمایشنامه سایر بازماندگان نوشته ساناز اسدی را برای اجرا آماده کنم. کار یک اثر اجتماعی است و گذر زمان در خانه قدیمی در دو دهه هفتاد و نود بررسی و واکاوی می شود. تمرینات نمایش تا حدی زیادی در زمستان سال قبل انجام شده بود و نوبت اجرا برای تماشاخانه ایرانشهر در اسفند سال قبل داشتیم که به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد و منتظر شروع  فعالیت‌های تئاتری در تماشاخانه ایرانشهر هستیم تا نمایش برای به صحنه رفتن آماده شود.

این کارگردان درباره مضمون اصلی داستان نمایشنامه سایر بازماندگان عنوان کرد: بن مایه اصلی نمایش درباره مرگ است. شیوه اجرایی نمایش تا حدی از فرم رئالیستی فاصله دارد؛ اما جنس متن و بازی ها تا حد زیادی رئالیستی محسوب می شود و همان فضای مینیمالی که در اجرای قبلیم یعنی فیل در تاریکی به آن پرداخته بودم رویکرد مورد نظر من است. قصه با مرگ مادر خانواده شروع می شود و در نمایش هیچ شخصیت زنی وجود ندارد؛ اصل درام داستان حول شخصیت‌های زنان به وجود می آید. در نمایش پنج شخصیت مرد وجود دارد که مدام در داستان نمایش درباره زنان حرف می زنند؛ مردانی که متعلق به طبقه متوسط جامعه هستند و شغلشان خیاطی است. نوع حرف زدن و گفتمان این پنج مرد با توجه به تغییرات بین دهه هفتاد و نود دستخوش تغییراتی می شود.

این بازیگر درباره عوامل نمایش متذکر شد: ابراهیم عزیزی، امین جنانی، آیدین بهاری، پرهام یداللهی و داود پژمان‌فر بازیگران نمایش هستند.  

مهرداد مصطفوی کارگردان نسل جوان که سال قبل اجرای موفق نمایش فیل در تاریکی را تجربه کرد؛ نمایش‌های موفقی نظیر باغ وحش شیشه اس و خروج اظطراری را روی صحنه برده است. مصطفوی تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد بازیگری به پایان رسانده است. نمایش‌های آدم آدم است، مرغ دریایی، گفتگوی فراریان، هدیه جشن سالگرد، محفل بی عاری، چشم بر هم زدن و ابلوموف از جمله آثاری هستند که مصطفوی در آنها به عنوان بازیگر حضور داشته است.

 




نظرات کاربران