در حال بارگذاری ...
رئیس حوزه هنری در پی رویدادهای پیرامون خانه هنرمندان اصفهان:

پیگیر مطالبات به حق هنرمندان هستیم

محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در پی رویدادهای پیرامون خانه هنرمندان اصفهان در صفحه اینستاگرام خود با انتشار مطلبی واکنش نشان داد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از حوزه هنری، جمعی از هنرمندان اصفهان، عصر روز دوشنبه ۱۲ مرداد ماه با حضور در ساختمان خانه هنرمندان، نسبت به تغییر تملک این عمارت اعتراض کردند. تملک خانه هنرمندان اصفهان توسط بنیاد شهید، چند روزی است جنجال آفریده و اعتراض اهالی فرهنگ و هنر استان را به دنبال داشته است. این ساختمان قدیمی از ۳۰ سال قبل مأمن هنرمندان و علاقه‌مندان هنر در اصفهان بوده اما از پنج سال قبل بنیاد شهید به دنبال تملک آن بود. تجمع هنرمندان در عمارت خانه هنرمندان، با دخالت مأموران نیروی انتظامی همراه بود که همین مسأله، انتقاد هنرمندان را به دنبال داشت. محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در پی این رویداد مطلبی در صفحه اینستاگرام منتشر کرده است که در ادامه می‌خوانیم:
«باسم الحق
روز یکشنبه از چند هنرمند دلسوز اصفهانی با اسپری فلفل و بی‌احترامی پذیرایی شد! مقابل خانه هنرمندان اصفهان! آمده بودند تا خبر تحویل خانه هنرمندان به بنیاد شهید را پیگیری کنند؛ صرفا یک دغدغه‌ی درست فرهنگی.
از اتفاق پیش آمده بسیار متأسف و عذرخواهم. دیروز با بعضی از این هنرمندان عزیز مکالمه کرده و امروز نمایندگان ویژه حوزه هنری را برای بررسی دقیق‌تر ماجرا و دلجویی از هنرمندان عزیز راهی اصفهان کردم.
از فرمانده محترم نیروی انتظامی نیز خواهشمندم نسبت به رفتارِ غیرقانونی و بی‌ادبانه‌‌ی برخی مامورین ناجا اقدام متناسب را انجام دهند.
مشکل را با بنیاد شهید مالک قانونی این ساختمان حل خواهیم کرد.خانه هنرمندان اصفهان خانه و مامنِ اهالی هنرِ این شهر بوده، هست و ان‌شاءالله خواهد بود.»
گفتنی‌ست، مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری و حسام سالکی رئیس حوزه ریاست حوزه هنری به عنوان نمایندگان این نهاد انقلابی برای پیگیری مطالبات هنرمندان به اصفهان اعزام شدند.




مطالب مرتبط

در گفت‌وگو با کارگردان رادیوتئاتر «نا» مطرح شد

قصه‌های بزرگ علوی؛ فرصتی برای تجربه چالش‌های جدید
در گفت‌وگو با کارگردان رادیوتئاتر «نا» مطرح شد

قصه‌های بزرگ علوی؛ فرصتی برای تجربه چالش‌های جدید

فرناز عقیلی، نویسنده و کارگردان رادیوتئاتر «نا» بر این باور است که قصه‌های بزرگ علوی فارغ از دوره نگارش متن به نمایشنامه‌نویس فرصت ساخت شخصیت‌های جدید با چالش‌های جدید می‌دهد.   

|

نظرات کاربران