در حال بارگذاری ...
حجت حسینی در گفت‌وگو با ایران تئاتر مطرح کرد:

نمایشنامه«خانواده»حاصل تجربه زیستی دوران کووید19 است

حسینی گفت:در نمایشنامه «خانواده» به آسیب‌شناسی چالش‌های دوران کرونایی در بین اعضا یک خانواده پرداخته‌ام.

حجت حسینی در گفت وگو با ایران تئاتر در باره فعالیت‌های جدید تئاتریش گفت:در دوران شیوع کرونا نمایش نامه ای با عنوان خانواده نوشته‌ام و تلاش می‌کنم آن را روی صحنه بیاورم.

این نویسنده در باره مضمون و فضای نمایش عنوان کرد:نمایش در باره زندگی یک خانواده است که در روزی پسر و داماد خانواده دیر به خانه می آیند و پدر قصد استراحت دارد و این دیر آمدن باعث ایجاد بحران و اختلاف نظر بین اعضا خانواده می‌شود.این در حالی است که شیوع کرونا باعث شده به جبر خانواده دورهم باشند.

این کارگردان با اشاره به وجوهات آسیب پذیری شیوع کرونا در داستان نمایش افزود: من به بهانه روایت زندگی این خانواده به آسیب‌ها، مسائل و چالش هایی که در کنار هم بودن اعضا خانواده‌ها در این دوران قرنطینه خانگی به وجود می آورد پرداخته‌ام و اینکه این انزوا زندگی کردن این نوعی و دور شدن از زندگی و مراودات متداول و مرسوم اجتماعی قبل از شیوع کرونا چه مسائلی را پیامد خواهد داشت.نکته مهم در نوشتن این متن این است که خود من هم بعد از هفت سال در اسفند سال گذشته به دیدن خانواده‌ام رفتم و بخش عمده ای از داستان نمایش ماحصل تجربه زیستی خودم است.

حسینی در باره شرایط اجرای نمایش در دوران پس از کرونا تاکید کرد: معتقدم نباید در این شرایط سخت که شیوع کرونا دچار فراگیری گسترده ای شده است سلامتی مردم را با تشویق آنها به حضور در بیرون از خانه برای دیدن تئاتر دچار مخاطره کرد.هر چند در سالن‌های نمایشی فاصله گذاری بهداشتی و ضد عفونی کردن صندلی‌ها و محیط انجام می‌شود.اما مخاطبی که از خانه به بیرون می آید باید مسافتی را برای رسیدن به سالن های نمایشی طی کند و ممکن است در این میسرتردد دچار بیماری شود.تئاتر ایران با شیوع کرونا دچار شرایط جدیدی شده و شاید بعد از خاتمه کرونا دچار دگردیسی شود.نکته مهم در این چهار ماهی که مجوز اجرای نمایش صادر شده اغلب اجراها کارهایی هنری و خوب بودند که گیشه برایشان اولویت نبوده است و اجرای این آثار در این شرایط مایه خوشبختی است.

حجت حسینی جزو کارگردان های خلاق و نوجوی تئاتر است که در سال های اخیر حضور موفقی در تئاتر داشته است. او دوسال قبل با استفاده از نمایش نامه جذاب و خلاقانه ویتسک نمایش موفقی  را روی صحنه اجرا کرد.

 




نظرات کاربران