در حال بارگذاری ...
احتمال برگزاری دوره بعدی در سال 2022

مراسم اهدای جوایز «اولیویه» به صورت آنلاین برگزار شد

 مراسم اهدای جوایز «لارنس اولیویه» به صورت آنلاین یکشنبه شب برگزار شد و یان مک کلن و اندرو اسکات از چهره‌های مطرح سینما و تلویزیون، برنده جایزه در بخش بازیگری شدند.

به گزارش ایران تئاتر و به نقل از هالیوود ریپرتر، از ماه مارس به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا سالن‌های تئاتر در انگلیس بسته شدند و در حال حاضر نیز بیشتر سالن‌های تئاتر در این کشور تعطیل هستند. شرایط فعلی سبب شد تا مراسم اهدای جوایز «اولیویه» که قرار بود بهار امسال برگزار شود، به تاخیر بیافتد.

برنامه اهدای جوایز به صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار ؛ضبط و در شبکه  تلویزیونی  پخش شد.

اندرو اسکات، توانست  بخاطر ایفای نقش یک بازیگر خودشیفته در نمایش «خنده حضار/» نوشته نوئل کوارد جایزه بهترین بازیگر مرد و شارون دی کلارک برای نمایش «مرگ فروشنده» نوشته آرتور میلر بهترین بازیگر زن شناخته شود ، جایزه بهترین کارگردانی هم برای  نمایش «مرگ فروشنده» به مارین الیوت و میراندا کورنول رسید.

یان مک کلن ۸۰ ساله برای هفتمین بار جایزه ویژه دریافت کرد. این جایزه بخاطر تور او دور کشور برای یک نمایش تک نفره پیش از دوران همه گیری ویروس کرونا اهدا شد. او این تور را برای جمع آوری پول برای سالن های تئاتر محلی برگزار کرده بود.متیو بورن و استفن میرز برای طراحی حرکت نمایش موزیکال «مری پاپینز» برنده جایزه اولیویه شدند. این نهمین باری است که متیو بورن این جایزه را می‌برد.

نمایش «لیوپولداشتات» برنده جایزه بهترین نمایش جدید  شد و نمایش «سیرانو دو بورژراک» به کارگردانی جیمی لوید و با بازی جیمز مک‌آوی جایزه بهترین بازسازی یک نمایش کلاسیک را گرفت . «ویولن زن روی بام» به کارگردانی ترور نام هم برنده جایزه بهترین بازسازی یک نمایش موزیکال شد.

در ماه ژوئن مقامات انگلستان  سالن‌های تئاتر را با اعمال محدودیت‌هایی بازگشایی کردند.

 مسئولان برگزاری جوایز اولیویه اعلام کرده‌اند  دوره بعدی این جوایز به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۲ خواهد بود به این خاطر که نمایش‌های اندکی به دلیل تعطیلی سالن‌های  و همه گیری ویروس کرونا  امسال اجرا شده است.

 




مطالب مرتبط

بازی یان مک‌کلن در اقتباسی تازه‌ از اثر شکسپیر

گاندولف، هنری ششم می‌شود
بازی یان مک‌کلن در اقتباسی تازه‌ از اثر شکسپیر

گاندولف، هنری ششم می‌شود

یان مک‌کلن، بازیگر مشهور و باسابقه سینما و تئاتر که با بازی در نقش گاندولف در سه گانه «ارباب حلقه ها» به بازیگری مطرح و بنام نزد مخاطبان جهانی تبدیل شد، در نمایش «هنری ششم» در «وست اند» روی صحنه خواهد رفت.

|

نظرات کاربران