در حال بارگذاری ...
الهه پورجمشید در گفت‌وگو با ایران تئاتر عنوان کرد

امسال جشنواره‌ها مثل یک ناجی برای اهالی تئاتر است
در این شرایط یکی از ملاک‌های انتخابم شادی آفرینی است

پور جمشید گفت:با توجه به رکود تئاتر در یکسال اخیر به واسطه کرونا برگزاری جشنوارهای نمایشی برای تئاتری‌ها مثل یک ناجی است.

الهه پور جمشید بازیگر و کارگردان تئاتر با نمایش‌هایی مثل «میلاد یک رویا» و «آتن مسکو» و عضوهیات انتخاب بخش مسابقه تئاتر خیابانی در گفت وگو با ایران تئاتر درباره برگزاری جشنواره تئاتر گفت:به لحاظ شیوع کرونا و شرایط پیش آمده با جشنواره متفاوتی روبه رو هستیم و خیلی از گروه‌های تئاتری یکسالی است که از تئاتر دور هستند و به نظرم برگزاری جشنواره در این شرایط سخت مثل یک ناجی برای بچه‌های تئاتر است تا دوباره در آن‌ها ایجاده انگیزه کار کردن را به وجود بیاورد.

این بازیگر در باره ملاک‌هایش برای انتخاب آثار عنوان کرد:مدیوم تئاتر خیابانی با سایر بخش‌های تئاتر تفاوت دارد.با توجه به شرایط جامعه که مردم از شرایط کرونا ناراحت و خسته هستند دوست دارم آثاری انتخاب شود که دیدنشان حال دل مردم را خوب کند.نکته مهم دیگر وجود بحث های روز جامعه در بطن داستان نمایش است و در ضمن از تکنیک‌های تئاتر خیابانی هم برخوردار باشد .

این کارگردان درباره شیوه انتخاب به طریق دیدن فیلم نمایش‌ها افزود:زیاد با این قضیه موافق نیستم.زیرا روح تئاتر با زنده بودنش عجین است. اما بهر حال باید شرایط را درک کرد و این دوره با این شیوه آثار را مورد سنجش قرار داد .

او درباره کیفیت آثار بخش تئاتر خیابانی جشنواره تاکید کرد:ما در حدود 116 نمایش از سراسر ایران در این مدت دیدیم و طبق روال هر سال تعدادی آثار خوب و تعدادی آثار متوسط و ضعیف در میان این آثار دیده می شد.

الهه پورجمشید در رشته تربیت بدنی و فیلمسازی تحصیل کرده و سابقه بازی در نمایش‌های «شعبده و طلسم»،«میراث»، «خاطره‌ای نداشتم حتی اگر هزار سالم بود»، «غروب ذوالفقار»، «پل»، «سبدی پر از ماه گم شده»، «بچه‌های ما»، «خواب آرام»، «مارمالاد»، «پنجره شکسته»، «نوک مگسک زیر دشمن» و... را در کارنامه کاری خود دارد.




نظرات کاربران