در حال بارگذاری ...
رضا بصیرت اعلام کرد

کمک هزینه «تئاتر فجر» از کمک هزینه اجراهای عمومی آثار کسر نمی‌شود

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی گفت : مبلغ کمک هزینه آثار جشنواره تئاتر فجر از مبلغ کمک هزینه اجرای عمومی کسر نمی‌شود

به گزارش ایران تئاتر  از هفته جاری و با لغو تعطیلی‌های کرونایی تئاتر، اجراهای نمایشی از سر گرفته می‌شود و برخی گروه‌های متقاضی با در نظر گرفتن ظرفیت ۵۰ درصدی به اجرای آثار خود در سالن‌های دولتی و خصوصی تئاتر می‌پردازند.

در شرایط موجود سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر نیز قرار است به صورت مجازی و بخشی از آن به صورت حضوری برگزار شود و برخی آثاری که به اجرای عمومی می‌پردازند در این دوره از جشنواره نیز حضور داشته و روی صحنه می‌روند.

یکی از موضوعات مطرح شده طی این روزها این است که کمک هزینه در نظر گرفته شده برای آثاری که در جشنواره تئاتر فجر حضور دارند از میزان کمک هزینه تعیین شده برای اجرای عمومی آنها کسر می‌شود.

رضا بصیرت مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی درباره موضوع مطرح شده بین گروه‌های تئاتری، به خبرنگار مهر گفت: در سرفصل اعتبارات ما شورای حمایت از آثار نمایشی و جشنواره تئاتر فجر ۲ مقوله جدا از هم هستند و ساز و کار شورای حمایت برای تولیدات صحنه‌ای با جشنواره متفاوت است.

وی تأکید کرد: سقف کمک هزینه‌ای که برای حمایت از آثار حاضر در جشنواره تئاتر فجر در نظر گرفته شده از کمک هزینه تأیید شده توسط شورای حمایت برای اجرای عمومی آثار، کسر نخواهد شد و ۲ حمایت مجزا از هم است.

بصیرت یادآور شد: در شرایطی که طی اکثر ماه‌های یک سال گذشته فعالیت‌های تئاتری تعطیل بوده، از هنرمندان و گروه‌های تئاتری حمایت حداکثری را خواهیم داشت.




نظرات کاربران