در حال بارگذاری ...
آتیه جاوید در گفت وگو با ایران تئاتر عنوان کرد:

در نمایش«نازگل»بازی دارم

جاوید گفت:در نمایش سنتی «نازگل» نقش سردسته مطربان را بازی می‌کنم.

آتیه جاوید بازیگر با سابقه تئاتر و سینما در گفت‌وگو با ایران تئاتر درباره فعالیت‌های جدید کاریش گفت:قرار بود در نمایش «نازگل» به کارگردانی میثم یوسفی تیرماه در تئاتر شهر بازی کنم که با توجه به تعطیلی مجدد سالن‌های نمایشی وضعیت اجرا مبهم است. همچنین نمایش خیابانی را کارگردانی کرده بودم که امکان اجرایش فراهم نشد.

وی در باره فضا و نقشش در نمایش نازگل گفت:این نمایش در جشنواره تئاتر آینی سنتی اجرا و بسیار هم مورد توجه قرار گرفت و برنده چند جایزه  منجمله نمایش برتر از جشنواره شد.موضوع این نمایش درباره تعدادی زن و مرد مطرب است که از این راه و حضور در خانواده اعیان و اشراف و اجرای نمایش گذران زندگی می‌کنند در این نمایش نقش سردسته زنان مطرب را بازی می‌کنم.زنی که مدیر و مدبر و قدرت نفوذ کلام بین اعضای گروهش دارد و رابطه خوبی با شخصیت زن اصلی نمایش نازگل دارد.در این نمایش فریده دریامجد، باران ستوده و علی رجایی و محمد وثوقی راد بازی دارند.متن این نمایش را سید علی موسویان نوشته است.

وی درباره حضورهایش در آثار تئاتری ایرانی و سنتی گفت:این نوع نمایش‌ها ویژگی‌های خاصی دارند و بر خلاف نظر خیلی ها که تصور می‌کنند بازی در این نمایش ها کاری ساده ای است.بسیار دشوار و سخت است و بازیگر باید قواعد و قالب‌های نمایش‌های ایرانی را بشناسد و در ضمن به ریتم و تمپوی موجود در فضای نمایش‌های ایرانی شناخت کاملی داشته باشد.اگر این گونه نباشد و بدون شناخت برود بازی کند.بازیش قابل قبول نمی‌شود و به کار هم لطمه می‌زند.البته من در ژانرهای مختلف نمایشی بازی کرده‌ام.

آتیه جاوید درسال‌های اخیر در سینما و تلویزیون با کارگردان بزرگی مثل فریدون حسن پور و بهرام توکلی و مهران مدیری نیز همکاری داشته است.جاوید دارای مدرک کارشناسی نمایش از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز است.یک نوکر و دو ارباب، سووشون،هر چی دلت بخواد،آخر از دست رفته، کنلل، ساعت بمباران و کلفت ها از جمله کارهای مهم کاریش هستند.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با آتیه جاوید، بازیگر و کارگردان تئاتر

زندگی‌ام را برای بازیگری گذاشته‌ام
گفت‌وگو با آتیه جاوید، بازیگر و کارگردان تئاتر

زندگی‌ام را برای بازیگری گذاشته‌ام

آتیه جاوید، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با بیان اینکه تئاتر چیزی جدا از من نیست، می‌گوید که زندگی‌اش را برای بازی گذاشته و اگر نمایشنامه او را برای آمدن روی صحنه ترغیب کند، با تمام وجود به تئاتر بازمی‌گردد.

|

نظرات کاربران