در حال بارگذاری ...
حامد ادوای در گفت‌وگو با ایران تئاتر عنوان کرد:

نمایش«رویای پر شکوه خالی» را به روی صحنه می‌برم

ادوای گفت:با بهبود شرایط کرونا نمایش«رویای پر شکوه خالی» را پاییز روی صحنه اجرا می‌کنم.

حامد ادوای بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با ایران تئاتر درباره فعالیت‌های تئاتریش عنوان کرد:قرار بود اسفند سال قبل نمایش" رویای پر شکوه خالی" را روی صحنه ببرم و اردیبهشت ماه آن را در جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی اجرا کنم که به واسطه شیوع کرونا اجرا لغو شد.حالا هم منتظر بهبود شرایط کرونایی هستم تا بتوانم نمایش را به احتمال زیاد در پاییز اجرای عمومی کنم.

وی درباره مضمون و عوامل نمایش افزود: متن " رویای پر شکوه خالی " را مجتبی رفیعی نوشته است.مضمون نمایش درباره گروه تئاتری است که یکی از اعضا گروه  قصد مهاجرت دارد و بقیه گروه تلاش می‌کنند تا با چیدن برنامه‌ای او را با پدرش قبل از رفتن آشتی بدهند و یک جور تئاتر در تئاتر در این اجرا دیده می‌شود .

وی در باره سایر فعالیت‌های کاریش گفت:قرار بود در فروردین ماه در نمایش " مرفی" به کارگردانی نگین ضیایی بازی کنم که با شیوع موج چهارم کرونا اجرا به تعویق افتاد.این نمایش اقتباسی از رمان "مرفی" اثر ساموئل بکت است. خط داستانی در این رمان پررنگ است و در ضمن فضای ابزورد در رمان دیده می‌شود.داستان نمایش درباره مرفی است که برای پیدا کردن کار از خانه خارج و ناپدید شده است و حالا همه به دنبال او می‌گردند اما در نمایش اشاره‌ای به دلیل بیرون رفتن او نمی‌شود و قصه از جایی شروع می‌شود که ۵ نفر به دنبال مرفی می‌گردند.من در این نمایش نقش کوپر را بازی می کنم.آدمی که پادوی رئیس گروه و خنگ است و کاری از دستش برنمی‌آید.

این بازیگر درباره اولویت‌های کاریش گفت:برای من اجرای عمومی کارهایم مهم است تا بازتاب نظرات مخاطبان را بینم و چون سال گذشته دوباره تحصیلم را در رشته مقطع کارشناسی ادامه دادم برایم حضور در جشنواره تئاتر دانشگاهی هم جذابیت دارد. سال‌ها و از زمان کودکی در کانون پرورش فکری در حوزه عروسک گردانی فعالیت داشتم و در ادامه جذب کارگردانی شدم و هر دویشان را دوست دارم. البته هیچگاه در نمایش‌هایی که کارگردانی می کنم بازی ندارم.

وی درباره اجرای تئاتر آنلاین گفت:از ابتدا هم مخالف بلیط فروشی برای فیلم تئاترها در فضای مجازی بودم .زیرا دیگر با تئاتر مواجه نیستیم و مخاطب یک فیلم را می‌بیند و اگر درآمدی هم داشته باشد به تهیه کننده و سایت مورد نظر می‌رسد و نفع مالی برای گروه ندارد. خود من دو تئاترم را رایگان در فضای مجازی در اختیار علاقمندان گذاشتم.

نقش خوان نمایشنامه خوانی "روغن نهنگ" ،مشاور کارگردان و و بازیگردان کودک نمایش "مجموعه دروغ ها" ،بازیگر و طراح عروسک نمایش- پرفورمنس "گیل گمش"، نقش خوان نمایشنامه خوانی "شویک در جنگ جهانی دوم"، بازیگر نمایش "دختری که با روسری قرمز تو کوچه قدم میزنه ،خودش نیست "، بازیگر اجرا خوانی "زندگی یک هنرمند"و کارگردان و نقش خوان نمایشنامه خوانی "رقص کاغذ پاره ها" و کارگردانی نمایش " ختم خنکای خاطره" از جمله کارهای مهم کارنامه کاری ادوای محسوب می شوند.
 




نظرات کاربران