در حال بارگذاری ...
بر اثر ابتلا به کرونا

بیژن افشار دارفانی را وداع گفت

بیژن افشار بازیگر تئاتر ،سینما و تلویزیون که از ششم اردیبهشت ماه به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده بود با شدت گرفتن عوارض این بیماری صبح ۲۰ اردیبهشت ماه دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ایران تئاتر خبر درگذشت بیژن افشار به دلیل ابتلا به کرونا از طریق صفحه اینستاگرام مجموعه تئاترشهر منتشر و تایید شده است.

همزمان با ابتلای این بازیگر فقید به ویروس کرونا، بهزاد فراهانی دیگر بازیگر شناخته شده عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان و از اعضای هیات مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر اطلاع داده بود که آقای بیژن افشار در تماسی تلفنی عنوان کرد، بعد از اینکه از ابتلای خود به کرونا و لزوم بستری شدن در بیمارستان با خبر شد به بیمارستانی مراجعه و برای بستری شدن مبلغ هنگفتی از ایشان طلب می کنند.

فراهانی افزوده بود: بعد از این ماجرا وی به چند بیمارستان دیگر هم مراجعه می‌کند که هیچ یک تخت خالی نداشتند تا اینکه به واسطه دکتر بهزاد فراهانی، ( که هم نام خودم است) و یکی از دوستان پزشکم توانستم وی را بستری کنم.

 فراهانی در آن پیام که ششم اردیبهشت ماه منتشر شده بود درباره حال عمومی بیژن افشار توضیح داد: حالش چندان مساعد نیست و به سختی صحبت می‌کنند.

روز هجدهم اردیبهشت ماه نیز صفحه اینستاگرام زنده‌نام بیژن افشار خبر از وخامت حال وی به ویژه درگیری شدید ریه این بازیگر خبر داده بود تا اینکه صبح امروز (دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه) خبر رسید این بازیگر دار فانی را وداع گفته است.

همینطور حمیدرضا نعیمی نویسنده و کارگردان تئاتر با تایید درگذشت بیژن افشار گفت: متاسفانه طی دو روز گذشته حال بیژن افشار بازیگر خوب تئاتر و سینمای کشورمان که به بیماری کرونا مبتلا شده بود، وخیم گزارش شد و متاسفانه امروز ایشان را از دست دادیم.

وی افزود: از فوت این هنرمند بسیار متأسف هستم و برای خانواده و جامعه هنری آرزوی صبر دارم. من همیشه بیژن افشار را سرحال و پر انرژی می‌دیدم و به نظر نمی‌رسید که بیماری زمینه‌ای داشته باشند اما متاسفانه این ویروس منحوس هنرمند عزیزی را از ما دریغ کرد.

 زنده‌نام بیژن افشار متولد  ۱۳۴۵ خورشیدی در تهران و لیسانس بازیگری تئاتر از دانشگاه هنرهای دراماتیک را داشت.او عضو خانه تئاتر بود و در نمایش‌های مختلفی به ایفای نقش پرداخته بود و قبل از ابتلا به بیماری قرار بود در آینده‌ای نزدیک روی صحنه برود. وی کار بازیگری در سینما را با ایفای نقش در فیلم مربای شیرین به کارگردانی مرضیه برومند در سال ۱۳۸۰ آغاز کرد.

بعد از آن بیشتر تمرکز افشار در حوزه بازیگری به سینما و تلویزیون معطوف بود و از جمله آثار به یادگار مانده از او می‌توان به مختارنامه (ایفای نقش محمد بن اشعث)، خبر خاصی نیست، غزل، معمای شاه، تابو، در وجه حامل، تمشک، قلب های ناآرام، بانوی کوچک، از صمیم قلب، معصوم، راز مینا، بازی های پنهان، روزهای خوب زندگی، کاکادو، در کمال خونسردی، هبوط، شهر خاکستری، مهاجر، وسوسه و آخرین پرواز اشاره کرد.

آخرین نقش آفرینی او در سریال کرگدن به کارگردانی کیارش اسدی‌زاده بود که از طریق شبکه نمایش خانگی پحش شده است.

ایران تئاتر این فقدان را به خانواده ایشان و جامعه هنر تسلیت می‌گوید.




نظرات کاربران