در حال بارگذاری ...
احسان حاجی پور در گفت وگو با ایران تئاتر عنوان کرد :

عرضه فیلم تئاتر گزارش یک مهمانی با ساختاری متفاوت در نمایش نت

از اواخر خرداد ماه «گزارش یک مهمانی» را با ساختار متفاوت سینمایی و تئاتری در نمایش نت پعرضه می کنم.

احسان حاجی پور نویسنده و کارگردان تئاتر در گفت وگو با ایران تئاتر ضمن اعلام این خبر افزود: متن این اثر را خودم نوشته ام وفضایی فانتزی دارد. در این نمایش شهروز دل افکار،الهه شه پرست،میلاد جباری مولانا، آرش دادگر، صبا ایزدپناه، محمدرضا آزادفرد، مسعود شاکرمی، آذین نظری، فرنوش نیک اندیش، الهه زحمتی، مهدی محرمی و امیر سربیشه  به عنوان بازیگر، رزیتا اسکویی، مریم اسکویی، خانه هنر دیواربه عنوان تهیه کنندگان، نوید فرح مرزی به عنوان طراح چهره پردازی و مریم اسکویی به عنوان طراح صحنه و لباس حضور دارند.

این نویسنده در باره مضمون گزارش یک مهمانی عنوان کرد: داستان نمایش در باره زندگی یک خواننده قبل از انقلاب است که با وقوع انقلاب در ایران می ماند و چهار دهه زندگیش در بعد از انقلاب در نمایش روایت می شود.

حاجی پور در باره شیوه اجرایی و تکنیکال اثرش تصریح کرد: تلاش کردم تجربه جدیدی در حوزه اجرایی داشته باشم و کار در فضایی بین سینما و تئاتر انجام شده است و بسیار متفاوت از ساختار تله تئاترها است. درکارگردانی این کار از ظرفیت های سینما مثل لنزها و حرکات دوربین ، جنس بازی سینمایی و نور پردازی و از تئاتر در بحث طراحی صحنه مینی مال استفاده کردم . تلاش کردم تمام گونه های تئاتر را در این اثر که شامل 16 مونولوگ کوتاه است وجود داشته باشد. در کار ما نشانه هایی از تئاتر خیابانی ، فضای بیرونی و خارجی ، تئاترصحنه ، تئاتر محیطی و غیره دیده می شود. هر کدام از مونولوگ ها سکانس – پلان است .

این کارگردان در باره مسائل اقتصادی عرضه اثرش بصورت آنلاین در فضای مجازی متدکر شد: برای ما که نمایش توسط بخش خصوصی تولید شده مسائل اقتصادی و بازگشت سرمایه مهم است و درآمد نمایش از طریق بلیط فروشی آنلاین به دست خوهد آمد.

وی در ادامه تاکید کرد: مشغول تبدیل کتاب عبدالحسین نوشین به کتاب صوتی توسط انتشارات ایده هستم. این کتاب را قبلا در باره زندگی نوشین نوشته بودم .

احسان حاجی پور  نمایش‌هایی نظیر «معاشر»، «گزارش یک مهمانی»، «متل نامه»، «٣٠ دی ٩۵» و «دیوان تئاترال» را اجرا کرده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران