در حال بارگذاری ...
با برگزاری مراسم اختتامیه در هتل سنتی نیایش شیراز

برگزیدگان جشنواره مونولوگ کودک و‌ نوجوان سروش معرفی شدند

آیین اختتامیه جشنواره مونولوگ کودک و نوجوان سروش ، پس از چند روز اطلاع رسانی در خصوص برگزاری این مراسم در تالار حافظ ، به دلیل عدم هماهنگی در آخرین لحظات به سالن هتل سنتی نیایش منتقل شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از فارس، گروه نمایش سروش شیراز در آغاز بیست و نهمین سال فعالیت هنری خود در زمینه نمایش کودک و نوجوان گام متفاوتی با رویکرد تئاتر مجازی برداشت و این گام برگزاری نخستین جشنواره مونولوگ ویژه کودکان و نوجوانان بود.

این جشنواره که با همت گروه تئاتر سروش شیراز و انجمن هنرهای نمایشی فارس و با همکاری گروه هنری لنز و سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز برگزار شد پس از داوری آثار توسط مهران مقدر ، دکتر غلامرضا عباسی و نسیم شیرزادی از هنرمندان با سابقه در زمینه تئاتر کودک و‌نوجوان در ایستگاه پایانی به اختتامیه رسید.

این اختتامیه که قرار بود بصورت انلاین و زنده با رعایت پروتکل های بهداشتی و تنها با حضور چند تن از داوران و برگزیدگان در تالار حافظ شیراز برگزار شود ، پس از چند روز اطلاع رسانی در آخرین ساعات مانده به آغاز مراسم به واسطه خلف وعده و عدم در اختیار قرار دادن سالن حافظ ، به میزبانی هتل سنتی نیایش در گالری نیایش برگزار شد.

سید علیرضا موسوی که اجرای برنامه را بر عهده داشت و در ابتدای مراسم  دکتر غلامرضا عباسی با قرائت بیانیه هیات داوران از شور و اشتیاق کودکان و نوجوانان شرکت کننده در این رویداد هنری تمجید کرد و به ذکر نکاتی در خصوص بهبود فعالیت در این زمینه پرداخت.

اجرای نمایشنامه خوانی «خاله سوسکه » ویژه کودک و نوجوان توسط هنرمندان نوجوان گروه تئاتر سروش بخش بعدی این برنامه بود و پس از آن نوید جعفری نایب رئیس انجمن هنرهای نمایشی فارس به عنوان نماینده انجمن نمایش فارس ضمن انتقاد از عملکرد مدیران فرهنگی استان در حمایت از هنرمندان گفت: جای تاسف است که وقتی یک گروه نمایشی بصورت خودجوش و بدون دریافت هیچ کمکی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره ای را در دوران کرونا برگزار می کند ، حتی سالنی برای برگزاری اختتامیه در اختیارش قرار نگیرد.

نوید جعفری ضمن قدردانی از همت و اراده هنرمندان تئاتر و‌ گروه های فعال نمایشی در استان فارس گفت : طی دو سال گذشته و دشواری های بیماری منحوس کرونا  هرچه در این مدت انجام شده به همت و عشق خود گروه های نمایشی و همدلی با انجمن هنرهای نمایشی بوده است.

جعفری ضمن گلایه از اینکه تالار حافظ در آخرین لحظات و پس از اعلام عمومی و تبلیغات مجازی در خصوص برگزاری انلاین اختتامیه با رعایت پروتکل های بهداشتی در اختیار این برنامه قرار نگرفته است گفت:واقعا باید بر این وضعیت گریست که در خانه و سالنی که به نام تئاتر ساخته شده است جایی نداریم و این مراسم که قرار بود از تالار حافظ بصورت زنده پخش شود و به لطف مدیریت مجموعه هتل نیایش در این گالری برگزار می شود.

نایب رییس انجمن نمایش فارس با اشاره به اینکه هویت و اعتبار هر شهر و استانی وابسته به حضور و احترام هنرمندان و فرهیختگان است افزود: اعتبار و فرهنگ این شهر و استان مدیون هنرمندان و اهالی فرهنگ است.

در ادامه قطعاتی بصورت زنده با خوانندگی و‌نوازندگی خواننده جوان شیراز پژواک پاکزاد با اشعاری در خصوص شیراز اجرا شد که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

در بخش پایانی جوایز نفرات اول تا سوم توسط مهران مقدر سرپرست گروه تئاتر سروش ، غلامرضا عباسی و نسیم شیرزادی داوران جشنواره و‌نوید جعفری نایب رئیس انجمن هنرهای نمایشی فارس به شرح زیر برگزیدگان اهدا شد.

 

مقام اول: 

مهرآسا موحد پور( تندیس و لوح تقدیر)

مقام دوم:

 مشترک: ( تندیس و لوح تقدیر)

تینا گندم کار

تانیا نظری پارسا

مقام سوم: 

گلبرگ محمدی( لوح تقدیر)

( یسنا حسینی):( تندیس و لوح تقدیر)

در خاتمه از زحمات دست اندرکاران این جشنواره به شرح زیر قدردانی شد :

سیدعلیرضاموسوی مجری برنامه ، پژواک پاکزاد خواننده 

طراح گرافیک«بهنام چارئی

عکاس:شایان زارع،صدف اقبالپور

گروه لنز: امیداکبری،محسن محمدی_الهه فتاحی

اجرای نمایشنامه خوانی خاله سوسکه:گروه نمایش سروش

با سپاس از همراهی جناب نعمت الهی مدیرمحترم هتل سنتی نیایش

 

 




مطالب مرتبط

نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس
نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس

جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، پس از چهار روز ایجاد شور و نشاط فرهنگی و اجتماعی در شیراز و مشارکت حداکثری مردم در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، امشب برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

|

با حضور هنرمندان شیرازی

«بی‌خوابی» در جشنواره بین‌المللی تئاتر دربندیخان عراق درخشید
با حضور هنرمندان شیرازی

«بی‌خوابی» در جشنواره بین‌المللی تئاتر دربندیخان عراق درخشید

نمایش «بی‌خوابی» به کارگردانی شیما پورسهم‌الدین، کاری از هنرمندان شیرازی، به عنوان نماینده ایران در هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی دربندیخان عراق حضور پیدا کرد و موفق به کسب مقام دوم بهترین نمایش در بخش بین‌الملل شد.

|

سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استانی فارس برگزیدگان خود را معرفی کرد

سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استانی فارس برگزیدگان خود را معرفی کرد

آیین اختتامیه سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استانی فارس شامگاه شنبه ۲۷ آبان در تالار حافظ شیراز برگزار شد و در بخش آثار خیابانی نمایش «بهمن» به عنوان اثر برگزیده معرفی شد. همچنین در بخش تئاتر صحنه‌ای، نمایش های «ایلخونی»، «تاوان»، «یک ماه و سه روز و ۲۴ ساعت» و «روزهای اوج یک ...

|

نظرات کاربران