در حال بارگذاری ...
وقتی اوضاع آمیرزا قمر در عقرب می‌شود!

پخش نمایش کمدی «عروسی ننه غلام» از تلویزیون تئاتر ایران

نمایش کمدی (سیاه‌بازی) «عروسی ننه غلام» در تلویزیون تئاتر ایران در دسترس مخاطبان قرار گرفت و علاقه‌مندان آثار کمدی می‌توانند به تماشای آن بنشینند

به گزارش ایران تئاتر، این نمایش که پیش‌تر در تالار فجر شهر همدان با مدت زمان ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه روی صحنه رفته در قالب نمایش کمدی سنتی ایرانی یعنی سیاه‌بازی طراحی شده است و طراح و کارگردان آن کیانوش بهروزپور است.

متن «عروسی ننه غلام» را داوود فتحعلی‌بیگی، بازیگر و کارگردان کهنه‌کار عرصه هنرهای نمایشی که سابقه سال‌ها پژوهش و کار در حوزه نمایش‌های ایرانی و به‌ویژه سیاه‌بازی را در کارنامه خود دارد، نوشته است.

در خلاصه داستان نمایش «عروسی ننه غلام» می‌خوانیم: «آمیرزا که مردی طمع‌کار و پول‌پرست است قصد دارد با ننه غلام ازدواج کند تا به خیال خودش اموالی که از همسرش به ارث مانده را به خانه ‌آمیرزا بیاورد اما شرط ننه غلام برای این وصلت، سر و سامان دادن به اوضاع تنها پسرش غلام است که پسری بی دست و پا و شیرین عقل است. از طرفی آمیرزا که دختری دم بخت به نام فرنگیس دارد و ممکن است مانع ازدواج او با ننه غلام باشد تصمیم می‌گیرد که غلام را داماد خود و در حجره مشغول به کار کند. شبرنگ، نوکر سیاه خانه متوجه موضوع می‌شود و...»

بازیگران این نمایش عبارت‌اند از مصطفی بیگی، منیژه احمدی، امیر بختیاریان، رضا افشار، امیر کوندی، سیما سلطانی و کیانوش بهروز‌پور.

همچنین از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به نوازنده کمانچه: آرش صادقی، نوازنده تار: علی خسروی، نوازنده تنبک: نیما رنجبران، مشاور کارگردان: محمد نظری، دستیار کارگردان: محمد بهروزپور، مدیر صحنه: شمیسا قنبری، منشی صحنه: یاسمن حیدری، مسئول نور: عادل مهری، مسئول دکور: محمد بهروزپور، طراح پوسترک حسین زارعی، مدیر روابط عمومی: سمیرا سبزی و مدیران تبلیغات: راضیه ساجدی و میلاد سلوکی اشاره کرد.

علاقه‌مندان و مخاطبان تلویزیون تئاتر ایران که ضمنا دل در گرو نمایش‌های کمدی هم دارند، می‌توانند با مراجعه به این پلتفرم که از سایت ایران تئاتر هم قابل دسترسی است، به سهولت در کنار دیگر افراد خانواده خود به تماشای این نمایش بنشینند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران