در حال بارگذاری ...
به صورت مجازی در سامانه آموزشی دانشگاه سوره برگزار می شود

مجموعه نشست های «عاشورا در قاب هنر»

مجموعه نشست های «عاشورا در قاب هنر» به همت دانشکده هنر دانشگاه سوره از سه شنبه ۱۶ شهریور ماه در قالب هشت نشست به صورت مجازی در سامانه آموزشی این دانشگاه آغاز می شود.

به گزارش ایران تئاتر،این مجموعه نشست‌ها در راستای نیل به ماموریت سازمانی دانشگاه سوره و تحلیل علمی ابعاد وسیع واقعه عاشورا در هنر با سخنرانی نصرت الله تابش با موضوع «واقعه عاشورا و تراژدی مدرن» ساعت ۱۸ عصر ۱۶ شهریور ماه آغاز خواهد شد و تا چهارشنبه ۳۱ شهریور ماه ادامه خواهد داشت. از عناوین سخنرانی‌ها می‌توان به «بررسی تطبیقی نمادهای عاشورایی در نقاشی مکتب سقاخانه و نقاشی دهه نخست انقلاب اسلامی»(دکتر محمد علی روزبهانی)،«تحلیل محتوایی و ساختاری فیلم‌نامه‌ «روز واقعه»،از منظر نقش دراماتیک «قهرمان غایب» و الگوی «سفر قهرمان»»(دکتر امیررضا نوری پرتو)،«بنیاد فرهنگ عاشورایی در نمایش ایرانی»(محمدرضا آزاد)،«تحلیل ریشه‌‌شناسانه سنت‌های بومی در نگاره عصر عاشورا»(دکتر مهدی خانکه)،«پوشش و قدسیت در عاشورا»(دکتر طیبه عزت اللهی)،«بازتاب مضامین عاشورایی در آثار نگار‌گری معاصر ایرانی»(دکتر خشایار قاضی زاده)و «مضامین نو در شبیه خوانی»(دکتر محمد حسین ناصر بخت)اشاره کرد.

این سخنرانی‌ها در حوزه‌های مختلف هنری برگزار شده و سعی شده است تا طیف‌های مختلف مطالعاتی دانشگاهی را در حوزه قیام پرشور عاشورا در برگیرد.

علاقه‌مندان می‌توانندبرای شرکت در این برنامه به صورت آزاد به آدرسhttps://sibad.soore.ac.ir/v/show/tragedy مراجعه نمایند.




نظرات کاربران