در حال بارگذاری ...
با استقبال گسترده مخاطبان از نمایش شهاب راحله رقم خورد

اجرای «ارض الشمس» با حضور 180 بازیگر در سوریه

نمایش «ارض الشمس» اثری میدانی به کارگردانی شهاب راحله ، با حضور ۱۸۰ بازیگر ، به دلیل استقبال گسترده مخاطبان و مردم سوریه برای بار دوم در این کشور روی صحنه رفته است.

به گزارش ایران تئاتر، در تولید و اجرای این نمایش که محصولی مشترک از موسسه هنری رسانه‌ای اوج و ققنوس و مجتمع مهاد سوریه است، باگزوهی بالغ بر   300 نفر  به صحنه رفته است که از این میان 180 بازیگر در آن حضور دارند.

«ارض الشمس» که به صورت چند رسانه‌ای اجرا می شود، در دور نخست، ماه می 2021 در ریف دمشق و شهر زینبیه اجرا داشته و به دلیل استقبال تماشاگران اجراهای دور دوم خود را در ماه سپتامبر و در شهر حمص، ۲۰کیلومتری مرز لبنان پی گرفته است. اجرای این نمایش تا ۲۶سپتامبر (پنجم مهر) ادامه خواهد داشت و بازیگران این نمایش از میان بازیگران سوری انتخاب شده‌اند.

نمایش «ارض الشمس» با موضوع تئاتر دینی و ملی- میهنی در سه فصل تهیه و تولید شده است. فصل اول به روایت خلقت آدم و حوا می‌پردازد و پس از آن به بخش مهمی از زندگی پیامبران  می‌پردازد و تا تولد و بعثت پیامبر خاتم حضرت محمد مصطفی(ص) ادامه دارد. در فصل دوم سه محور اصلی تاریخ سوریه مورد بررسی قرار می‌گیرد. ابتدا جنگ میسلون که رویارویی سوریان با فرانسویان است. جنگ تشرین که با تدبیر حافظ اسد به اتفاق انور سادات با اسرائیل شکل می گیرد و با پیشروی ارتش سوریه و پیروزی نسبی درنهایت با خیانت انور سادات منجر به شکست سوریه و متحدان می شود. نبرد با داعش که با حمایت ایران و حزب الله لبنان پیروزی سوریه را رقم می زند. فصل سوم هم به سوریه در دوران سازندگی و تحقق شعار الاملُ بالعمل می‌پردازد.

عوامل نمایش «ارض الشمس» عبارت‌اند از تهیه‌کننده: علی اسماعیلی، نویسنده: حسن بزرا، کارگردان: شهاب راحله، طراح نور: عباس رحمانی، طراح صحنه: یوسف بهشتی، طراح صوت و تصویر: حمید حسینخانی، صدا و تصویر: علی بیرنگ، جلوه‌های ویژه میدانی: حمید ترکمان، مدیر تولید: داود طامهری، طراح حرکت: علی علیائی‌نژاد، دستیاران کارگردان: علی موسوی، محمد اسلامی، علی اسلامی، محمد عبدالکریم تقی، حمزه شریفی و علی الحاج جاسم؛ کاری از موسسه هنری رسانه‌ای اوج و ققنوس و مجتمع مهاد سوریه.




نظرات کاربران