در حال بارگذاری ...
دبیر اجرایی پانزدهمین دوره جشنواره :

نگرانی بابت برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان وجود ندارد

رحمان هوشیاری دبیر اجرایی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان اعلام کرد که تمامی تمهیدات لازم به منظور برگزاری جشنواره در شرایط بسیار ایمن در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، رحمان هوشیاری دبیر اجرایی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در خصوص بعضی نگرانی و دلواپسی‌ها در مورد برگزاری جشنواره اعلام کرد: ضمن تشکر و قدردانی از تمامی کادر درمان و مدافعان سلامت به ویژه تلاش‌های دکتر فردین رضاعی ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی کردستان و مجموعه همکاران ایشان در سنگر مبارزه علیه بیماری منحوس کرونا، تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری جشنواره در شرایط بسیار ایمن در نظر گرفته شده است.

هوشیاری اظهار داشت که سلامت هنرمندان شرکت‌کننده و عموم مخاطبان جشنواره اولویت اول و مهم ستاد اجرایی در برگزاری جشنواره است و به همین منظور از ابتدای اقدام برای برگزاری این دوره از جشنواره رعایت تام و کامل نکات بهداشتی و دستورالعمل های ستاد کرونا همواره سرلوحه کار بوده است و در ادامه نیز همچنان هماهنگ با ستاد کرونا عمل خواهیم کرد و تا به حال اقداماتی در همین راستا انجام گرفته از جمله آن که پذیرش هنرمندان منوط به کارت واکسیناسیون و تست PCR است. همچنین گروه‌های شرکت‌کننده در چندین مرحله پذیرش خواهند شد و تجمعی از هنرمندان نخواهیم داشت. در مکان‌های اجرا نیز مطابق با دستورالعمل‌های موجود فاصله‌گذاری اجتماعی انجام می‌گیرد و حتی برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم اختتامیه در فضای آزاد و بیرون از سالن‌های سرپوشیده انجام گرفته است.

دبیر اجرایی جشنواره افزود: نظر به این که اجراهای جشنواره در فضای باز و محدود به مکان‌های خاص در نظر گرفته شده که کاملا منطبق با موازین ایمنی بهداشت و سلامت طراحی شده‌اند و نیز با توجه به این که روند واکسیناسیون عمومی در استان کردستان و به ویژه شهرستان مریوان با تلاش‌های شبانه‎‌روزی کادر خدوم درمان و بهداشت سرعت بیشتری گرفته است و حدود ۲ هفته تا برگزاری جشنواره هنوز زمان باقی مانده است، لذا نگرانی خاصی از این بابت وجود ندارد و با همکاری تمامی دستگاه‌های مسئول و تلاش شبانه‌روزی ستاد اجرایی، جشنواره پانزدهم در زمان تعیین شده و در صحت و سلامت کامل برگزار خواهد شد و در این شرایط ناگوار که به خاطر بیماری کرونا بسیاری از مردم در وضعیت روحی روانی نامناسب به سر می‌برند، هنرمندان شریف تئاتر خیابانی ضمن تلاش برای آموزش و آشنایی هرچه بیشتر مردم با رعایت اصول بهداشتی با زبان گویای هنر، به افزایش روحیه نشاط و تزریق شادی و امید در جامعه کمک خواهند کرد و دوشادوش با مدافعان سلامت در کمک به ریشه‌کن کردن و مهار کرونا تلاش خواهند کرد.




مطالب مرتبط

در گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای مطرح شد

از تصویب سند تحول تا راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر
در گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای مطرح شد

از تصویب سند تحول تا راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر

کاظم نظری، به مناسبت روز ملی هنر‌های نمایشی (هفتم فروردین)، ضمن توضیحاتی درباره سند تحول و راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر، اولویت‌های اداره کل هنر‌های نمایشی در سال جدید را تشریح کرد.

|

مدیرکل هنرهای نمایشی از  دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی قدردانی کرد

مدیرکل هنرهای نمایشی از دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی قدردانی کرد

مدیرکل هنرهای نمایشی در پاسخ به پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشت پیام پر از مهر و محبت تان برای خانواده نجیب و ارزشمند تئاتر نه تنها ایجاد انگیزه دوچندان و مضاعف در آغاز سال جدید شد بلکه مهر تایید آن شورا به عنوان مرجع عالی سیاستگذاری، تصمیم‌گیری و هدایت امور فرهنگی در ...

|

ارزیابی مدیرکل هنرهای نمایشی از شرایط تئاتر در سال 1402 

هرچه در توان داشتیم، انجام دادیم ولی با شرایط مطلوب فاصله داریم
ارزیابی مدیرکل هنرهای نمایشی از شرایط تئاتر در سال 1402 

هرچه در توان داشتیم، انجام دادیم ولی با شرایط مطلوب فاصله داریم

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی با بیان این نکته که هرچه در توان داشتیم برای تئاتر در سال 1402 انجام دادیم ولی با شرایط ایده‌آل فاصله داریم، گفت برای پیشبرد اهداف عرصه هنر و فرهنگ، نهادهای دیگر هم باید به کمک وزارت ارشاد بیایند.

|

نظرات کاربران