در حال بارگذاری ...
دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان:

ایجاد نشاط اجتماعی جزو وظایف جشنواره است
225 اثر متقاضی شرکت در جشنواره

دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان صبح امروز در مراسم رونمایی پوستر این جشنواره با تبریک آغاز ماه ربیع الاول گفت: امیدوارم همزمان شدن برگزاری این جشنواره با شروع این ماه مبارک بتواند شروع خوبی برای آغاز دوباره فعالیت‌های هنری در دوران پسا کرونا باشد.

 به گزارش ایران تئاتر،  رستمی در ادامه ضمن اظهار امیدواری از اینکه برگزاری این جشنواره بتواند هم در بین مردم و هم در میان هنرمندان تئاتر که صاحبان اصلی جشنواره هستند نشاط اجتماعی و شادابی لازم را به وجود آورد، افزود: جشنواره امسال در شش بخش آزاد، سنتی، دیگر گونه‌های اجرایی، مهمان، کودک و نوجوان، ایثار و شهادت و جشنواره جشنواره‌ها برگزار خواهد شد.

دبیر پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان همچنین با تشکر و قدردانی از بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان یکی از حامیان برگزاری جشنواره امسال، اظهار کرد: در بخش نمایش‌های ایثار و شهادت، محوریت آثار دفاع مقدس و شهیدان سلامت هستند.

رستمی با بیان اینکه با وجود علاقه گروه‌های خارجی برای حضور در جشنواره به دلیل شرایط خاص کرونایی امکان برگزاری جشنواره به صورت بین‌المللی مقدور نبود، اضافه کرد: امسال در طی روز‌های برگزاری جشنواره دو کارگاه برگزار می‌کنیم که یکی مسترکلاس سه‌روزه «رویداد، منبع عمل و نظریه و عمل» توسط ویاچسلا‌ ترشنچکو به صورت آنلاین است و دیگری برگزاری کارگاه آموزشی عکس تئاتر خیابانی با سرپرستی حامد یغمائیان به صورت حضوری؛ البته نمایشگاه عکسی هم از خروجی این کارگاه در جشنواره برپا خواهد شد.

دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان اضافه کرد: امسال در بخش طرح و ایده  ۹۳ اثر به دبیرخانه ارسال شده که این آثار توسط هیئت داوران در در حال ارزیابی هستند و برگزیدگان این بخش در روز اختتامیه جشنواره معرفی و از آنها تقدیر خواهد شد.

رستمی در پایان گفت: امسال در مجموع 225 اثر به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان ارسال شد که از این تعداد  ۲۰۷ اثر از هنرمندان داخلی و ۲۸ متقاضی بین‌المللی اعلام آمادگی کرده بودند که در نهایت ۴۱ اثر برای حضور جشنواره انتخاب شدند. البته از میان آثار بین‌المللی که متقاضی حضور در جشنواره بودند ۴ نمایش مجازی در ایام برگزاری جشنواره به صورت مجازی برای علاقه‌مندان پخش خواهد شد.

دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان درباره تأثیرپذیری جشنواره از شرایط کرونایی دو سال گذشته و توجه و پرداختن به تغییرات ایجاد شده در زندگی اجتماعی در برگزاری جشنواره و آثار شرکت کننده در آن، یادآور شد: قطعاً هنرمندان ما همیشه به شکل هنری بازتاب جامعه‌ای هستند که در آن زندگی می‌کنند. تعدادی از آثاری که در این دوره جشنواره حضور دارند به موضوعات مرتبط با کرونا و ۲ سال اخیر کرونایی می‌پردازند ولی باید به این نکته توجه کرد که جشنواره تئاتر خیابانی مریوان جشنواره‌ای موضوعی نیست و ایجاد نشاط اجتماعی هم جزو وظایف جشنواره هست. نگاه ما در این دوره از جشنواره به حوزه مدافعان سلامت ویژه بوده و همه اینها مدنظر ستاد برگزاری جشنواره بوده است.

رستمی در پایان سخنان خود درباره تأثیرگذاری برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان بر مردم و شهر مریوان، تأکید کرد: مردم مریوان مردم مطالبه‌گری برای تئاتر هستند. جشنواره مریوان نشان دهنده امنیت پایدار ما در مرزها و نقطه صفر مرزی است.

مراسم رونمایی از پوستر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان صبح امروز چهارشنبه 28 مهرماه با حضور سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل هنرهای نمایشی ،نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل ارشاد استان کردستان و دبیر جشنواره، اردشیر صالح پور، سعید اسدی، محمد لارتی رئیس اداره امور نمایشی و آوایی و حمید ساروخانی رئیس اداره هنرهای تجسمی و ادبی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن کنفرانس معاونت هنری وزارت ارشاد برگزار شد .

بخش نخست این گزارش را  اینجا بخوانید .

پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان از ۵ تا ۱۰ آبان در شهر مریوان برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

برگزاری اختتامیه بزرگ‌ترین رویداد نمایش محیطی خاورمیانه

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزیدگانش را شناخت
برگزاری اختتامیه بزرگ‌ترین رویداد نمایش محیطی خاورمیانه

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزیدگانش را شناخت

مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان صبح امروز (شنبه بیست‌ونهم مهر) با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی، استاندار کردستان، دبیر جشنواره، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی، داوران، هنرمندان و مخاطبان و علاقه‌مندان هنر نمایش در سالن اجتماعات نشاط مریوان ...

|

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور:

تئاتر باید جزو ذائقه و سبد فرهنگی مردم قرار بگیرد
مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور:

تئاتر باید جزو ذائقه و سبد فرهنگی مردم قرار بگیرد

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور گفت یکی از مهم‌ترین اولویت‌های انجمن هنرهای نمایشی کشور برگزاری کارگاه‌های آموزشی در این عرصه است و تئاتر باید جزو ذائقه و سبد فرهنگی مردم قرار بگیرد.

|

دومین روز جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با همراهی باران برگزار شد

از عاشقانه‌های یک پوتین تا گلریزانی برای زنان کار 
دومین روز جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با همراهی باران برگزار شد

از عاشقانه‌های یک پوتین تا گلریزانی برای زنان کار 

در دومین روز از اجراهای شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، استقبال مخاطبان همراه با قطرات زندگی‌بخش باران پاییزی، میزبان هنرمندان شد. 

|

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی آغاز شد

استقبال چشمگیر مردم هنردوست مریوان از هنرمندان
شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی آغاز شد

استقبال چشمگیر مردم هنردوست مریوان از هنرمندان

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در قالب کارناوال شادی در میان استقبال پرشور مخاطبان و همراهی هنرمندان ایران و جهان با ساز و لباس‌های محلی کار خود را آغاز کرد.

|

نظرات کاربران