در حال بارگذاری ...
با توافق شورای راهبردی تئاتر شهرستان گناوه

جشنواره سراسری تئاتر «سطحه» برگزار می‌شود

نشست شورای راهبردی تئاتر شهرستان گناوه با هدف هم‌اندیشی و تبیین سیاست‌های جدید در راستای ارتقا هنر تئاتر و باحضور رییس انجمن هنرهای نمایشی استان برگزار شد. در این نشست اعضا شورا به اتفاق آرا با برگزاری جشنواره تئاتر «سطحه» موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از بوشهر، یکی از محورهای مهم گفت و گوها در این نشست که سه‌شنبه گذشته و با خارج‌شدن شهرستان گناوه از محدودیتهای کرونایی برگزار شد،، تبادل نظر در مورد برگزاری جشنواره ملی تئاتر «سطحه» بود. در این مورد شورای راهبردی تئاتر گناوه به اتفاق آرا توافق خود با برگزاری این جشنواره را در سطح ملی اعلام و مصوب کردند، مراحل اولیه و نشست‌های تخصصی جشنواره در اولین فرصت برگزار و در صورت فراهم‌بودن شرایط، برنامه‌ریزی‌های لازم جهت برگزاری این جشنواره انجام شود.

اعضا شورای راهبردی در ابتدای نشست خود،ضمن تاکید بر لزوم گسترش روحیه همگرایی و همدلی بین هنرمندان تئاتر شهرستان از گروه‌های نمایشی و انجمن نمایش خواستند تا با ایجاد بستر و انگیزه لازم زمینه افزایش تولیدات تئاتری در شهرستان را فراهم آورند. در همین راستا برنامه‌هایی به‌شرط اجرا در زمان موثر،در قالب پیشنهاد به انجمن هنرهای نمایشی اعلام شد.

در نشست شورای راهبردی تئاتر گناوه کارکرد و بازتاب برگزاری جشنواره تئاتر کوتاه استانی گناوه در ادوار گذشته نیز مورد ارزیابی قرار گرفت و با ارائه راهکارها و پیشنهادات متعدد در مورد چگونگی برگزاری آن در آینده تصمیم‌گیری شد. همچنین اعضا شورای راهبردی در فضایی مناسب دغدغه‌ها و نظرات خود را با جهانشیر یاراحمدی مطرح کردند.

یاراحمدی در این نشست پس از شنیدن نظرات شورا،با بیان سیاستهای انجمن هنرهای نمایشی استان و همچنین مرکز هنرهای نمایشی کشور در مورد موضوعات مطرح‌شده،  ابراز امیدواری کرد با تلاش، همدلی و همگرایی هنرمندان تئاتر شهرستان در کنار حمایت‌های مسئولان شهرستانی و استانی زمینه‌های لازم جهت اجرای مصوبات این نشست فراهم آید.




مطالب مرتبط

مروری بر شش‌ دهه فعالیت هنری مستمر زنده‌یاد حسین دهقانی

از نمایش‌های خانگی محله کوتیِ بوشهر تا تئاتر تهران
مروری بر شش‌ دهه فعالیت هنری مستمر زنده‌یاد حسین دهقانی

از نمایش‌های خانگی محله کوتیِ بوشهر تا تئاتر تهران

جهانشیر یاراحمدی: نمایش‌های خانگیِ دهه سی در محله کوتی و نیز اجراهای مجالس تعزیه در همان محل که زادگاه مرحوم حسین دهقانی است، او را شیفته هنر نمایش کرد.  خیلی زود پایش به مجالس تعزیه ...

|

نظرات کاربران