در حال بارگذاری ...
با حضور جمع کثیری از اصحاب فرهنگ و هنر

پیکر زنده‌یاد  «ایرج قوشچی باشی» در جوار امامزاده عبدالله گرگان به خاک سپرده شد

آیین تشییع پیکر زنده نام ایرج قوشچی باشی  چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰ صبح از مقابل تالارفخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد و با حضور جمع کثیری از اصحاب فرهنگ و هنر در جوار امامزاده عبدالله گرگان به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان، ایرج قوشچی باشی بازیگر توانا و پیشکسوت فعال در عرصه تئاتر،سینما، تلویزیون و کارمند بازنشسته فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان که سال ها در کسوت بازیگر هنرنمایی کرد و هنرمندان عرصه ی هنرهای نمایشی او را همواره «عمو ایرج» خطاب می کردند؛ بامداد سه شنبه 5 بهمن 1400 پس از تحمل مدتی رنج بیماری دعوت حق را لبیک گفت.

آیین تشییع پیکر زنده نام ایرج قوشچی باشی چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰ صبح از مقابل تالارفخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد و با حضور جمع کثیری از اصحاب فرهنگ و هنر در جوار امامزاده عبدالله گرگان به خاک سپرده شد.

گفتنی است؛ زنده یاد ایرج قوشچی باشی در نمایش‌های متعددی همچون «دشت سنگ»،«دیوارها را پاک نکنیم»،«نیلوفرهای آبی»،«یازر یاسر»،«کریم شیره‌ای»،«علامت سوال» و نیز فیلم‌های «بال‌های سپید»،«دوران سربی»،«باد در علفزار می‌پیچید» و «رسم عاشق کشی» نقش آفرینی کرد.

زنده‌یاد ایرج قوشچی‌باشی متولد سال ۱۳۳۳ و از هنرمندان پیشکسوت‌‎ تئاتر گرگان بود که در سال ۱۳۴۸ وارد عرصه هنر شد. او در مرکز آموزشی تئاتر در گرگان زیر نظر استاد سعید نیکپور و در ادامه استاد فقید مسعود فقیه به آموختن تئاتر پرداخت و تا هنگام درگذشتش همچنان در صحنه‌های تئاتر،سینما و تلویزیون در کسوت بازیگر به فعالیت مشغول بود.

با افتتاح تالار فخرالدین اسعد گرگانی در گرگان به‌عنوان بازیگر رسمی تئاتر جذب اداره فرهنگ ‌و هنر شد و تا پایان دوران بازنشستگی در پروژه‌های نمایشی همچنان فعال بود و در بسیاری از آثار بزرگ تولیدشده در طول این سال‌ها حضور چشمگیر داشت.

زنده‌یاد قوشچی‌باشی بازیگری بود خلاق،باانگیزه،توانا و خوش‌اندیش که در طول سالیان فعالیت هنری خود موفق به اخذ جوایز مختلف از جشنواره‌های استانی،منطقه‌ای،کشوری شده بود.

گفتنی است در دوران همه ‎گیری کرونا این هنرمند فقید به این بیماری مبتلا شد که با مراقبت‌های پزشکی و همراهی خانواده توانست بهبودی خود را به دست آورد و همچنان سرزنده و فعال به فعالیت ادامه دهد؛ اما متأسفانه در روزها و هفته‌های اخیر به دلیل هجوم سرطان به بخش‌هایی از جسم او داستان زندگی‌اش در پنجم بهمن پایان یافت و مرگ او را در آغوش گرفت.




مطالب مرتبط

جشنواره تئاتر استان گلستان برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گلستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر استان گلستان، پنجشنبه دوم آذر ۱۴۰۲ در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد و با نظر هیئت‌داوران و بدون اولویت، نمایش‌های «بی‌هوده» از گرگان، «پینو» از علی‌آباد کتول و «کیلومتر ۹۴۴» از گرگان در بخش صحنه‌ای و نمایش‌های «میم» از ...

|

گفت‌و‌گوی نوروزی با پیشکسوت تئاتر و سیاه بازی مازندران

محمد جونیان: وظیفه هنرمندان ایجاد نشاط اجتماعی است
گفت‌و‌گوی نوروزی با پیشکسوت تئاتر و سیاه بازی مازندران

محمد جونیان: وظیفه هنرمندان ایجاد نشاط اجتماعی است

محمد جونیان، هنرمند پیشکسوت سیاه بازی استان مازندران بر این باور است که هنرمندان که حس زیبایی دارند و باید این حس زیبا را به مردم انتقال بدهند و این جزئی از وظایف ذاتی هنرمندان است که باید شادی و نشاط را بین مردم ببرند و با تمام مشکلاتی که در سرراه خود دارند، آن‌ها را امیدوار ...

|

نظرات کاربران