در حال بارگذاری ...
تاریخ برگزاری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر همدان مشخص شد

عذرخواهی دبیر جشنواره از هنرمندان و مخاطبان بابت تاخیر

دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر همدان، ضمن عذرخواهی از تعویق‌های پیش‌آمده، از برگزاری این رویداد در تیرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر همدان، امیر مشهدی عباس، دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر همدان، درباره دلایل به تعویق افتادن این رویداد، گفت: همان‌طور که می‌دانید، در ابتدای امر، قصد داشتیم که جشنواره را در اسفندماه برگزار کنیم، اما متأسفانه به دلیل شیوع مجدد بیماری کرونا و مسائلی که در پی داشت، با حضور جمعی از مسئولان مربوطه، تصمیم گرفته شد که برگزاری جشنواره به نیمه دوم اردیبهشت‌ماه موکول شود.

او افزود: متأسفانه در روند اجرایی کار، تداخل‌های متعددی بین این جشنواره و سایر برنامه‌های استان به وجود آمد، ضمن اینکه بخشی از شرکت‌کنندگان در این رویداد نیز دانش آموزان هستند که در اردیبهشت‌ماه درگیر امتحانات خواهند شد.

مشهدی عباس، درباره زمان دقیق برگزاری این رویداد، اظهار کرد: پس از هماهنگی‌های انجام شده با اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل وزارت فرهنگ و ارشاد استان همدان، ان‌شاءالله جشنواره یکم تا ششم تیرماه 1401 برگزار می‌شود.

دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر همدان، با تبریک به مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، گفت: ضمن تقدیر از زحمات و همکاری آقای احمدرضا احسانی که در ماه‌های اخیر همکاری خوبی در جهت برگزاری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان داشتند؛ انتصاب شایسته آقای مسعود ویژه به‌عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان را هم تبریک می‌گویم و امیدوارم با همراهی ایشان جشنواره‌ای درخور کودکان ایران‌زمین برگزار کنیم.

او درباره بخش‌های بین‌المللی بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، گفت: بدیهی است که تا زمان مشخص نشدن تاریخ برگزاری جشنواره، امکان اعلام قطعی شرکت‌کنندگان بین‌المللی نبود، بنابراین با مشخص شدن زمان دقیق برگزاری این رویداد، اقدامات مربوط به حضور شرکت‌کنندگان این بخش نیز در دستور کار قرار گرفت.

دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر همدان، ضمن عذرخواهی از مخاطبان و شرکت‌کنندگان در این رویداد نمایشی، گفت: جا دارد که از هنرمندان شرکت‌کننده در این رویداد عذرخواهی کنم، زیرا من همواره خودم را یک هنرمند می‌دانم و سال‌هاست که در این شغل فعالیت دارم، بنابراین به‌خوبی می‌دانم که سر پا نگاه‌داشتن یک گروه برای جشنواره، آن هم زمانی که برگزاری آن به تعویق می‌افتد تا چه اندازه کار مشکلی است.

مشهدی عباس ادامه داد: بابت این اتفاق از تمام هنرمندان و مخاطبان جشنواره عذرخواهی می‌کنم، اما امیدوارم که همگی درک کنند که صرفاً برگزاری جشنواره هدف ما نیست و سعی داریم که بتوانیم این رویداد فرهنگی و هنری را با استانداردهای لازم، برگزار کنیم.

او خاطرنشان کرد: تمام تلاش من و ستاد اجرایی جشنواره، همواره این بوده که بتوانیم بهترین اتفاق‌ها را برای مخاطبین و هنرمندان، ایجاد کنیم، به همین خاطر از این وقفه پیش‌آمده بسیار متأسفم اما بدیهی است که همه عوامل در دستان ما نیست و مسائل مختلفی مانند کرونا، تداخل برنامه با سایر رویدادهای استان همدان و امتحانات دانش آموزان، بر روند کار ما کاملاً سایه افکند و عملاً سبب شد که بخشی از اتفاقات از کنترل ما خارج شوند.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، با هدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتمادبه‌نفس فرزندان ایران‌زمین از طریق نمایش، از اول تا ششم تیرماه سال ۱۴۰۱ به دبیری امیر مشهدی عباس و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی ایران و دیگر سازمان‌ها و نهادهای استان همدان، با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

مشروح اخبار بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان را می‌توانید از سایت جشنواره به نشانی https://icy.theater.ir/fa/ دنبال کنید.




مطالب مرتبط

امیر مشهدی‌عباس خبر داد

تشکل جشنواره‌های تئاتر کودک و نوجوان کشورهای اسلامی در ایران ایجاد می‌شود
امیر مشهدی‌عباس خبر داد

تشکل جشنواره‌های تئاتر کودک و نوجوان کشورهای اسلامی در ایران ایجاد می‌شود

امیر مشهدی‌عباس، دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان-اردکان از شکل‌گیری «تشکل جشنواره تئاتر کودک و نوجوان کشورهای اسلامی» در ایران خبر داد.  

|

با همراهی مسئولان استانی و مدیران جشنواره تئاتر کودک و نوجوان 

نمایش‌های جشنواره اردکان برای عموم مردم رایگان شد
با همراهی مسئولان استانی و مدیران جشنواره تئاتر کودک و نوجوان 

نمایش‌های جشنواره اردکان برای عموم مردم رایگان شد

مخاطبان بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، می‌توانند از امروز (سوم اسفند)، به صورت رایگان به تماشای نمایش‌های این جشنواره بنشینند.

|

آغاز بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

هنرمندان و عروسک‌ها، شادی را به اردکان آوردند
آغاز بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

هنرمندان و عروسک‌ها، شادی را به اردکان آوردند

با شادپیمایی عروسک‌ها، حرکت خودروی موزیکال و تریلی سیار تئاتر و اجرای برنامه توسط هنرمندان سرشناس تلویزیون، زنگ آغاز بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در اردکان (استان یزد) نواخته شد.

|

با حکم دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان

داوران مسابقه نوجوان جشنواره 28 اردکان معرفی شدند
با حکم دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان

داوران مسابقه نوجوان جشنواره 28 اردکان معرفی شدند

قطب‌الدین صادقی، رضا فیاضی، حسن دولت‌آبادی، شهره سلطانی و آزاده انصاری، نمایش‌های بخش مسابقه نوجوان بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان اردکان را داوری خواهند کرد.

|

حضور کانون با 12 اثر در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

حضور کانون با 12 اثر در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

سعید زین‌العابدینی، معاون مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از حضور دوازده نمایش از تولیدات مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری در بخش‌های مختلف بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان یزد خبر داد.

|

نظرات کاربران