در حال بارگذاری ...
فرصتی برای بازخوانی حماسه‌ای پرشور و مقاومتی جانانه

دو پیام به بیست و چهارمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر

دبیر بیست و چهارمین جشنواره ملی فتح خرمشهر و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند به بیست و چهارمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر پیام دادند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط‌عمومی اداره کل هنر‌های نمایشی، رضا مردانی دبیر جشنواره و مدیر کل منطقه آزاد اروند و حجت‌الاسلام و المسلمین عادل فریحی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند به بیست و چهارمین جشنواره ملی فتح خرمشهر پیام دادند.

در پیام رضا مردانی دبیر جشنواره و مدیر کل منطقه آزاد اروند آمده است:

«به نام خالق هنر

جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر برآمده از توان هنرمندان این شهرعزیز و مقاوم بوده که در سال‌های ابتدایی با بضاعت اندک و با همراهی هنرمندان و فرهنگ‌دوستان این خطه مقاوم از ایران اسلامی راه‌اندازی و دنبال شد.

این نهال کوچک که امروز درختی تنومند شده؛ گامی استوار است که جامعه هنری و هنردوست شهرستان خرمشهر در آن زمان آغاز کرد و امروز به عنوان تنها جشنواره در حوزه مقاومت، ایثار و پایداری با 24 سال عظمت و پی در پی رخ نمایی می‌کند.

بنای این تداوم و سختکوشی به یادگار ماندن حماسه عظیم و جانفشانی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و روایت رشادت‌های آن بزرگ مردان در مقابل استکبار است که استقبال خوب عمومی حکایت از موفقیت هر ساله این جشنواره مردمی دارد.

در پایان فرصت را غنیمت شمرده و از تمام افراد حقیقی و حقوقی مدیران و پرسنل محترم، ادارات، ارگان‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها، بخصوص مردم فهیم، فرهنگ‌دوست و هنردوست منطقه آزاد اروند که با حضور و همراهی خود دلگرمی ما را دو چندان کردند تشکر و قدردانی نمایم.»

همچنین پیام حجت‌الاسلام و المسلمین عادل فریحی، معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند بدین شرح است:

«روایت آزاد‌سازی خرمشهر در روز سوم خرداد ماه 1361پس از 578 روز مقاومت جانانه، حماسه‌ای پرشور و زیبا در تاریخ معاصر جمهوری اسلامی ایران است؛ در این روز خرمشهر همیشه قهرمان، بار دیگر توسط رزمندگان غیور و جان برکف به آغوش و خاک میهن عزیزمان، بازگشت.

 در همین راستا جشنواره ملی تئاتر فتح طی سال‌ها برگزاری‌اش تلاش داشته تا این حادثه شکوهمند را که یادآور عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس است؛ زنده نگه دارد.

جشنواره تئاتر فتح یکی از مهم‌ترین رویداد‌های هنری منطقه است که فرصت ایجاد بروز خلاقیت برای هنرمندان و پیوند میان مردم، هنرمندان و صحنه را بیش از پیش فراهم می‌کند.

 اینجانب با آرزوی توفیق و سربلندی جامعه فرهنگی و هنری منطقه آزاد اروند، امید دارم با توجه به شکوه و عزمت این روز، بیست‌وچهارمین جشنواره ملی تئاتر فتح همچون سال‌های گذشته بتواند با عزمی راسخ و ارائه آثار فاخر و ارزشمند، شور و نشاط فرهنگی را به منطقه بازگرداند و شاهد حضور پرشور هنرمندان در ایام برگزاری آن باشیم.»

بیست و چهارمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر از 30 اردیبهشت ماه تا سوم خرداد ماه به دبیری رضا مردانی در خرمشهر برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

در گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای مطرح شد

از تصویب سند تحول تا راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر
در گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای مطرح شد

از تصویب سند تحول تا راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر

کاظم نظری، به مناسبت روز ملی هنر‌های نمایشی (هفتم فروردین)، ضمن توضیحاتی درباره سند تحول و راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر، اولویت‌های اداره کل هنر‌های نمایشی در سال جدید را تشریح کرد.

|

مدیرکل هنرهای نمایشی از  دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی قدردانی کرد

مدیرکل هنرهای نمایشی از دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی قدردانی کرد

مدیرکل هنرهای نمایشی در پاسخ به پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشت پیام پر از مهر و محبت تان برای خانواده نجیب و ارزشمند تئاتر نه تنها ایجاد انگیزه دوچندان و مضاعف در آغاز سال جدید شد بلکه مهر تایید آن شورا به عنوان مرجع عالی سیاستگذاری، تصمیم‌گیری و هدایت امور فرهنگی در ...

|

ارزیابی مدیرکل هنرهای نمایشی از شرایط تئاتر در سال 1402 

هرچه در توان داشتیم، انجام دادیم ولی با شرایط مطلوب فاصله داریم
ارزیابی مدیرکل هنرهای نمایشی از شرایط تئاتر در سال 1402 

هرچه در توان داشتیم، انجام دادیم ولی با شرایط مطلوب فاصله داریم

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی با بیان این نکته که هرچه در توان داشتیم برای تئاتر در سال 1402 انجام دادیم ولی با شرایط ایده‌آل فاصله داریم، گفت برای پیشبرد اهداف عرصه هنر و فرهنگ، نهادهای دیگر هم باید به کمک وزارت ارشاد بیایند.

|

نظرات کاربران