در حال بارگذاری ...
با میزبانی خانه هنرمندان از عکس های تئاتر

نمایشگاه «سونات زخم» افتتاح می شود

نخستین نمایشگاه انفرادی کیارش مسیبی با نام «سونات زخم» ساعت ۱۶ جمعه ۱۴ مهر ماه در خانه هنرمندان افتتاح می شود.

به گزارش ایران تئاتر، نمایشگاه عکاسی «سونات زخم» که نخستین نمایشگاه انفرادی کیارش مسیبی است، ساعت 16 جمعه 14 مهر ماه در نگارخانه تابستان خانه هنرمندان افتتاح می شود.

در این نمایشگاه که با هدف خوانشی نو از عکاسی تئاتر بر طبق نظریات نشانه شناسی رولان بارت تشکیل شده، 12 اثر منتخب این عکاس که ماحصل فعالیت او طی سال های 92 تا 96 است، به نمایش در می آید.

کیارش مسیبی یکی از عکاسان مستعد حوزه تئاتر است، که طی سال های اخیر در این حوزه فعالیت های فراوانی کرده است. او در سال 94 به مقام دوم سی و چهارمین جشنواره بین المللی عکس تاتر فجر رسید و در اردیبهشت امسال تندیس بهترین عکس بیستمین جشنواره تئاتر دانشگاهی را دریافت کرد. شرکت در بیش از بیست نمایشگاه گروهی عکاسی از دیگر فعالیت های این عکاس جوان به شمار می آید.

عکس های این نمایشگاه در اندازه های 50.70 و به صورت رنگی و سیاه سفید بوده و هرکدام مختص به نمایشی خاص هستند که از بین 7000 عکس انتخاب شده اند.

البته بر روی هیچ کدام از این آثار نام نمایشی آورده نشده است؛ بلکه تنها با توجه به فضای دریافت شده از عکس بر آنها شرح هایی نگاشته شده است.

انتخاب «سونات زخم» به عنوان اسم این نمایشگاه نیز با دلایلی همراه بوده است. به عنوان مثال سونات، موسیقی ایست که از ٢ آلت انتخاب شده است و در اینجا نیز قرار است آوای هنری مثل تئاتر و عکاسی در کنار ادبیات شنیده شود.

همچنین کلمه زخم که اصطلاحی ساخته شده توسط بارت در کتاب اتاق روشن است؛ در این نمایشگاه با این امید انتخاب شده است، که مخاطبان با دیدن هرعکس نوعی زخم و بریدگی را در عمق جانشان حس کنند.

نمایشگاه «سونات زخم» تا 19 مهر ادامه خواهد داشت و علاقمندان می توانند برای تماشای این آثار همه روزه به غیر از شنبه از ساعت  13 تا 20 به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.




نظرات کاربران