در حال بارگذاری ...
سید مصطفی مختاباد:

نمایش «راهمرد» ابتکار متفاوتی از نقالی و تعزیه است

سردبیر فصلنامه علمی پژوهشی تئاتر کشور، نمایش «راهمرد» حامدهوشیاری را محصولی نوین و وزین به جهت عرضه در مجامع بین‌المللی دانست.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر ؛ شامگاه سه‌شنبه سوم آبان ماه ۹۶، دکترسید مصطفی مختاباد، استاد دانشگاه هنر و تربیت مدرس و سردبیر فصلنامه علمی پژوهشی تئاتر کشور، به تماشای نمایش «راهمرد»، نشست.
سید مصطفی مختاباد در این خصوص گفت: حامد هوشیاری در یک  فضای خلاقه و نوین حرف خود را زد و هوشیارانه نمایشی درخور و ارزشمند را بروی صحنه جاری ساخت. بنده شاهد اجرایی ارزشی، آئینی و عاشورایی بودم که روح من را متعالی ساخت چراکه سبک متفاوتی از نقالی و تعزیه را در هم آمیخت و با ابتکاری جدید در پرداخت، روایتی تازه از امام خمینی (ره) در قالب تعزیه، سبک و حرکت جدیدی رو به جهان نمایشی کشور ازجمله تعزیه گشود و این حرکت به نام ایشان ثبت گردید.
وی افزود: تلفیق زبان، زیبایی و خلاقیت هنر قدیم ازجمله سنت‌ها و روایت‌ها و ترکیب این‌ها کنار هم کار ساده‌ای نیست و در این فرم، بیان و زبان یک تجربه جدید را برای ما متولد ساخت و در این حرکت حامدهوشیاری به‌عنوان طراح، نمایشنامه‌نویس و کارگردان، یک تجربه را معاصر سازی و یک نگاه ترکیبی را در این تولد برای ذهن ما رغم زد.
دکترسید مصطفی مختاباد  در ادامه صحبت خود مطرح کرد: باید تأکید کنم، این نوع اجراهای ترکیبی و تلفیقی را در جهان امروز، پست‌مدرن می نامند، اگر چه عده‌ای پرهیز می کنند که این چنین عبارات را در نقد بکار ببرند. به هر حال برای بنده این فرصت زیست این دو تجربه و نگاه ایرانی که یکی تعزیه و دیگری تئاتر را در کنار هم می بینم واقعا جای تبریک  به حامدهوشیاری دارد چراکه با تدبیر و کیفیت نوینی آن را رنگ آمیزی نموده؛ و بنده آرزوی توفیق به روی صحنه آمدن این نمایش را در محافل دیگر و همچنین مجامع بین‌المللی نیز دارم. چرا که لازم است این محصول وزین که اکنون متولد شده را حمایت سازیم و در راستای فرهنگ کشورمان آن را به دیگر جوامع عرضه نمائیم.
دکترسید مصطفی مختاباد، در پایان صحبت‌هایشان با قدردانی از نوازندگان، بابک والی وعلاءالدین قاسمی قدردانی نمود و در ادامه پوستر نمایش «راهمرد» را امضا نمود و با گروه نمایشی هوشیار، عکسی گروهی گرفته شد.
لازم به توضیح است، نمایش «راهمرد» به طراحی، نویسندگی و کارگردانی حامد هوشیاری  که اجرای خود را از روز سه‌شنبه ۲۵ مهرماه در سالن پلاتواجرا تئاتر شهر آغاز نموده هر روز در  دو سانس۳۰/۱۶و ۱۸  با مدت‌زمان ۵۰دقیقه به صحنه می‌رود؛ علاءالدین قاسمی و بابک والی به‌عنوان بازیگر در این نمایش حضور دارند.




نظرات کاربران