در حال بارگذاری ...
با اجرای 50 برنامه در هفت روز

تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی در چزابه آغاز شد

نخستین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی به دبیری مصطفی بوعذار مدیر کانون تئاتر انقلاب و دفاع مقدس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، از صبح دیروز شنبه ۱۳ آبان ۹۶ در پایانه مرزی چزابه آغاز به کار کرد.

به گزارش ایران تئاتر محمد یاقوتپور، رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، در گفت‎وگو با ایسنا اظهار کرد: این سوگواره ملی با شرکت گروه‌های منتخب نمایشی از کل کشور و با بیش از 50 اجرا، برگزار می‎شود.
وی با اشاره به برنامه اجرایی این سوگواره تصریح کرد: در روز نخست این سوگواره، 13 آبان 96، سه نمایش "زائر" اثر مرتضی اسدی‎مرام از کرمانشاه، "تو را می‌خوانم تا ابد" اثر مالک آبسالان از تهران و "نقل بی نقال اثر امیر جوشقانی از تهران به ترتیب در ساعت‎های 10، 11 و 14 روی صحنه رفتند.
رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان افزود: در ادامه اجراهای روز نخست، نمایش‎ "زائر" اثر مرتضی اسدی‎مرام از کرمانشاه در ساعت 15، مجلس "بازار شام" از خوزستان در ساعت 16 و نمایش‎های "تو را می‌خوانم تا ابد" اثر مالک آبسالان از تهران در دو سانس 18 و 20 و "نقل بی نقال اثر امیر جوشقانی از تهران در ساعت 19 اجرا شدند.
وی گفت: در روز دوم این سوگواره، 14 آبان 96، نمایش "زائر" اثر مرتضی اسدی‌مرام از کرمانشاه در سه سانس 10، 14 و 18 اجرا خواهد شد، نمایش "تو را می‌خوانم تا ابد" اثر مالک آبسالان از تهران در دو سانس 11 و 19 به صحنه می‎رود و نمایش "نقل بی نقال اثر امیر جوشقانی از تهران نیز در دو سانس 15 و 20 اجرا خواهد شد. همچنین در همین روز مجلس "حضرت عباس(ع)" از خوزستان در ساعت 16 برگزار می‎شود.
یاقوتپور با اشاره به برنامه روز سوم افزود: دوشنبه 15 آبان‎ 96 نمایش "برگشتی تو" اثر مصطفی کولیوندی از ایلام به ترتیب در سه سانس 10، 15 و 19 روی صحنه می‎رود، نمایش عربی " احزان‎الشام" اثر حسن سواری از خوزستان در سانس‎های 11 و 16 اجرا خواهد شد و نمایش "کله‎قندی" اثر سعید خیراللهی از ایلام نیز به ترتیب در سه سانس 14، 18 و 20 به صحنه می‎رود.
وی عنوان کرد: سه‎شنبه 16 آبان 96 نیز، نمایش "کله ‎ قندی" اثر سعید خیراللهی از ایلام در دو سانس 10 و 19 اجرا می‌شود، نمایش عربی " احزان ‎ الشام" اثر حسن سواری از خوزستان در سانس 11 به صحنه می‎رود، نمایش "برگشتی تو" اثر مصطفی کولیوندی از ایلام در دو سانس 14 و 20 روی صحنه خواهد رفت، نمایش " منم باید برم" اثر پژمان محراب‎پور از خوزستان در دو سانس 15 و 18 اجرا خواهد شد و مجلس "حضرت علی‎اکبر (ع) از خوزستان هم در ساعت 16 برگزار خواهد شد.
رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان بیان کرد: در روز چهارشنبه 17 آبان‎ 96، نمایش " منم باید برم" اثر پژمان محراب ‎ پور از خوزستان در ساعت 10 صبح، نمایش "انتخاب" اثر صدیقه شکر از فارس در ساعت‎های 11، 15 و 18، نمایش "ارثیه پدری" اثر مریم کریمی از البرز در ساعات 14 و 20، نمایش‌های عربی "قبور فی ارض رملاء" و "صراخات الجراح علی بنی طرف" از خوزستان به ترتیب در ساعات 16 و 19 روی صحنه خواهند رفت.
وی درخصوص اجراهای روز ششم نیز عنوان کرد: پنج‎شنبه 18 آبان ‎ ماه 96، نمایش "نسخه‎خوان حرم" اثر پژمان شاهوردی از لرستان در سانس‎های 10، 18 و 20 برگزار می‎شود، نمایش "ارثیه پدری" اثر مریم کریمی از البرز در ساعات 11 و 15 به صحنه می‎رود، نمایش "انتخاب" اثر صدیقه شکر از فارس در ساعات 14 و 19 اجرا می‎شود و مجلس "متوکل عباسی" از یزد نیز در همین روز در ساعت 16 روی صحنه می‎رود.
یاقوتپور اضافه کرد: در روز پایانی سوگواره نیز ابتدا در ساعت 10 صبح مراسم زیارت عاشورا با حضور تمام هنرمندان سوگواره برگزار خواهد شد، سپس نمایش " منم باید برم" اثر پژمان محراب ‎ پور از خوزستان در دو سانس 11 و 18، نماش "ارثیه پدری" اثر مریم کریم از البرز در ساعت 14، نمایش "نسخه ‎ خوان حرم" اثر پژمان شاهوردی از لرستان در ساعات 15 و 19 و نمایش عربی "قبور فی ارض رملاء" از خوزستان در ساعت 16 به صحنه خواهند رفت؛ ضمن این‎که در ساعت 20 نیز نمایش رهسپار خیمه‎ها از خوزستان به عنوان میهمان برای زائرین اجرا خواهد شد.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران