در حال بارگذاری ...
پاسخ حسین کیانی به نامه دبیر جشنواره تئاتر

تغییراتی که در ساختارِ انتخابِ آثارِ جشنواره‌ی امسال به وجود آمد گامِ مثبتی بود

پس از انتشار نامه دبیر سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، حسین کیانی در نامه‌ای به ایشان پاسخ داد.

به گزارش ایران تئاتر پس از انتشار نامه دبیر سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، حسین کیانی در نامه‌ای به ایشان پاسخ داد. به گزارش روابط عمومی جشنواره متن نامه به شرح ذیل است:

جنابِ فرهاد مهندس پور، استادِاندیشه‌مند و دبیر سی‌و‌ششمین جشنواره‌ی تئاترفجر

نامه‌ی کوتاه و آکنده از مهر و آگاهی و پایبندی به اخلاق و اصالتِ هنرِشما را خواندم. بی‌گمان جز این واکنشِ متعهدانه از شما که استادِ من بوده‌اید انتظارِ دیگری نمی‌رفت. این واکنشِ مسئولانه در روزگارِ مسئولیت‌گریزی و عدمِ پاسخگویی برای من بسیار مغتنم و گرانسنگ است.

بنده خود را کوچکتر از آن می‌دانم که نسبت به خواهشِ شما برای حضور در جشنواره، بی‌اعتنا باشم. این خواهش، با منّت بر دیده‌ی من است و بر عهده‌ی من تا به بهترین شکل ممکن برآورده‌اش کنم.

اما این اَمر مستلزم دو چیز خواهد بود. نخست این که؛ مِلاکِ من برای اجرا در جشنواره، همان اجرای عمومی در تیاترِ باران خواهد بود و هیچ گونه ممیزی و توصیه‌ی مصلحت بینانه‌ی دیگری را برای جرح و تعدیل نمایش نخواهم پذیرفت.

و دوم اینکه؛ هیچ گونه بازبینی جدیدی را که معمولا در روزِ اجرای جشنواره‌ی فجر با انبوهی از تنش و در فضایی اضطراب‌آلود انجام می‌شود نخواهم پذیرفت و نمایش روزِ عقیم را با همان شرایطی که موردِ توجه و پذیرش گروه کارشناسان هفتادنفره‌ی محترم شما قرار گرفته اجرا خواهم کرد.
قطع به یقین تغییراتی که در ساختارِ انتخابِ آثارِ جشنواره‌ی امسال به وجود آمد گامِ مثبتی بود در پرهیز از حاشیه‌پردازی و اطاله‌ی اوقات هنرمندان و حفظ حرمت و حیثیت هنری ایشان تا با آسودگی بیشتر و تمرکز بهتری به بالابردن کیفیت آثار خود بپردازند و در گیرودار حواشی غیرمرتبط با هنر تئاتر، خسته و فرسوده و جان بر لب نشوند.

باشد که افکار پیش بَرنده‌ی شما برای ارتقای سطح کیفی و اندیشه‌گی این جشنواره محقق شود و همه‌ی آثار از جمله نمایشِ روزعقیم در آرامش و بدون هرگونه تنش و دشوارسازی‌های غیرفرهنگی، در سی‌وششمین جشنواره‌ی تئاتر فجر با دبیری جنابعالی به صحنه بروند.
بااردات و خلوص
حسین کیانی
نمایشنامه نویس و کارگردان تئاترِ ایران

 




مطالب مرتبط

نگاهی به نمایش «مجلس توبه‌نامه‌نویسی اسماعیل بزاز» نوشته حسین کیانی و کار کارن کیانی

حکایت همچنان باقی ا‌ست...
نگاهی به نمایش «مجلس توبه‌نامه‌نویسی اسماعیل بزاز» نوشته حسین کیانی و کار کارن کیانی

حکایت همچنان باقی ا‌ست...

احمدرضا حجارزاده: اجرای نمایش‌های سنتی و ایرانی با شیوه‌های خاص خود، نیازمند کوله‌باری از دانش و تجربه است تا کارگردان و دیگر عوامل گروه بتوانند در خلق آن موفق و سربلند باشند. نمایش ...

|

گفت‌وگو با امیر کمالی، کارگردان نمایش «مردگان بی کفن و دفن»

حسرت هنرمندان جوان از ندیدن تئاتر حمید سمندریان و پری صابری
گفت‌وگو با امیر کمالی، کارگردان نمایش «مردگان بی کفن و دفن»

حسرت هنرمندان جوان از ندیدن تئاتر حمید سمندریان و پری صابری

امیر کمالی، کارگردان نمایش «مردگان بی کفن و دفن» می‌گوید تئاتر نوین ایران، همیشه مدیون آثار و فداکاری‌های امثال خانم پری صابری و دیگر هم‌نسلان نجیب شان خواهد بود. اولین اجرای نمایشنامه «مردگان بی کفن‌و‌دفن» در ایران در سال ۴۲ به کارگردانی استاد حمید سمندریان با بازی بانو ...

|

یادداشتی از حسین کیانی بر نمایشنامه جدیدش

امیدوارم «مجلس توبه‌نامه‌نویسی اسماعیل بزار» ترس مرا از نوشتن مونودرام کمتر کند 
یادداشتی از حسین کیانی بر نمایشنامه جدیدش

امیدوارم «مجلس توبه‌نامه‌نویسی اسماعیل بزار» ترس مرا از نوشتن مونودرام کمتر کند 

حسین کیانی، نویسنده نمایش «مجلس توبه‌نامه‌نویسی اسماعیل بزار» که به کارگردانی پسرش کارن کیانی از امروز (پانزدهم فروردین) در تالار مولوی به صحنه می‌رود، یادداشتی منتشر کرده است.

|

تازه‌ترین نمایشنامه حسین کیانی در راه اجرا

«مجلس توبه‌نامه‌نویسی اسماعیل بزاز» به تالار مولوی خواهد آمد
تازه‌ترین نمایشنامه حسین کیانی در راه اجرا

«مجلس توبه‌نامه‌نویسی اسماعیل بزاز» به تالار مولوی خواهد آمد

نمایش «مجلس توبه‌نامه‌نویسی اسماعیل بزاز»، نوشته حسین کیانی، به کارگردانی کارن کیانی و بازی بهروز پناهنده، از پانزدهم فروردین ۱۴۰۳ در سالن کوچک تالار مولوی، روی صحنه خواهد رفت. 

|

گفت‌وگو با یکی از مدرسان کارگاه‌های آموزشی جشنواره فجر42

سعید ذهنی: کارکرد موسیقی در تئاتر، فقط تشدید عواطف نیست
گفت‌وگو با یکی از مدرسان کارگاه‌های آموزشی جشنواره فجر42

سعید ذهنی: کارکرد موسیقی در تئاتر، فقط تشدید عواطف نیست

سعید ذهنی، آهنگساز و مدرس موسیقی که در چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، کارگاهی آموزشی با عنوان «کارکردهای موسیقی در تئاتر» برگزار کرد، استفاده از موسیقی برای تشدید عواطف را دم‌دستی‌ترین کارکرد آن در هنرهای نمایشی دانست. او در همین راستا، بر ضرورت شناخت آهنگساز ...

|

نظرات کاربران