در حال بارگذاری ...

گزارشی از برنامه اجرای نمایش‌ها در تالارهای تهران

با نزدیک شدن به ایام برگزاری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر آئینی ـ سنتی پنج تالار اصلی، چهارسو، سایه، تالار هنر و خانه نمایش روزهای پایانی اجرای عمومی خود را سپری می‌کنند.

پنج نمایش روی صحنه در تالارهای تهران 31 مرداد ماه به کار خود پایان می‌دهند.
به گزارش سایت ایران تئاتر، با نزدیک شدن به ایام برگزاری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر آئینی ـ سنتی پنج تالار اصلی، چهارسو، سایه، تالار هنر و خانه نمایش روزهای پایانی اجرای عمومی خود را سپری می‌کنند.
مجموعه تئاترشهر
تالار اصلی با نمایش"لبخند با شکوه آقای گیل" کاری از هادی مرزبان، تالار سایه با"الکترا و رومئو و ژولیت" کیومرث مرادی 31 مرداد ماه آخرین اجرای خود را سپری می‌کنند.
نمایش"عشقه" کار محمد رحمانیان که در بخش مهمان جشنواره تئاتر آئینی ـ سنتی اجرا می‌شود، آخرین اجرای خود را پنجشنبه اول شهریور ماه و ساعت 20 انجام می‌دهد.
کارگاه نمایش نیز که از جمعه 26 مرداد ماه اجرایی ندارد، برای اجراهای جشنواره آماده می‌شود.
سه تالار بزرگ تهران و نمایش‌های روی صحنه
در تالارهای دیگر شهر، گروه‌های نمایشی همچنان به کار خود ادامه می‌دهند. در تالار سنگلج اجرای"رویاهای رام نشده" کاری از سیاوش تهمورث روی صحنه است.
این نمایش که در آن بازیگرانی چون ایرج راد، محمد اسکندری، رحیم نوروزی، نسیم ادبی و حمید ابراهیمیان و بسیاری دیگر حضور دارند، در ساعت 30/19 ‌‌اجرا می‌شود. "سمفونی رسول عشق و امید" کاری از سعید مهدی شجاعی نیز که تا دوم شهریور ماه اجرای آن تمدید شده، در تالار وحدت در حال اجراست.
اما تالار هنر که باید از اول شهریور ماه در اختیار جشنواره قرار گیرد، تا 31 مرداد ماه شاهد اجرای"دیبوک‌ها"ی سیمین امیریان و"یه مردی بود علی قلی، یه مرغی داشت پراش گلی" کار مهدی مهدی‌آبادی است.
تئاتر مولوی
در تئاتر مولوی نیز سه نمایش"بی در زمان" کار حسین مهکام، "باله با انگشتان شکسته" کار فرهاد شریفی و"وضعیت" کار پیام عزیزی در ساعت‌های 30/19 ، 30/18 و 45/17 روی صحنه خواهند بود.
فرهنگسراهای تهران
در فرهنگسراهای تهران نیز جشنواره"کودک و تئاتر" در حال برگزاری است که در آن هشت نمایش اجرا می‌شوند.
"قصه خوب خدا" در خانه فرهنگ نور، "وای به حال عنکبوت‌ها... " در فرهنگسرای هنر، "بازی پسر و گرگ" در فرهنگسرای شفق"، "حضرت سلیمان" در فرهنگسرای دختران، "رویای ماه" در فرهنگسرای خانواده، "سوسکه پری" در فرهنگسرای بهمن، "گربه دم بریده" در فرهنگسرای خاوران، "ملک جمشید" در فرهنگسرای سلامت تا 31 مرداد ماه اجرا می‌شوند و پس از آن با جا به جایی محل اجرا به ترتیب زیر دور سوم اجرای خود را ادامه خواهند داد.
"سوسک پری" به خانه فرهنگ نور، "رویای ماه" فرهنگسرای هنر، "گربه دم بریده" در فرهنگسرای سلامت و"ملک جمشید" در فرهنگسرای بهمن اجرا می‌شوند.
"وای به حال عنکبوتا... " در فرهنگسرای خانواده، "قصه خوب خدا" در فرهنگسرای دختران، "بازی پسر و گرگ" در فرهنگسرای اقوام، "پهلوان کچل" در فرهنگسرای خاوران، "حضرت سلیمان در فرهنگسرای طبیعت روی صحنه می‌روند.