در حال بارگذاری ...
جشنواره سی‌وششم به روایت رسانه های کاغذی در چهارم بهمن

وزیر به جشنواره تئاتر فجر آمد؛جشن گفت و گو داغ شد

ایران تئاتر: انعکاس اخبار و رویدادهای مرتبط با جشنواره تئاتر فجر فصل مشترک صفحات فرهنگی هنری اکثر روزنامه‌های سراسری کشور در روز چهارشنبه ۴ بهمن ماه بود.

به گزارش همزمان با برگزاری سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روزنامه‌های سراسری کشور همراه با اهالی تئاتر بخشی از صفحات فرهنگی هنری خود را به انعکاس اخبار، گفت‌وگو، نقد، یادداشت و... سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اختصاص دادند؛ امروز به نسبت روزهای گذشته، تعداد روزنامه هایی که به جشنواره پرداخته اند، بیشتر شده است.رویکرد قالب نیز حضور و سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره جشنواره است .

آنچه در ادامه می‌خوانید مرور اخبار و مطالب مرتبط با جشنواره تئاتر فجر در روزنامه‌های سراسری چهارم بهمن است:

روزنامه شرق  در مطلبی با تیتر «منصفانه تر قضاوت کنیم» به قلم رفیق نصرتی درباره جشنواره بین المللی فجر به مناسبت سی وششمین دوره آن منتشر کرده که در قسمتی از آن آمده: «شکل فعلی جشنواره همچنان اسیر یک سری آسیب هاســت که بیشترشــان ژنتیکی اســت. جشنواره همچنان مرکزگراســت؛ یعنی در هر حیطه ای به سمت مرکز آن حیطه گرایش دارد. مثلا در حیطه جغرافیایی به تهران محدود است، در حیطه تاریخی، به امروز محدود است، در مشی سیاســی به میانه روی، همچنان مردانه اســت و در ســلیقه تئاتری به تئاتر نخبه گرایانه گرایش دارد، در گرایش طبقاتی به طبقه متوســط روی خوش نشــان می دهــد و در نهایت هم رویکــرد هویت گرایانه جشــنواره به ما گرایش دارد تا دیگــری.» همچنین مطلبی با تیتر «طعم گس حذف»به قلم رضا آشفته چاپ کرده که روز پنجم جشنواره را مورد بررسی قرار داده است.

روزنامه شهروند به واکنش های مختلف هنرمندان، به حواشی روز گذشته پرداخته است.

روزنامه همشهری 4 صفحه را ویژه جشنواره تئاتر فجر ضمیمه کرده است که در آن گفت و گوها، نقدها  و مطالب بسیار دیگری درباره جشنواره موجود است که می توان به گفت و گو با رضا بهبودی و الهام کردا درباره جشنواره تئاتر شهرستان ها که با تیتر«دغدغه بازیگری تبدیل شده به بفروشیم و جایزه بگیریم» چاپ شده است؛ اشاره کرد. هم چنین درباره واکنش هنرمندان مختلف به اتفاقات جشنواره خبری منتشر کرده است.  در همشهری دو  نیزیادداشتی از لیلی عاج به بهانه اجرای «قندخون» در جشنواره منتشر کرده است و رضا آشفته گفت و گویی با پریسا مقتدی مدیر بخش مرور امسال جشنواره داشته که با تیتر «شیوه انتخاب آثار در جشنواره این دوره، خطای کمتری دارد» انتشار پیدا کرده است.

روزنامه ایران صفحه نخست خود را با عکسی از رضا معطریان عکاس حرفه ای و تیتر«شوق‌هنر‌در‌کف‌خیابان، تنور جشنواره تئاتر با شعار جشن گفت و گو داغ شد» به سی و ششمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر اختصاص داده؛ هم چنین در صفحه 13 خود با حمیدپورآذری مدیر بخش خارج از صحنه جشنواره تئاتر فجر، با سیامک بیگلری کارگردان نمایش «دریازدگی» اثر راه یافته به مسابقه تئاتر بین الملل جشنواره فجر و نســیم احمد پور، کارگردان نمایش «هجوم به تفسیر» گفت و گو هایی انجام داده و در صفحه 22 خود با تیتر«وزیر ارشاد به جشنواره فجر رفت» به حاشیه های روز پنجم و ششم جشنواره پرداخته است.

روزنامه هنرمند با تیتر «تقابل سنت و مدرنیته» نگاهی به نمایش هنر وحید رهبانی، به بهانه حضور در جشنواره داشته است.

روزنامه آرمان امروز در صفحه 10 خود، با تیتر «تئاتر خوب کم نداریم»، صحبت های وزیر ارشاد را پس از دیدن نمایش «دریازدگی» منتشر کرده است.

روزنامه ابتکار  در صفحه 9 خود، با محمد سلامتی، کارگردان نمایش «اعداد در بیابان» گفت و گویی داشته، واکنش هنرمندان به اتفاقات دو روز گذشته را منتشر کرده و مطلبی با تیتر «یک کورئوگرافی از آدم های در حال جابجایی در ریموت تهران» درباره این نمایش چاپ کرده است.

روزنامه اعتماد بافرهاد مهندس پور به بهانه پذیرش دبیری جشنواره، گفت و گویی داشته است که با تیتر «زیر پایمان را گود می کنیم» منتشر شده است؛ هم چنین در بخش گزارش روز به حمایت وزیر ارشاد در برابر هجمه ها پرداخته است.

روزنامه رسالت  در صفحه دوم و آخر خود، نقدی از سید علی تدین صدوقی بر نمایش «هملت» که در جشنواره اجرا شده را با تیتر «هملت و بازی با سطل های خون!» منتشر کرده است.

روزنامه روزان نیز به واکنش هنرمندان در دو روز اخیر به اتفاقات بوجود آمده؛ پرداخته است.

روزنامه ستاره صبح با  امیر رجب پور که نمایش «سوءتفاهم کوچک» را در بخش خیابانی فجر دارد، گفت و گویی انجام داده است و هم چنین در بخش اخبار دو نمایش «نادیدنی» و «29 مهر 96» را معرفی کرده است.

روزنامه نوآوران در صفحه نخست خود تیتری با عنوان «بازتاب رنج های یک جامعه جنسیت زده» زده و عکسی از ساناز بیان منتشر کرده است؛ که در صفحه آخر خود،گفت و گو با سناز بیان کارگردان نمایش «آبی مایل به صورتی» که در جشنواره حضور دارد را چاپ کرده است.

روزنامه شروع گفت و گویی با اکبر زنجانپور و محمود عزیزی درباره این دوره جشنواره تئاتر فجر داشته که با تیتر «رنج جشنواره تئاتر از بحران هویت» منتشر شده است.

روزنامه کلید با تیتر «جشنواره ای که معرفی نمیشود» نمایش های جشنواره تئاتر فجر را معرفی کرده است.

روزنامه همدلی گزارشی از اتفاقاتی که در دو روز گذشته در جشنواره افتاده را با تیتر «چشم تان روشن» منتشر کرده و به بررسی واکنش برنامه «چشم شب روشن» و هنرمندان و مسئولین پرداخته است.

روزنامه فرهنگی هنری صبا  از حاشیه های  سی وششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر گزارش داده است. هم چنین یادداشتی از حســن اکبرپور کارگــردان نمایش«اتاق ورونیکا» و صحبت های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را با تیتر «بودجه تئاتر بسیار محدود است» منتشر کرده است.




مطالب مرتبط

کارگردان حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران مطرح کرد

حامد شفیع‌خواه: تنوع آثار و عدم انتخاب سلیقه‌ای از نکات مثبت جشنواره 42 فجر هستند
کارگردان حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران مطرح کرد

حامد شفیع‌خواه: تنوع آثار و عدم انتخاب سلیقه‌ای از نکات مثبت جشنواره 42 فجر هستند

حامد شفیع‌خواه، کارگردان حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران، تنوع آثار و عدم انتخاب سلیقه‌ای را از نکات مثبت چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر دانست.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش میهمان جشنواره فجر

وحید نفر: «دور»؛ روایتی کمدی-تراژیک از تأثیر جنگ بر زندگی آدم‌هاست
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش میهمان جشنواره فجر

وحید نفر: «دور»؛ روایتی کمدی-تراژیک از تأثیر جنگ بر زندگی آدم‌هاست

وحید نفر، کارگردان نمایش «دور» که در بخش میهمان چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد، این اثر را روایتی کمدی-تراژدی از تأثیر جنگ بر زندگی آدم‌ها معرفی کرد.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش مسابقه جشنواره تئاتر فجر

محمدحسین علیپور: بخش فراگیر اتفاقی نوین در عرصه تئاتر کشور است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش مسابقه جشنواره تئاتر فجر

محمدحسین علیپور: بخش فراگیر اتفاقی نوین در عرصه تئاتر کشور است

کارگردان نمایش «برداشت آزاد» با بیان اینکه بخش فراگیر یک اتفاق نوین در عرصه تئاتر کشور است، می‌گوید کار کردن با افراد توان یاب نیازمند صبوری و تلاش بسیار است.

|

چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان، برگزیدگان خود را شناخت

چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان، برگزیدگان خود را شناخت

آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان، شب گذشته (چهارشنبه اول آذر) برگزار شد و با نظر هیئت داوران، نمایش صحنه‌ای «میردوست دلارته» به بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر مناطق فجر راه‌ یافت.

|

نظرات کاربران