در حال بارگذاری ...
نگاهی به زمان بندی اجرای نمایش های روز نهم

6 بهمن؛ شلوغ ترین روز جشنواره از روز اول تا کنون

روز نهم سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر میزبان ۵۵ اجرا، پرفورمنس و ورکشاپ است.

به گزارش ایران تئاتر سی‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، نهمین روز خود را با سه نمایش «منزل به منزل»، «ریموت تهران» و «مناظر مجرم» آغاز کرده است.
 امروز 6 بهمن ماه، منزل به منزل در باغ کتاب نهمین اجرای خود را ساعت 10 پشت سر می‌گذارد و ریموت تهران محصول کمپانی «ریمینی پروتکل» از کشور آلمان، به عنوان یک نمایش (پرفورمنس‌آرت) محیطی در مسیر پارک شفق به چهارراه ولیعصر ساعت 10 صبح هشتمین اجرای خود را به نمایش می گذارد. «مناظر مجرم» کاری از دیریس ورهومن از هلند ساعت 14 تا 22 در گالری ایرانشهر اجرا می شود که روز آخر اجرایش است.
سالن‌های دولتی در اختیار جشنواره با نمایش‌های مختلفی میزبان مخاطبان است؛ نمایش «ملانکولی» کاری فیلیپ کن از فرانسه ساعت 21 در تالار وحدت به صحنه می رود. «پیانیستولوژی» محمد نیازی از مشهد ساعت 17 و 19 در تالار اصلی مجموعه تئاترشهر، «شگ» به کارگردانی لوسی ایندنز از سوئیس ساعت 18 و 20:30 در تالار چهارسو، «یک بعلاوه دو» به کارگردانی امی بهاور اکبرپور از شهرکرد ساعت 16 و 18:30 در تالار سایه، «دوستت دارم ترکیه» به کارگردانی یلدا بسکین از ترکیه ساعت 16:30 و 19 در تالار قشقایی و «سفر به یک فلات چین خورده» کاری از گوستاووسیریاکو از برزیل ساعت 15 و 17:30 در پلاتو اجرا این مجموعه تئاتری به صحنه می روند. «ابوبکر محمدی فاطمه محمدی» از جلال تجنگی ساعت 16 و 19 در تماشاخانه سنگلج اجرا می شود. تالار هنر در دو سانس 16:30 و 19:30 میزبان «آیین دایره زدایی از یک در گچ مانده قفقازی» سجاد طهماسبی از تویسرکان می شود. هم چنین تئاتر مولوی میزبان نمایش «و/یا/پرو/مته» اثر شهاب آگاهی ساعت 16 و 18 اجرا می شود.

«کوکوی کبوتران حرم» به کارگردانی افسانه ماهیان ساعت 18 و 21 در سالن سمندریان و «آناکارنینا» به کارگردانی آرش عباسی ساعت 20 در تالار استاد ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود. «آیفون» به کارگردانی سعید بادینی از آبادان ساعت 17:30 و 19:30 در خانه هنرمندان به صحنه می رود. «زری سلطان» به کارگردانی جعفر دل دل از یزد ساعت 17 و 20 در تالار حافظ اجرا می شود. «اپرای عروسکی خیام» به کارگردانی بهروز غریب پور ششمین اجرای خود را ساعت 19 در تالار فردوسی به صحنه می برد. 

اولین اجرای «اسب» کاری از آرش دادگر در کارگاه دکور تالار وحدت ساعت 18 و 21 به نمایش درمی آید.

تمرین-اجرا

این بخش با هدف توجه و تاکید بر تمرین و پژوهش های اجرایی، افزون بر بخش های رسمی و اصلی و بر اساس پیشنهادنامه های دریافتی، بخشی را با عنوان (try out )تمرین اجرا (با حضور 10 گروه جوان برگزار میکند. این گروه ها با حمایت سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در برنامه این دوره از جشنواره قرار گرفته اند. تمرین-اجراها ارائه هایی هستند که پیش از نمایش عمومی اثر یا در تکمیل اجراهای اولیه و به منظور رفع مشکلات و دستیابی به مراحلی از تولید که در روند تمرین میسر نبوده است، انجام می شود. یکی از اهداف تمرین-اجرا، بازنگری و تدوین نهایی اثر پیش از در معرض نقد و دید عموم قرار گرفتن از طریق دریافت واکنش از تماشاگرانِ تمرین-اجراست. با این حال که تجربه های صورت گرفته در تمرین- اجرا ممکن است ترکیبی از تشریح پروسه، ارائه ی پاره هایی از یک فرآیند یا لحظاتی از ساخت و ساز تمرین باشد؛ ممکن است خود به عنوان یک «اجرا» قابل بررسی و مطالعه بوده و جذابیت های ویژه خود را داشته باشد.

در این بخش «همان باش، که نیستی» به کارگردانی سامان ارسطو که جستجویی در شناخت ماهیت و هویت با نگاه به جنسیت است ؛ ساعت 11 و 15 در تئاتر آفتاب به صحنه می رود.

بخش به علاوه فجر

نمایش های «سرگذشت چند غریق به استشهاد دار و درخت» از مهرداد علی پور و علی شفیعی نژاد از یاسوج ساعت 19:30 و 21 در تماشاخانه ارغنون، «دیوانه در جعبه» از رومینا ایلمک فروش ساعت 19:30 در تماشاخانه ارغنون، «هجوم» از رها حاجی زینل ساعت 21 در تماشاخانه ارغنون، «باطل السحر»  محمدرضا شاه مردی ساعت 17 در تماشاخانه باران، «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» از علی روان بد ساعت 18:20 و «29 مهر 96» میلاد نیک آبادی ساعت 21 در تئاتر باران، «برگزیدگان فستیوال دایره» (درخت بیدی که میشناسمش از پانته آ شایسته ساعت 17/ هیپروسمی نگار اسماعیلی ساعت 18:30/ بی وزنی از محمدرضا غریب زاده ساعت 19:30/ جانان آراسته هرش آرمند ساعت 20:30/ دیاستاسی کامیار صالح پور ساعت 21:30) در خانه نمایش دا، «تک بی بی» داود پورحمزه ساعت 19 در تماشاخانه سه نقطه،‌ «آهسته گویی» نگین ضیایی ساعت 20:30 در تماشاخانه سه نقطه، «من» فرهاد تجویدی ساعت 18 در تماشخانه شانو، «بیگانه خوران» حامد رحیمی نصر ساعت 20 در تماشاخانه شانو، «پاره سنگ در جیب هایش» فرهاد حیدری و حامد قاسمی ساعت 19:30 در تماشاخانه فانوس و «چشم ها» از حمید دادگر در تماشاخانه همای سعادت اجرا می شوند.

نمایش‌های خارج از صحنه

«نرگس» حسین توازنی زاده که از برگزیدگان تئاتر دانشگاهی است؛ ساعت 14 و 16 امروز در خانه ای قدیمی در مرکز شهر اجرا می شود.

سومین اجرای «مرغان اینروزی» کاری از هادی کمالی مقدم ساعت 15 در محوطه تالار وحدت اجرا می شود.

«مرگ» عرفان شیرنگی ساعت 17 در محوطه دانشگاه تربیت مدرس دومین اجرای خود را آغاز می کند.

«آن ریسمان گسسته» از نسیم ریاضی ساعت 21 دومین اجرای خود را در بنیان شارک به صحنه می برد.

«آنکه گفت آری آنکه گفت نه» هاجر عقیقی اولین اجرای خود را امروز ساعت 15 و 17 در پلتفرم دیگر اجرا می کند.

«هجوم به تفسیر» از نسیم احمدپور فقط امروز ساعت 16 و 18 در تالار مشاهیر تئاتر شهر برگزار می شود.

«تر، خشک، تفکیک» شیدا خانزاده از رشت ساعت 16:30 در محوطه تئاترشهر، «بوکس» محمود فلاحی از مشهد ساعت 17:45 در محوطه تئاترشهر، «چای تلخ پهلو» حامد مهریزی زاده و ستار وزیری یزدی از یزد ساعت 18:30 در محوطه تئاترشهر، «کتو» آندریا نوشاد ساعت 20 در محوطه تئاترشهر،‌ «مخاطب خاص» مریم نیک آئین از یزد ساعت 16 در محوطه خانه هنرمندان، «جاده قیدار» شهریار بهاری و علی رضاپور از سنندج ساعت 16:30 در محوطه خانه هنرمندان، «سایبان آرامش ما،‌مائیم» از سید بهیاد نجفی ساعت 11 در باغ کتاب و «ان ای» میثم کرمی از محلات ساعت 12:30 در مترو میدان ولیعصر(عج) ایوان انتظار اجرا می‌شوند. «نادیدنی یا هر طور شما...» جعفر حجازی ساعت 16 و «گردهمایی والدین» کاری از میخائیل چارکویامی از گرجستان ساعت 20:30، در عمارت روبرو اجرا می‌شوند.

برنامه‌های فرا اجرایی

ورکشاپ «تمرینات غیر ممکن» از برزیل با تدریس کارولینا مندونکا ساعت 10 تا 14 در پلاتو2 تئاترشهر و ورکشاپ «شجاعت» از پرتغال با تدریس آنتونیو پدرو لویز ساعت 15 تا 19 در پلاتو2 تئاتر شهر برگزار می شود؛ که هر کدام از این دو کارگاه، روز دوم خود را سپری می کنند و در روز آینده هم تشکیل می شوند. هم چنین آخرین کارگاه هایی هستند که در جشنواره برگزار می شود.

هم چنین در آخرین پنل جشنواره، بریجت هلبلینگ همراه با قطب الدین  صادقی و فارس باقری با موضوع «مهاجرت هنرمندان تئاتر: تصمیم یا ضرورت؟» ساعت 16 تا 19 در سالن امیرخوانی خانه هنرمندان در قالب پنل های آزاد جشنواره به گفت و گو می نشینند که حضور در این پنل‌ها آزاد و رایگان است.

 

سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر،  به دبیری فرهاد مهندس‌پور، تا ۹ بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

 




مطالب مرتبط

کارگردان حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران مطرح کرد

حامد شفیع‌خواه: تنوع آثار و عدم انتخاب سلیقه‌ای از نکات مثبت جشنواره 42 فجر هستند
کارگردان حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران مطرح کرد

حامد شفیع‌خواه: تنوع آثار و عدم انتخاب سلیقه‌ای از نکات مثبت جشنواره 42 فجر هستند

حامد شفیع‌خواه، کارگردان حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران، تنوع آثار و عدم انتخاب سلیقه‌ای را از نکات مثبت چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر دانست.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش میهمان جشنواره فجر

وحید نفر: «دور»؛ روایتی کمدی-تراژیک از تأثیر جنگ بر زندگی آدم‌هاست
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش میهمان جشنواره فجر

وحید نفر: «دور»؛ روایتی کمدی-تراژیک از تأثیر جنگ بر زندگی آدم‌هاست

وحید نفر، کارگردان نمایش «دور» که در بخش میهمان چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد، این اثر را روایتی کمدی-تراژدی از تأثیر جنگ بر زندگی آدم‌ها معرفی کرد.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش مسابقه جشنواره تئاتر فجر

محمدحسین علیپور: بخش فراگیر اتفاقی نوین در عرصه تئاتر کشور است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش مسابقه جشنواره تئاتر فجر

محمدحسین علیپور: بخش فراگیر اتفاقی نوین در عرصه تئاتر کشور است

کارگردان نمایش «برداشت آزاد» با بیان اینکه بخش فراگیر یک اتفاق نوین در عرصه تئاتر کشور است، می‌گوید کار کردن با افراد توان یاب نیازمند صبوری و تلاش بسیار است.

|

چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان، برگزیدگان خود را شناخت

چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان، برگزیدگان خود را شناخت

آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان، شب گذشته (چهارشنبه اول آذر) برگزار شد و با نظر هیئت داوران، نمایش صحنه‌ای «میردوست دلارته» به بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر مناطق فجر راه‌ یافت.

|

نظرات کاربران