در حال بارگذاری ...
در دیدار معاون امور هنری و مدیرکل هنرهای نمایشی با محمدعلی کشاورز

سالنامه تئاتر سال 1397 و پوستر روز ملی هنرهای نمایشی رونمایی شد

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه مدیرکل هنرهای نمایشی با محمدعلی کشاورز هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایران تئاتر، سیدمحمد مجتبی حسینی معاون امور هنری به همراه مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی و ارمغان بهداروند مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران، یکشنبه شب 20 اسفندماه با حضور در منزل استاد محمدعلی کشاورز، با نکوداشت نقش و حضور تاثیرگذار این هنرمند در تئاتر ایران، رونمایی از سالنامه تئاتر سال ۱۳۹۷ و امضای پوستر نکوداشت روز ملی هنرهای نمایشی را از ایشان خواستار شدند.

محمدعلی کشاورز در این دیدار با شریف خواندن هنر تئاتر و ارج نهادن به تلاش هنرمندان این عرصه، ترویج و تعمیم این هنر اجتماعی و استقبال جوانان را در این سال‌ها امیدوارکننده دانست.

کشاورز با اشاره به نبوغ و خلاقیت استاد علی نصیریان، الگوگیری از اخلاق و سلوک مردمی ایشان را به هنرمندان این عرصه توصیه کرد و با ابراز خرسندی از ثبت روز ملی هنرهای نمایشی اظهار امیدواری کرد تئاتر بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

کشاورز با نگارش متن یادبودی در صفحه سالروز تولد خویش در سالنامه تئاتر ایران که توسط انجمن هنرهای نمایشی ایران منتشر شده است، آرزو کرد بتواند در سال جدید به تماشای تئاترهای بیشتری بنشیند.

سیدمجتبی حسینی با تجلیل از استاد کشاورز و اهدای پرتره‌ای از  این هنرمند به عنوان یکی از مفاخر هنر و از پیشکسوتان تئاتر و سینمای ایران برای ایشان سلامتی آرزو کرد.

مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی نیز با ارائه گزارشی از مهمترین اتفاقات نمایشی سالیان اخیر، موهبت حضور استاد و فرصت بهره‌مندی از تجارب ارزشمند ایشان را برای خود و هنرمندان تئاتر مغتنم دانست.

در این دیدار محمدعلی کشاورز پوستر روز ملی هنرهای نمایشی را نیز امضا کرد و با رونمایی از سالنامه تئاتر، یادداشتی را در این سالنامه نوشت و  حسینی و شفیعی نیز پوستر روز ملی هنرهای نمایشی را امضا کردند و به پیشنهاد مدیرکل هنرهای نمایشی قرار شد این دو یادگار بعنوان یادبودهای ارزشمند به موزه تئاتر اهدا شود. مجید فروغی مدیر روابط عمومی امور هنری و وحید لک نیز در این دیدار حضور داشتند و از مقام استاد کشاورز تجلیل کردند.

ارمغان بهداروند مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی هم با ابراز خرسندی از غنیمت رونمایی سالنامه تئاتر سال ۱۳۹۷ و پوستر روز ملی هنرهای نمایشی در حضور استاد محمدعلی کشاورز از اهداء این سالنامه به گروههای نمایشی و شعب استانی انجمن و هنرمندان تئاتر در روزهای آتی خبر داد. او با معرفی مرتضی اتابکی به عنوان طراح پوستر روز ملی هنرهای نمایشی و عکاس پرتره استاد و علی‌اکبر عبدالعلی زاده دبیر تولید سالنامه تئاتر ایران، ضرورت توجه به اطلاعات و مستندات و منابع این سالنامه را فراتر از کارکرد صرفا تقویمی سالنامه دانست.




مطالب مرتبط

مهدی ارجمند، کارگردان نمایش «کمی کمتر بدزدین»:

هیچ چیز به اندازه «خنده»، قدرت را هراسان نمی‌کند
مهدی ارجمند، کارگردان نمایش «کمی کمتر بدزدین»:

هیچ چیز به اندازه «خنده»، قدرت را هراسان نمی‌کند

مهدی ارجمند، کارگردان نمایش «کمی کمتر بدزدین» با بیان اینکه داریوفو براین باور است که هیچ‌چیز به اندازه خنده، قدرت را هراسان نمی‌کند، این اثر را نمایشی دانست که مخاطب را به فکر وامی‌دارد.

|

نظرات کاربران