در حال بارگذاری ...
همزمان با روز جهانی تئاتر

مجموعۀ آسمان میزبان نوروزی «غول بزرگ مهربان» می‌شود

نمایش کودک «غول بزرگ مهربان» از ششم فروردین ۹۷ همزمان با روز جهانی تئاتر اجرای عمومی خود را در مجموعه آسمان (زعفرانیه) آغاز خواهد کرد.

مریم کاظمی کارگردان این نمایش در معرفی «غول بزرگ مهربان» به ایران تئاتر گفت: «غول بزرگ مهربان» نام نمایشی نوشته دیوید وود است که براساس رمانی به همین نام اثر «رولد دال» به قالب نمایشنامه درآمده  است. این نمایشنامه  که توسط حسین فدایی حسین  به فارسی ترجمه شده، اولین بار سال 92  اجراهای محدودی در تالار هنر داشته  و بعد از آن در جشنواره شانزدهم عروسکی نیز دو اجرا در بخش صحنه ای کودک و نوجوان را تجربه کرده است.

او افزود: «غول بزرگ مهربان» داستان دختر یتیمی است که در پرورشگاه زندگی می‌کند .شبی ربوده شده و به سرزمین غول‌ها برده می‌شود. در آنجا با غول بزرگ مهربان دوست می‌شود و چیزهای زیادی می‌فهمد و همراه غول به کاخ ملکه انگلستان می‌رود .

کاظمی درباره شیوه اجرای «غول بزرگ مهربان» گفت: این نمایش به صورت زنده عروسکی اجرا می‌شود و بسیارشاد و سرزنده است و داستان پرکشش و زیبایی دارد . ما سعی کرده‌ایم ضمن حفظ جذابیت‌های بصری خط داستانی نمایش را گم نکنیم .

او درباره ترکیب گروه اجرای این نمایش بیان کرد: در اجرای جدیدغول بزرگ مهربان ، حمید گلی و علی فروتن از گروه فیتیله به ما پیوسته‌اند. حسین محب اهری، علی فروتن و مهراد زمانی در روزهای مختلف اجرا،نقش غول بزرگ مهربان را بازی خواهند کرد و حمید گلی به همراه سعید قره داغلی ایفاگر نقش غول چربی خوار هستند. هومن رهنمون ، سعید تاجیک و فربد تجویدی درترکیب جدید غول‌های دیگر نمایش را در کنار عرفان میدانلو بازی خواهند کرد. خودم مریم کاظمی در کنار اعضای گروه تئاتر مستقل ایفاگر نقش‌های دیگر هستیم. گروه طراحان نمایش تغییری نکرده است و کماکان با تیم قبلی همکاری می‌کنیم.

همچنین از دیگر عوامل اجرای این نمایش می‌توان به طراح دکور رضا مهدی زاده، طراحی لباس لادن نصراللهی، زهرا بداغ آبادی ، انتخاب موسیقی، افکت و ادیت فرید نوایی، طراح نور علی اشرف سمائی و دستیاران کارگردان مهراد زمانی و مدیران صحنه پانته آ صفامنش ؛شقایق اصلانی ، پرنیا غفرانی، فربد تجویدی و سلاله رستمی اشاره کرد.طراحی و ساخت کلاه گیس این نمایش نیز از افسانه قلی زاده، طراحی پوستر وبروشور عماد سالکی، پریسا فلاح زاده و عکس از سیامک زمردی مطلق است.

نمایش «غول بزرگ مهربان»  روزهای ششم تا یازدهم فروردین ماه در مجموعه فرهنگی هنری آسمان واقع در انتهای خیابان زعفرانیه ساعت 7 عصر روی صحنه خواهد بود و علاقه مندان می‌توانند بلیط اینترنتی این نمایش را از طریق سایت ایران نمایش تهیه کنند.  

 




مطالب مرتبط

«پینوکیو» در تالار هنر نمایشنامه‌خوانی می‌شود

«پینوکیو» در تالار هنر نمایشنامه‌خوانی می‌شود

اولین برنامه نمایشنامه‌خوانی تالار هنر در راستای معرفی آثار برتر جهان در قالب نمایشنامه‌خوانی، به نمایشنامه «پینوکیو» با کارگردانی داوود زارع اختصاص پیدا کرده است که در روزهای ابتدایی اردیبهشت 1403 به صحنه خواهد رفت.

|

بازگشت نمایش عروسکی «گرگ بلا جلو بیا جلو بیا» به صحنه

بازگشت نمایش عروسکی «گرگ بلا جلو بیا جلو بیا» به صحنه

نمایش عروسکی «گرگ بلا جلو بیا جلو بیا» به کارگردانی سمیرا یزدان‌پژو که پیش از این در اسفند سال 1402 روی صحنه رفته بود، در ادامه روند اجرا، از امروز (چهارشنبه ۱۵ فروردین) به مدت یک هفته، ساعت ۱۶ در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در پارک ...

|

خواسته حسن دادشکر از مدیر تالار هنر

بیشتر آثاری را حمایت کنید که بر اساس اصول تئاتر و درام باشد
خواسته حسن دادشکر از مدیر تالار هنر

بیشتر آثاری را حمایت کنید که بر اساس اصول تئاتر و درام باشد

حسن دادشکر، پیشکسوت تئاتر ایران خطاب به مدیر تالار هنر گفت خواهشی که از شما دارم این است که بیشتر کارهایی را حمایت کنید که بر اساس اصول تئاتر و درام باشد. بعضی از کارها متاسفانه بخش موسیقایی‌اش آن قدر بالاست که محتوا، کارگردانی و بازی و عناصر اصلی درام را تحت تاثیر قرار ...

|

گفت‌وگو با اسماعیل رحیمی‌سروش، نویسنده و کارگردان «کتابخورها»

صداقت و احترام؛ شرط‌های ماندگاری در عرصه نمایش کودک
گفت‌وگو با اسماعیل رحیمی‌سروش، نویسنده و کارگردان «کتابخورها»

صداقت و احترام؛ شرط‌های ماندگاری در عرصه نمایش کودک

اسماعیل رحیمی‌سروش، نویسنده و کارگردان نمایش «کتابخورها» با بیان اینکه مسیر زندگی‌اش با تماشای نمایش کودک تغییر کرده است، از لزوم صداقت و احترام در تولید اثر برای کودکان به عنوان شرط‌هایی برای ماندگاری در این عرصه سخن گفت.

|

گفت‌وگو با کارگردان نمایش «قورباغه و غریبه»

زهرا ناظری: خواندن قصه‌، کودکان را برای تماشای نمایش آماده می‌کند
گفت‌وگو با کارگردان نمایش «قورباغه و غریبه»

زهرا ناظری: خواندن قصه‌، کودکان را برای تماشای نمایش آماده می‌کند

زهرا ناظری، نویسنده و کارگردان نمایش «قورباغه و غریبه» می‌گوید خواندن کتاب‌های قصه برای کودکان زیر سه سال، آن‌ها را برای همراه شدن و تماشای نمایش کودک آماده می‌کند.

|

نظرات کاربران