در حال بارگذاری ...
در جشن روز ملی هنرهای نمایشی در اهر عنوان شد؛

ضرورت حمایت مسئولان و هنرمندان از جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران

جشن روز ملی هنرهای نمایشی و روز جهانی تئاتر با حضور علاقه‌مندان به هنر و مسئولان در سالن مجتمع فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از مهر صبح امروز چهارشنبه به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی مراسمی با حضور علاقه‌مندان به هنر و مسئولان در سالن مجتمع فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر برگزار شد.
در ابتدای این مراسم علیرضا آقازاده مسئول انجمن هنرهای نمایشی شهرستان اهر ضمن خیرمقدم گویی به میهمانان حاضر و مسئولین، از تمامی دست‌اندرکاران و کسانی که در برگزاری مراسم این روز تقدیر و تشکر کرد.

 

برگزاری سالانه جشنواره سراسری تئاتر ارسباران ضروری است
وی بابیان اینکه برگزاری سالانه جشنواره سراسری تئاتر ارسباران برای شهرستان اهر ضروری است گفت: شهرستان اهر ازلحاظ گردشگری و برخی جهات دیگر در بن‌بست قرارگرفته و برگزاری چنین جشنواره‌هایی هنرمندان، مسافران و گردشگران را از ظهرهای مانند کیش، شیراز، بندر گناوه، تربت‌جام و بسیاری شهرهای دیگر به اهر کشاند.
مسئول انجمن هنرهای نمایشی شهرستان اهر بابیان اینکه زمین موردنیاز برای احداث خانه تئاتر یا پردیس تئاتری تأمین نشده است عنوان کرد: ما زمینی به مساحت ۲ هزار متر از شورای اسلامی شهر اهر برای احداث خانه تئاتر درخواست کرده بودیم که متأسفانه تاکنون محقق نشده است و ما نیز برنامه‌هایمان ناقص ماند.
آقازاده با ذکر اینکه نامگذاری خیابانی به نام تئاتر نیز تحقق نیافت و شهر تبریز در این کار از ما پیشی گرفت ابراز داشت: حتی اختصاص قطعه‌ای در آرامستان های اهر برای هنرمندان اختصاص نیافته است چیزی که حسین محب اهری هنرمند شهیر اهری نیز این مسئله را خواستار شده است.
پیام روز جهانی تئاتر ایرانی که از طرف جمشید مشایخی صادرشده بود توسط علی مهدوی پور هنرمند پیشکسوت اهری قرائت شد.
اجرای موسیقی و تجلیل از جایگاه و ارج نهادن به مقام هنری استاد کارگر برنامه دیگر این مراسم بود.


وجود ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهرستان اهر
زاهد محمودی فرماندار شهرستان اهر نیز در این مراسم ضمن تأکید بر لزوم حمایت همه‌جانبه مسئولان و هنرمندان از جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران، اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری موجود در شهرستان اهر، جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران سال‌های گذشته با موفقیت برگزارشده که این امر نقطه قوتی برای شهرستان اهر و منطقه ارسباران است.
وی با اشاره به ارتقای کیفیت برگزاری جشنواره، افزود: بایستی در شهرستان، اجماع کلی ایجاد شود و هر شخص و مسئولی با هر فکر و سلیقه‌ای که باشد، در خصوص ارتقاء کمی و کیفی این جشنواره اقداماتی انجام دهد.
فرماندار اهر با اعلام اینکه جشن روز جهانی تئاتر در استان آذربایجان شرقی فقط در شهرستان اهر برگزار می‌شود، گفت: برگزاری این جشن در اهر نشان از قدمت تاریخی، فرهنگی و هنری این خطه هنر خیز است.
محمودی در ادامه با اشاره به جایگاه و مفهوم تئاتر عنوان کرد: فرهنگ و هنر در جامعه از جایگاه بالایی برخوردار هستند و مهم‌ترین کارکرد تئاتر و برنامه‌های فرهنگی و هنری، ایجاد نشاط اجتماعی و شادابی است.
وی جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی را از دیگر کارکردهای هنر و فرهنگ عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه دکتر روحانی در اکثر صحبت‌ها و گفتگوها تأکید کرده در جامعه نشاط اجتماعی و شادابی ایجاد شود، بایستی مسئولین تمام تلاش خود را برای تحقق این امر انجام دهند.

 

حمایت از کالای ایرانی باید سرمنشأ رفع بیکاری در جامعه باشد
فرماندار اهر با اشاره به نام‌گذاری سال جدید، از سوی مقام معظم رهبری گفت: نام‌گذاری سال حمایت از کالای ایرانی پیام‌های ویژه و مهمی دارد که بایستی با انسجام فکری، اراده و همت مردم و مسئولان نظام، از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنیم تا با این کار اشتغال جوانان نیز رونق داشته باشد.
زاهد محمودی در پایان با اشاره به اینکه انشا الله حمایت از کالای ایرانی سرمنشأ رفع بیکاری در جامعه باشد، گفت: تولیدکنندگان داخلی باید اراده‌ای قوی داشته باشند تا بتوانند کیفیت کالاهای تولیدی را ارتقاء داده تا بتوانند با کالاهای خارجی مشابه توان رقابت داشته باشند.
در ادامه این مراسم، از خانواده مهدی صالحی هنرمندان فقید و جوان اهری که به‌تازگی به دلیل بیماری درگذشت توسط انجمن نمایشی و هالاکاران شهرستان اهر تجلیل شد.
اجرای دکلمه توسط عباس خلیفه لو هنرمند اهری برنامه بعدی این مراسم بود.
در پایان این مراسم از زاهد محمودی فرماندار شهرستان اهر، جعفر خضوعی فعال رسانه ای، هادی مهدی زاده فعال رسانه ای، مهدی دایلاری فعال رسانه ای، رحیم صادقیه مسئول آتش‌نشانی شهرداری اهر و فیروز محمدی رئیس دانشکده شهید چمران با اهدا تندیس روز جهانی تئاتر لوح تقدیر تجلیل و قدردانی شد.




مطالب مرتبط

شکرخدا گودرزی برای روز جهانی تئاتر نوشت

تئاتر دیالوگی در جستجوی کمال مطلوب برای استعلای جامعه
شکرخدا گودرزی برای روز جهانی تئاتر نوشت

تئاتر دیالوگی در جستجوی کمال مطلوب برای استعلای جامعه

شکرخدا گودرزی در یادداشتی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی، تئاتر را دیالوگی معرفی کرد برای این که وضعیت را از آنچه که اکنون هست به جلو ببرد و در جستجوی کمال مطلوب و روابط انسانی برای استعلای جامعه باشد.

|

پیام رییس پردیس تئاتر تهران به مناسب روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر، هنر ارتباط اصیل انسانی است
پیام رییس پردیس تئاتر تهران به مناسب روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر، هنر ارتباط اصیل انسانی است

امین اشرفی، مدیر خانه نمایش سازمان فرهنگی هنری شهرداری به تئاتر را هنر ارتباط انسانی مبتنی بر نیاز بشر دانست و روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی را به هنرمندان نمایشی و علاقه‌مندان این هنر تبریک گفت.

|

با حضور اسرافیل فرج‌‎اللهی

آیین گرامی‌داشت روز جهانی تئاتر در تبریز برگزار شد
با حضور اسرافیل فرج‌‎اللهی

آیین گرامی‌داشت روز جهانی تئاتر در تبریز برگزار شد

آیین گرامی‌داشت روز جهانی تئاتر با حضور مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور و جمعی از پیشکسوتان، اساتید و هنرمندان استان آذربایجان شرقی در خانه پروین اعتصامی در تبریز برگزار شد.

|

گفت‌وگو با داوود فتحعلی‌بیگی به بهانه روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر اندیشه‌ورز، بودجه مناسب می‌خواهد
گفت‌وگو با داوود فتحعلی‌بیگی به بهانه روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر اندیشه‌ورز، بودجه مناسب می‌خواهد

داوود فتحعلی‌بیگی، با تبریک روزملی هنرهای نمایشی، تاکید کرد تئاتر خصوصی و خودگردان چون دربند گیشه است، نمی‌تواند فرهنگ‌سازی کند و برای همین، تولیدات اندیشه‌ورز، نیازمند بودجه مناسب هستند.

|

نظرات کاربران