نمایشنامههای اکبر رادی و هلن امیری بیشترین متون راه یافته به بازبینی بخش چشمانداز جشنواره تئاتر فجر
سه نمایشنامه اکبر رادی با نامهای"تانگوی تخم مرغ داغ"، "شب روی سنگفرش خیس" و"مرگ در پاییز" را میتوان از نظر آماری در کنار سه نمایشنامه هلن خانزاده امیری با عناوین"تابلوهای نقاشی"، "علامت تعجب" و"بالرین" قرار داد. تنها از این دو نویسنده سه نمایشنامه به این بخش ارائه شده است. البته تعداد نمایشنامهنویسانی که دو اثرشان در این بخش پذیرفته شده، بیشتر است.
اکبر رادی و هلن خانزاده امیری دو نمایشنامهنویسی هستند که با سه نمایشنامه به مرحله بازبینی بخش چشمانداز بیستوششمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر راه یافتهاند.
به گزارش سایت ایرانتئاتر، سه نمایشنامه اکبر رادی با نامهای"تانگوی تخم مرغ داغ"، "شب روی سنگفرش خیس" و"مرگ در پاییز" را میتوان از نظر آماری در کنار سه نمایشنامه هلن خانزاده امیری با عناوین"تابلوهای نقاشی"، "علامت تعجب" و"بالرین" قرار داد. تنها از این دو نویسنده سه نمایشنامه به این بخش ارائه شده است. البته تعداد نمایشنامهنویسانی که دو اثرشان در این بخش پذیرفته شده، بیشتر است.
حمیدرضا آذرنگ با دو نمایشنامه"مادر مانده مادر مانده" و"بانو"، شهرام کرمی با دو نمایشنامه"وقتی عروسکها کوک نمیشن" و"لطفاً با مرگ من موافقت کنید"، طلا معتضدی با دو نمایشنامه"مردگان" و"زنی که روی خطها راه نمیرفت"، محمد میرعلیاکبری با دو نمایشنامه"مغولها" و"سولاریس" و جلال تجنگی با دو نمایشنامه"در جمعیت گم شد" و"یکی از همین روزها" جزء دو متنی های این بخش جشنواره محسوب میشوند.
در بین نمایشنامههای خارجی این بخش تنوع خاصی به چشم میخورد، اما همچنان آنتوان چخوف با دو نمایشنامه"باغ آلبالو" و"دایی وانیا" جزء پرطرفدارترین نمایشنامهنویسان خارجی این جشنواره است.
در یک نگاه آماری دیگر مشخص میشود که از بین 53 کارگردان پذیرفته شده برای مرحله بازبینی 14 کارگردان، نویسنده متن نیز هستند. به این معنی که بیش از یک پنجم از نویسندگان، کارگردانی برای اثرشان پیدا نکردهاند یا کارگردانانی هستند که برای اجرای خودشان مینویسند.