در حال بارگذاری ...
در پنجمین جشنواره «اولین تجربه»

«درستکارترین قاتل دنیا» در حوزه هنری قم اجرا و بررسی شد

نمایش «درستکارترین قاتل دنیا» به کارگردانی محمدرضا پیغمبری با حضور هنرجویان، هنرمندان تئاتر قم و داوران پنجمین جشنواره تئاتر کارگاه اولین تجربه برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر نمایش «درستکارترین قاتل دنیا» نوشته افشین هاشمی به کارگردانی محمدرضا پیغمبری که روز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه 1397 از ساعت 19 و 30 دقیقه در سالن سوره حوزه هنری استان قم آغاز شد، مهسا عسگری برای نخستین بار در مقابل تماشاچیان به روی صحنه رفت. در این اجرا سجاد بختیاریزاده و رضا جعفری از هنرجویان دوره‌های پیشین کارگاه اولین تجربه به ایفای نقش پرداختند.
پس از اجرای نمایش و در سالن سوره حوزه هنری قم جلسه نقد و بررسی این اثر نمایشی با حضور علی فرحناک کارگردان و بازیگر تئاتر برگزار شد. نشست با پرسش و پاسخ هنرجویان و کارگردان نمایش آغاز شد.
علی فرحناک منتقد این نشست در ابتدای سخنانش تاکید کرد: «کارگردان در کارگردانی اثر باید فرصت کشف کردن و درگیر کردن به مخاطب بدهد و نباید لذت کشف را از مخاطب بگیرد.»
وی همچنین افزود: «هر چیزی و هر اتفاقی در نمایش باید دلیلی قابل پذیرش داشته‌باشد.»
فرحناک همچنین بر پایان‌بندی بجا در نمایش تاکید کرد.
هنرجویان در پنجمین جشنواره تئاتر اولین تجربه 8 اثر نمایشی را برای مخاطبانشان به روی صحنه بردند. نکته قابل توجه در این اجراها این بود که بسیاری از بازیگران و کارگردانان حاضر در جشنواره نخستین تجربه‌ی خود روی صحنه را پشت سر گذاشتند.




نظرات کاربران