در حال بارگذاری ...
با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود

آغاز شمارش معکوس برای جشنواره تئاتر خیابانی هرسین

جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی هرسین با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از ۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه جاری برگزار می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر، جلسه نهایی برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت اجرای اولین جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی هرسین با حضور فرماندار، معاون هنری وسینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، رئیس انجمن نمایش استان و هنرمندان و تعدادی از مسئولین ادارات مرتبط برگزار شد.

بنابر این گزارش، امیر شاه‌آبادی فرماندار شهرستان هرسین در این جلسه طی سخنانی اظهار داشت: از مهمترین نشانه‌های توسعه یافتگی توجه به تئاتر است و این موضوع لازمه کار جهادی است.

او عنوان کرد: هنر تئاتر از مهمترین راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی است. طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی، حاشیه‌نشینی و بیکاری پنج آسیب‌ اجتماعی مورد نظر رهبری بودند که در آثار تولید شده توسط هنرمندان مورد توجه قرار گرفته است.

شاه‌آبادی عنوان کرد: ۴۷ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است و از این مقدار بعد از بررسی‌های کارشناسی تعداد ۸ اثر جهت اجرا در جشنواره حضور خواهند داشت. 

به گفته شاه‌آبادی اولین اجرای این جشنواره در ساعت 11 صبح روز پنجشنبه 13 اردیبهشت‌ماه خواهد بود.

در ادامه این جلسه مظفر تیموری معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از شهرستان هرسین بعنوان پتانسیلی برای تبدیل شده به یکی از قطب‌های تئاتر خیابانی کشور یاد کرد و اظهار داشت: با توجه به توانایی‌های هنرمندان هرسینی و مقام های کسب شده توسط این هنرمندان شهرستان هرسین را می‌توان هرسین را قطب تاتر خیابانی استان عنوان کرد.

 تیموری در ادامه سخنانش ضمن ارائه گزارشی از رویکردهای این اداره کل در سال 1397 عنوان کرد: برای هر یک از شهرستان‌های استان کرمانشاه با توجه به شاخصه‌ها و توانمندی‌های آن در زمینه‌های مختلف هنری دبیرخانه‌ای ایجاد خواهد شد و تلاش می‌کنیم دبیرخانه دائم این جشنواره در هرسین راه‌اندازی شود.

محمد درند رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان ضمن تقدیر از تلاش هنرمندان و مسئولین شهرستانی عنوان کردند هنرمندان تئاتر خیابانی بعنوان یک‌توانایی و پتانسیل میتوانند نقش مهمی را در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا کند.

ایشان در ادامه با اشاره به حضور گروه‌های حرفه‌ای تئاتر خیابانی که تجربه‌های بین‌المللی و ملی زیادی دارند نیاز به هماهنگی بیشتر جهت حداکثر استفاده از حضور این گروه‌ها در استان را ضروری دانست.

درند در ادامه از حمایت مدیر کل جدید اداره کل هنرهای نمایشی کشور جناب شهرام کرمی تقدیر کردند و اعلام کردند دو نفر از داوران جشنواره از چهره های ملی تاتر کشور هستند ایشان با اعلام اسامی خسرو شهراز و امین عظیمی از طرف اداره کل هنرهای نمایشی و نعمت اسدی‌مرام از پیشکسوتان تئاتر استان را بعنوان داوران نهایی معرفی نمودند.

لازم به ذکر است، جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی هرسین از۱۳تا۱۵ اردیبهشت‌ماه با موضوع‌پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با حضور گروه‌های حرفه‌ای استان‌های کرمانشاه، کردستان، همدان، لرستان و ایلام برگزار خواهد شد.




نظرات کاربران