در حال بارگذاری ...
نگاهی به زمان‌بندی نمایش‌های روز سوم

از برف در دانشگاه تهران تا در انتظار گودو در دانشگاه هنر

روز سوم بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران میزبان ۱۲ اجرا، پرفورمنس و ورکشاپ در بخش‌های مختلف خواهد بود.

به گزارش ایران‌تئاتر بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران به دبیری حسین عبداللهی، روز سوم خود را 18 اردیبهشت 97 آغاز کرد.

 

مرکز تئاتر مولوی

تئاتر مولوی، دو تالار اصلی و کوچک خود را در اختیار جشنواره قرار داده است. این مرکز در ابتدای خیابان 16 آذر، جنب کلینیک 16 آذر واقع شده است و در روز سوم در تالار اصلی آن نمایش «آنشرلی با موهای خیلی قرمز» ساعت 16 و 19 به صحنه می‌رود. این نمایش به نویسندگی فراز مهدیان دهکردی و کارگردانی امیربهاور اکبرپور دهکردی از تربیت شهرکرد در بخش  مسابقه صحنه جشنواره شرکت دارد. در «آنشرلی با موهای خیلی قرمز» به مدت 65 دقیقه سیدمهدی حسام‌الذاکرین، آرزو عبداللهی، مائده رفیعی و مهرداد حبیبیان ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: آنشرلی‌ توسط خواهر و برادری میانسال به نام متیو و ماریلا به سرپرستی پذیرفته می شود و...

 

نمایش «بیس» به نویسندگی و کارگردانی حسین برفی‌نژاد از سینما و تئاتر ساعت 17:30 و 20:30 به مدت 60 دقیقه در سالن کوچک مرکز تئاتر مولوی به صحنه می‌رود و در بخش خارج از مسابقه جشنواره شرکت دارد. در این نمایش فائزه یوسفی، شکوفه جعفری، حسین جز جوادی و پویان حاجی حسنیایفای نقش می‌کنند.

 

نمایش «انگشت به انگشت» با طراحی،کارگردانی و بازی سید جعفر حجازی از ساعت 16 الی 21 در محوطه مجموعه تالار مولوی در بخش تجربه‌های اجرا به نمایش درمی‌آید. در خلاصه داستان «انگشت به انگشت» آمده: کسی به دنبال دوست مجازی جهت چت کردن به مدت ۷۰ ساعت یکجا نشسته و با موبایلش کار می کند، در روز آخر از همه ی دوستان مجازی اش دعوت می کند تا کنار او بیایند و...

 

تئاترشهر

در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر نمایش «پرتی» به نویسندگی رسول کاهانی و کارگردانی بهار رضی‌زاده از سوره ساعت 17 و 19 به صحنه می‌رود. در این نمایش 45 دقیقه‌ای که در بخش مسابقه صحنه حضور دارد،  بهار رضى‌زاده، یاسمن قلى‌پور، شوکا کریمى، کتایون لطیف و ماهنى مهرپور ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: پنج دختر در اتاقى در یک خوابگاه، راجع به نیم ساعت پیش از آنچه در حال حاضر نمایش در آن هستند بحث مى‌کنند و هرکس روایتى متفاوت از آن زمان دارد

 

نمایش «چند روایت مجهول و روزانه» به نویسندگی شهرام کرمی و کارگردانی سروش طاهری ساعت 16:30 و 18:30 در پلاتو اجرا مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌رود. مدت زمان این نمایش 70 دقیقه می‌باشد و در بخش مهمان جشنواره شرکت دارد.

 

سالن انتظامی

نمایش «لوله» به نویسندگی و کاگردانی علیرضا اجلی از هنر و معماری ساعت 18:30 و 20:30 در سالن انتظامی خانه هنرمندان واقع در خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی(فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر با مدت زمان 60 دقیقه به صحنه می‌رود. در این نمایش محمدرضا آبادى، ارغوان راستى، ابراهیم عبدى، مصطفى عطرى، زهرا فضل الله، یاسمن وفایى و حسین یوسفى ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده:کارگران سازمان رسمى اخراج مى شوند، <لا>گویان پنهان، آرى مى گویند به سکوت. این نمایش در بخش خارج از مسابقه جشنواره شرکت دارد.

 

دانشگاه تهران

نمایش «برف» نوشته جواد ابراهیمی‌نژاد و به کارگردانی محمد ظهرابی از هنرهای زیبا ساعت 15 و 17:30 به مدت 55 دقیقه در سالن سمندریان دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهرن به صحنه می‌رود. در این نمایش که در بخش مسابقه صحنه حضور دارد، حمید ذکیانی، مصطفی امیری، معصومه ایرانشاهی، بهداد بلیغ‌فر، مجتبی بیات، ساینا سراج و احمد عظیمی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه «برف» آمده: در یک شب زمستانی، ساکنین یک خانه قمر خانمی، هر کدام در شرایطی قرار می‌گیرند که تلاش می‌کنند اعمال و حرف‌هایشان را از همسایه‌های‌شان پنهان کنند. اما هیچکدام از همسایه‌ها نمیدانند که تازه این آغاز ترس‌شان است.

 

دانشگاه هنر

در پلاتو خسروی دانشگاه هنر(باغ ملی) واقع در خیابان وحدت اسلامی، خیابان سرهنگ سخایی ورکشاپ تئاتر محیطی(بدن های عمومی) توسط گیل شایلایت ساعت 15 الی 19 برگزار می‌شود.

 

نمایش «در انتظارگودو» نوشته ساموئل بکت و به کارگردانی حسام‌الدین‌لک از سینما و تئاتر ساعت 16:30 و 19 در پلاتو خورشیدی دانشگاه هنر واقع در خیابات مفتح، خیابان شهید ورزنده، جنب ورزشگاه شهید شیرودی به مدت 90 دقیقه به صحنه می‌رود. در این نمایش که در بخش مسابقه صحنه حضور دارد، وحید آجرلو، سعید احمدی، میثم دامن‌زه، شاهو رستمی، امیرعباس زارعی، دلارام فرهناک و مرتضی مظلومی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: دو ولگرد در برهوتِ بیرونِ شهر ول می‌چرخند و از انتظارشان برای آمدنِ گودو دائم صحبت می‌کنند.

 

نمایش «رت» به کارگردانی زهرا پورسرخ ساعت 17 و 18:30 در خیابان حافظ، خیابان سرهنگ سخایی، بعد از تقتطع سی تیر، طبقه دوم ضلع جنوبی پردیس باغ ملی دانشگاه هنر در بخش تجربه‌های اجرا جشنواره اجرا می‌شود.

 

تالار هنر

در تالار هنر واقع در میدان هفت‌تیر، خیابان شهید مفتح، خیابان ورزنده ورکشاپ بونراکو از ژاپن توسط تاتسویا یاسوموتو (بازیگر/ عروسک گردان/ اجراگر نمایشهای نقابدار/ رقصنده) ساعت 14 الی 19 برگزار می‌شود. این کارگاه  به همراه ۲ اجرای کارگاهی در جشنواره به سبک بونراکوی ژاپنی،‎ ‎استفاده از اشیا در خلق مفاهیم، تصاویر ‏تعاملی، و حرکت نشستی جهت کنکاش مضمونی بین فولکور ایرانی و ژاپنی برگزار میشود.

 

عمارت روبه‌رو

نمایش «درباره آنچه که نیستم» به کارگردانی مجید گنجی کاظمیان در ساعتهای 19،20 و 21 در بخش تجربه‌های اجرا جشنواره اجرا می‌شود. عمارت روبه‌رو در خیابان انقلاب(شرق به غرب)، نرسیده به چهارراه ولیعصر، جنب بانک شهر، بن‌بست کیانپور، پلاک 7 واقع شده است.

 

نقد آثار روز سوم جشنواره ساعت 20:30 در حیاط عمارت روبه‌رو برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با حسین عبداللهی، دبیر بخش دانشجویی جشنواره تئاتر فجر42

اجرای تئاتر با رویکردهای آکادمیک از اهداف جشنواره است
گفت‌وگو با حسین عبداللهی، دبیر بخش دانشجویی جشنواره تئاتر فجر42

اجرای تئاتر با رویکردهای آکادمیک از اهداف جشنواره است

حسین عبداللهی، دبیر بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، رونق‌بخشی به حوزه پژوهش و آموزش و نیز اجرای تئاتر با رویکردهای آکادمیک را از مهم‌ترین اهداف این بخش از جشنواره برشمرد.

|

نظرات کاربران