در حال بارگذاری ...
برای انتخاب بازیگران «مرغان اینروزی» در اجرای عمومی

کارگاه «بدن بداهه» برگزار می شود

هادی کمالی‌مقدم و مینا بزرگمهر کارگاه «بدن بداهه» را برای انتخاب بازیگران اجرای عمومی نمایش «مرغان اینروزی» برگزار می‌کنند.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر نمایش «مرغان اینروزی» به کارگردانی هادی کمالی‌مقدم و نویسندگی هادی کمالی‌مقدم و مینا بزرگمهر٬ زمستان سال گذشته در بخش آف استیج سی‌و‌ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اجرا شد.
هادی کمالی‌مقدم درباره‌ اجرای  نمایش «مرغان اینروزی» در جشنواره تئاتر فجر گفت: ما «مرغان اینروزی» را  بر اساس قصه سیمرغ منطق‌الطیر عطار نیشابوری٬ با روایتی مدرن در فضای باز پیرامون تالار وحدت اجرا کردیم. در این اجرا ۳۰ بازیگر که شامل تعدادی از بازیگران حرفه‌ای تئاتر و تعدادی هنرجو بودند به شکلی مدرن در میان تعداد زیاد تماشاگران اثر را اجرا کردند. تماشاگران که در طول سه اجرا تعداد آن‌ها به بیش از ۳۰۰ نفر رسید به دلیل شکل کاروانی اجرای نمایش٬ در طول مسیر با بازیگران در پیش‌برد نمایش مشارکت داشتند.
کمالی‌مقدم بیان اینکه «مرغان اینروزی» با تغییر در نام نمایش و تعداد بازیگران اجرای عمومی خواهد شد٬ توضیح داد: برای اجرای عمومی نمایش که طبق برنامه‌ریزی٬ تابستان امسال انجام می‌شود تعداد بازیگران نمایش از ۳۰ نفر به حدود ۱۵ نفر خواهد رسید. تعدادی از بازیگران اجرای قبلی در این اجرا هم ما را همراهی خواهند کرد و تعدادی بازیگرتازه نفس را از کارگاهی که هفته آینده برگزار می‌کنیم٬ انتخاب خواهیم کرد.
کمالی مقدم درباره برگزاری کارگاه «بدن بداهه» توضیح داد: از آنجایی که اساس اجرای نمایش «مرغان اینروزی» بر تسلط بازیگران بر شیوه بداهه استوار است٬ من به همراهی مینا بزرگمهر تصمیم گرفتیم کارگاهی سه روزه برگزار کنیم. در این کارگاه که روزهای یکشنبه٬ سه‌شنبه و پنج‌شنبه هفته آینده در پلاتو مرکزی برگزار خواهد شد٬ با هنرجویانی که شرایط و توانایی لازم برای حضور در کارگاه را داشته باشند٬  روی دو موضوع بدن و بداهه کار خواهیم کرد. در انتهای کارگاه هم تعدادی از هنرجویان برای حضور در تمرینات نمایش «مرغان اینروزی» انتخاب خواهند شد تا بعد از تمرینات به اجرای عمومی برسیم. به همین دلیل از هنرجویان تئاتری که  قابلیت آشنایی با بدن و توانایی فیزیکی کافی برای تمرینات سخت را در خود سراغ دارند٬ دعوت می‌کنم در این کارگاه حضور پیدا کنند.
کارگردان «مرغان اینروزی» در پایان تاکید کرد: هدف ما از برگزاری کارگاه «بدن بداهه» و تمرینات فشرده و سختی که بعد از آن آغاز خواهیم کرد٬ بالا بردن توانایی بازیگران در اجرا به شیوه بداهه است. چون امسال هم در فضای باز یکی از سالن‌های پرمخاطب تهران اجرا نمایش اجرای عمومی خواهد شد و  چنین اجرایی در فضای باز و با شکل کاروانی٬ نیازمند تسلط  کامل بازیگران بر بدن و توانایی بداهه‌پردازی‌شان خواهد بود.   




نظرات کاربران