در حال بارگذاری ...
سعید خیرالهی کارگردان حاضر در ششمین جشنواره ملی ایثار

برگزاری جشنواره تخصصی و موضوعی دلیل حضورم شد

سعید خیرالهی نویسنده و کارگردان نمایش «سوز کمانچه در عصر یخبندان» برگزاری جشنواره تخصصی و موضوعی را دلیل حضورش در ششمین جشنواره ملی ایثار عنوان کرد.

به گزارش ایران تئاتر، سعید خیرالهی نویسنده و کارگردان نمایش «سوز کمانچه در عصر یخبندان» درباره داستان این نمایش، گفت: سهراب؛ دانشجوی رشته موسیقی دانشگاه هنر است و می‌خواهد ساز کمانچه بخرد اما از نظر مالی دچار مشکل است. به همین خاطر به‌شرکت مین‌یابی می‌رود؛ به خاطر پول. از طرف دیگر شخصی به نام جبار همزمان در عراق دچار توهم می‌شود و ....

این هنرمند عرصه تئاتر گروه اجرایی نمایش «سوز کمانچه در عصر یخبندان» را معرفی کرد: نمایشنامه این اثر را خودم نوشته‌ام و کارگردانی آن را هم بر عهده گرفته‌ام. مالک آبسالان در نقش جبار، مصطفی کولیوندی در نقش تهماسب، زهرا عبدی در نقش زرین تاج، محسن کولیوندی ‌در نقش سهراب، ماریا یونسی در نقش الهه جنگ، علی اصغر اسماعیلی در نقش الهه مین، امین اکبری در نقش مرگ و سیروس کریمی در نقش مرگ؛ گروه بازیگران این اثر را تشکیل می‌دهند.

او در ادامه افزود: درباره سایر طراحی‌ها باید بگویم طراحی صحنه و لباس نمایش را خودم بر عهده گرفته‌ام. نمایش ما بسیار بر نور و موسیقی متکی است. سعیده عبداللهی طراحی نور اثر را بر عهده دارد و امین اکبری بخش اجرایی این وجه از نمایش را عهده‌دار شده است اما در زمینه موسیقی، محسن کولیوندی علاوه‌بر بازی کردن درنقش سهراب، آهنگسازی اثر را هم برعهده دارد. گروه موسیقی نمایش هم از مصطفی کولیوندی؛ نوا، علی‌اصغر اسماعیلی، ماریا یونسی، زهرا عبدی و احمد جعفری، گروه نوازندگان تشکیل شده است.

خیرالهی درباره دلیل حضور خود در ششمین جشنواره تئاتر ایثار، گفت: این جشنواره به‌صورت تخصصی و با موضوع خاص برگزار می‌شود که اتفاق بسیار خوبی است و می‌تواند سبب شود شاهد رشد و شکوفایی جشنواره باشیم. از سویی دیگر بندهایی که در خصوص کمک‌هزینه گروه‌ها در فراخوان اعلام شده بود، سبب شد به‌عنوان کارگردان تمایل بیشتری به شرکت در جشنواره داشته باشم.

نمایش «سوز کمانچه در عصر یخبندان» با نویسندگی و کارگردانی سعید خیرالهی از ایلام در ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار حضور دارد. این نمایش روز یک‌شنبه؛ 23 اردیبهشت‌ماه ساعت 15:30 در تالار غدیر مجتمع فرهنگی و هنری شهید آوینی شهر کرمانشاه روی صحنه می‌رود.




نظرات کاربران