در حال بارگذاری ...

گروه ویرگول و فابریس نیکو فرانسوی در روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی

نشست مطبوعاتی گروه ویرگول با حضور فابریس نیکو کارگردان فرانسوی، آروند دشت‌آرای مدیر گروه ویرگول و تنی چند از خبرنگاران و اهالی رسانه‌ها در محل روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی در حال برگزاری است.به گزارش خبرنگار سایت ایران تئاتر، دشت‌‌آرای به همراه گروهش قصد دارد اثری مشترک با فرانسه در زمینه تئاتر، تولید کند و نشست مذکور به همین منظور و به جهت معرفی فعالیت‌های گروه ویرگول برگزار شده است.

نشست مطبوعاتی گروه ویرگول با حضور فابریس نیکو کارگردان فرانسوی، آروند دشت‌آرای مدیر گروه ویرگول و تنی چند از خبرنگاران و اهالی رسانه‌ها در محل روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی در حال برگزاری است.
به گزارش خبرنگار سایت ایران تئاتر، دشت‌‌آرای به همراه گروهش قصد دارد اثری مشترک با فرانسه در زمینه تئاتر، تولید کند و نشست مذکور به همین منظور و به جهت معرفی فعالیت‌های گروه ویرگول برگزار شده است.
با این توضیح که مشروح این نشست مطبوعاتی تا ساعتی دیگر روی خروجی سایت ایران تئاتر قرار خواهد گرفت، بد نیست اطلاعاتی نیز راجع به گروه ویرگول و فعالیت‌های گذشته و آتی آن بدانید.
”گروه هنرهای اجرای ویرگول” در سال 1380 توسط آروند دشت‌آرای(با سمت مدیر گروه) و”هدا ناصح”(با سمت سرپرست گروه) تاسیس شد. این گروه به لحاظ پتانسیل خاصی که در ساختار وجودی خود داشت همیشه سعی در شناخت خود و بیان احساسش در موقعیت خلق هنری داشته است.
در”گروه هنرهای اجرایی ویرگول” افرادی با تخصص‌های متفاوت از همه‌ گرایش‌های هنری و علوم انسانی گرد هم آمده‌اند تا با شناخت و توجه دقیق‌تر به وجوه مختلف”چند وجهی اجرا” بتوانند زمینه‌های بکر موجود در اجرا که مهجور مانده‌اند را شناسایی کرده و با تاکید بر”ایده‌ پردازی” در فرآیند ساخت یک”اجرا” بتواند با مدیریتی موازی به فضاهای ناشناخته‌ اجرا دست پیدا کنند.
گروه هنرهای اجرایی ویرگول، در ادامه روند فعالیت‌های هنری خود، اصلی‌ترین دل مشغولی خود را مبتنی بر دو عنصر”تجربه” و”پژوهش” بنا کرده و سعی می‌کند با بهره‌مندی موازی از این دو عنصر بتواند به سمت”زبان اجرایی جهانی” خیز بردارد و در این مسیر، یکی، پژوهش‌ درباره مبانی تئوریک مفاهیم نمایشی که در روند شکل‌گیری هر پروژه بدان نیازمند است و دیگر، تدوین رویدادهای به وجود آمده توسط گروه‌های تجربی که در همین جغرافیا به”زبان اجرایی جهانی“ دست یافته‌اند را از اهم وظایف پژوهشی در کنار تجربیات اجرایی خود، می‌داند.
کارهای گذشته گروه:
پرفورمنس”گفتگو” اجرا در کاخ نیاوران، 1378 ، ن. گروهی، ک، آروند دشت‌آرای
نمایش”سولوی سوئیت سرد” تنها یک اجرا در اداره تئاتر، ن. محمد رضایی‌راد. ک. آروند دشت‌آرای
پرفورمنس”لابه”،باشگاه هنرمندان ایران، 1382، ن. گروهی. ک. آروند دشت‌آرای
پرفورمنس”چند نمونه از موارد چند وجهی” گالری طراحان آزاد، 1382 . ن.گروهی. ک.آروند دشت‌آرای
اجرای عمومی نمایش”هشتمین خوان”، تالار نو تئاترشهر. ن. محمد رضایی‌راد.ک. آروند دشت‌آرای
نمایش‌نامه‌خوانی”بچه” کافه تریای تالار بزرگ تئاترشهر، 1382 . ن. یون فوسه. ک. آروند دشت‌آرای
اجرای عمومی نمایش”عروسی شغال” تالار شماره دو تئاترشهر،1383، ن. محمد رضایی‌راد. ک. آروند دشت‌آرای
کارهای آینده گروه:
”بازگشت به خوان نخست”، ن. محمد رضایی‌راد. ک.‌آروند دشت‌آرای
”سیمرغ”، ن. فرهاد آئیش. ک. هدا ناصح
”خم می‌شوم و ماه را می‌بوسم”، ن. محمد چرم‌شیر. ک. آروند دشت‌آرای