در حال بارگذاری ...
همزمان با خوانش بخش‌هایی از نمایشنامه

«اودیسه» با حضور آرش دادگر رونمایی می‌شود

نمایشنامه «اودیسه» نوشته امین طباطبایی شنبه ۲۶ خرداد با حضور آرش دادگر در رَد کافه رونمایی می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر امین طباطبایی نمایشنامه «اودیسه» را بر اساس اثر جاودانه هومر نوشته و این اثر توسط نشر نودا منتشرشده است و مراسم رونمایی نمایشنامه «اودیسه» با حضور امین طباطبایی نویسنده نمایشنامه و آرش دادگر کارگردان نمایش برگزار خواهد شد.
همچنین بخش‌هایی از نمایشنامه توسط حسام منظور بازیگر و مدرس تئاتر خوانده می‌شود.
کتاب توسط نشر نودا در ۱۱۲ صفحه و باقیمت ۱۰ هزار تومان منتشرشده و به فروش می‌رسد.
نمایش اودیسه فروردین و اردیبهشت‌ماه سال 1395 به کارگردانی آرش دادگر در سالن حافظ به روی صحنه رفته است.
این اثر به شرح وقایع بازگشت اودیسه قهرمان حماسی یونان باستان از جنگ تروا به سمت سرزمین مادری اش (ایتاکا) می پردازد.
در بخشی از این نمایشنامه می خوانیم: «من درهای زیادی رو باز کردم. من جاذبه رو کشف کردم و حرکت وضعی ستارگان و سیارات رو. من فهمیدم زمین گرده و تعداد ستاره‌ها بیشماره! عمر زمین 4.5 میلیارد ساله و انفجار بزرگ کِی بوجود اومده! من فهمیدم که این دنیا چه‌جوری بوجود اومده. پیداش کردم! یوریکا! یوریکا! درست مثل ارشمیدس، فریاد زدم یافتم یافتم! شما به ما دروغ گفتین، یه دروغ خیلی بزرگ... زمین مرکز دنیا نیست! زمین مرکز دنیا نیست و خورشید بدور اون نمی‌گرده و تل‌ختر از اون اینه که این ما هستیم که بدور اون می‌گردیم. من فهمیدم که ما یک غباریم، ما از غبارِ یک ستاره‌ی ناشناس زاده شدیم، ما از کربن ساخته شدیم، فقط از یک عنصر چهار ظرفیتی با عدد اتمی 6. همین...
اون وقت بود که شروع کردم به شمردن ستاره‌ها و سیاره‌ها. هرچی بیشتر می‌شمردم کوچیکتر می‌شدم. اینقدر کوچیک شدم که دیگه نتونستم خودم رو به حساب بیارم. میلیاردها ستاره و کهکشان. من فهمیدم که در این گستره‌ی پهناور و بی‌احساسِ جهانی که از روی تصادف در اون زاده شدم یکه و تنهام. نه سرنوشتی نه وظیفه‌ای! چیزی جایی نوشته نشده زو! شما چیزی رو جایی ننوشتین! تاس می‌اندازین!
ای کاش زئوس، جهان همچنان بر پشت لاکپشت پیری حرکت می کرد... ای کاش...
شرکت در این مراسم برای عموم آزاد است واین مراسم ساعت ۱۹ روز شنبه ۲۶ خردادماه در رَد کافه به نشانی خیابان انقلاب، زیر پل حافظ نرسیده به خیابان البرز 2، پلاک 737 برگزار می‌شود.

 




نظرات کاربران