در حال بارگذاری ...
در نشست هماهنگی شهرام کرمی با دبیرجشنواره سیاه بازی مطرح شد

حمایت اداره کل هنرهای نمایشی از جشنواره سیاه بازی مازندران

اولین جلسه مدیر اجرائی و دبیر جشنواره نمایش های سیاه بازی با شهرام کرمی مدیر کل هنرهای نمایشی در تهران برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر در این جلسه که در دفتر مدیر کل هنرهای نمایشی برگزار شد داود فتحعلی بیگی رئیس کانون نمایش های آئینی و سنتی کشور و مهدی حاجیان مسئول دبیر خانه دائمی جشنواره ها حضور داشتند، محمد جونیان مدیر اجرائی و سرپرست گروه هنری فخ (وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران) ضمن تبریک به آقای کرمی به خاطرمدیریت تاترکشور گزارش کوتاهی از فعالیت های انجام شده در سه دوره گذشته جشنواره سیاه بازی که به میزبانی استان مازندران شهرستان ساری برگزارشده بود ارائه داد و گفت: خدا را شاکریم با همت و همکاری صمیمانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و شهرداری ساری و اداره کل هنرهای نمایشی و کانون انجمن های آئینی و سنتی کشور برای اولین بار ما میزبان جشنواره سراسری نمایش های سیاه بازی بودیم که الحمدالله با برگزاری این جشنواره ما توانستیم ضمن احیاء این نمایش که به نوعی در حال فراموشی بود حرکتی داشته باشیم. وهمچنین گروههایی را هم در استانها و حتی شهرستانهای کوچک شناسائی کنیم و انشاالله در نظر داریم سال 97 هم این جشنواره را با قدرت بیشتر و با کیفیت ویژه ای در ساری مرکز استان مازندران برگزار نمائیم.
محمد جونیان با اعلام آمادگی برای برگزاری این جشنواره ملی و سراسری افزود: البته این حرکت ما نیاز به عنایت ویژه مدیرکل هنرهای نمایشی و مسئولین امر همچون گذشته دارد.
در ادامه داوود فتحعلی بیگی رئیس کانون نمایش های آئینی و سنتی کشور ضمن تشکر و قدردانی از مسئولین برگزار کننده این جشنواره گفت: خوشبختانه این جشنواره که با ابتکار آقای جونیان و پیگیری و پشتکار ایشان از سال 87 راه اندازی شد یکی از کارهای بسیار مهم و مناسبتی بود که در کشور انجام شد. همینکه اینگونه جشنواره ها نمایش های ایرانی به ویژه سیاه بازی را از مظلومیت در آورده یک افتخار برای ما نیز هست و فعلا با همه مشکلاتی که سر راه اینگونه نمایش ها هست، چاره ای نیست در این غربت و کم توجهی به نمایش های شادی آور همین را، قدر بدانیم و با برگزاری این جشنواره نه تنها از فراموش شدن آن جلوگیری کنیم بلکه با کسب تجربه بیشتر در اعتلای این هنر سهیم باشیم.
در پایان شهرام کرمی مدیر کل هنرهای نمایشی طی سخنانی گفت: جا دارد من از همه عزیزانی که برای اعتلای هنرنمایشی بویژه هنرهای سنتی و آئینی به خصوص سیاه بازی قدمی بر می دارند قدردانی نمایم، چرا که امروز هنر تئاتر زبان ملت هاست و همه ما وظیفه داریم برای احیا آن کوشا باشیم.
وی افزود: نمایش سیاه بازی که مختص ایرانیان است، الحمدالله چند سالی است که رونق گرفته و بنده هم تاکید میکنم، چون تاکنون ما جشنواره ای تحت عنوان (سیاه بازی) نداشتیم. برگزاری جشنواره سیاه بازی در استان مازندران میتواند کمک حال ما باشد.
مدیر کل هنرهای نمایشی در ادامه گفت: ما از همه نظر آمادگی داریم تا این جشنواره در سال 97 با کیفیت بالائی و با حضور هنرمندان پیشکسوت و جوان از سراسر کشور در ساری مرکز مازندران برگزار شود که این رویداد مهم و فرهنگی و هنری باید انعکاسش نه تنها در استان مازندران بلکه همه استانها و شهرستانها کشور عزیزمان و بلکه خارج از کشور هم برسد. چون ما نیروها و اساتید بزرگی در این زمینه ها داریم که می توانند برای احیاء این هنر اصیل ایرانی تأثیر گذار باشند.
در پایان قرار شد از سوی مدیر اجرائی و دبیر این جشنواره نشست شورای سیاستگذاری چهارمین دوره این جشنواره در ساری برگزار گردد.

 




مطالب مرتبط

گفت‌و‌گوی نوروزی با پیشکسوت تئاتر و سیاه بازی مازندران

محمد جونیان: وظیفه هنرمندان ایجاد نشاط اجتماعی است
گفت‌و‌گوی نوروزی با پیشکسوت تئاتر و سیاه بازی مازندران

محمد جونیان: وظیفه هنرمندان ایجاد نشاط اجتماعی است

محمد جونیان، هنرمند پیشکسوت سیاه بازی استان مازندران بر این باور است که هنرمندان که حس زیبایی دارند و باید این حس زیبا را به مردم انتقال بدهند و این جزئی از وظایف ذاتی هنرمندان است که باید شادی و نشاط را بین مردم ببرند و با تمام مشکلاتی که در سرراه خود دارند، آن‌ها را امیدوار ...

|

نظرات کاربران