در حال بارگذاری ...

ارباب حلقه‌ها“ وارد دنیای تئاتر شد

پس از یک رکورد شکنی بی‌سابقه در گیشه‌های سینما، تریلوژی”ارباب حلقه‌ها“ در قالب یک نمایش موزیکال دنیای تئاتر را هم فتح خواهد کرد.به گزارش سایت ایران تئاتر به گفته تهیه‌کنندگان این نمایش، این موزیکال با شکوه که برگرفته از داستان کلاسیک جی. آر. آرتوکلین خواهد بود و افسانه”سرزمین میانی” و”هابیت‌ها” را باز خواهد گفت و از ماه مارس ۲۰۰۶ بر روی صحنه خواهد رفت.

پس از یک رکورد شکنی بی‌سابقه در گیشه‌های سینما، تریلوژی”ارباب حلقه‌ها“ در قالب یک نمایش موزیکال دنیای تئاتر را هم فتح خواهد کرد.
به گزارش سایت ایران تئاتر به گفته تهیه‌کنندگان این نمایش، این موزیکال با شکوه که برگرفته از داستان کلاسیک جی. آر. آرتوکلین خواهد بود و افسانه”سرزمین میانی” و”هابیت‌ها” را باز خواهد گفت و از ماه مارس 2006 بر روی صحنه خواهد رفت. تهیه کنندگان این موزیکال پیش‌تر اعلام کرده بودند که آن را به طور همزمان در لندن نیز روی صحنه خواهند برد، اما ظاهراً به علت نبودن سالنی مناسب و از سوی دیگر پر بودن سالن‌های نمایش وست‌اند لندن اجرای آن در این شهر تا قبل از دسامبر 2006 منتفی شده است.
موزیکال”ارباب حلقه‌ها” با بودجه‌ای معادل 5/11 میلیون پوند ساخته خواهد شد و تهیه کنندگان آن وعده داده‌اند که این نمایش از رمان کلاسیک توکلین و ساختار داستانی آن الهام خواهد گرفت و در آن از شکوه جلوه‌های ویژه‌ای که برای نسخه سینمایی آن سه میلیارد دلار فروش جهانی به ارمغان آورده است خبری نخواهد بود. کوین والاس یکی از تهیه‌ کنندگان این موزیکال در این باره گفت:« ما به پنجاه بازیگر و آهنگساز برای روایت این داستان اتکا خواهیم کرد نه به تکنولوژی. ما می‌خواهیم کار متفاوتی ارائه دهیم که ترکیبی از متن کتاب و موسیقی خواهد بود.»
وی با اشاره به اینکه بسیاری از هواداران ارباب حلقه‌ها در بریتانیا به سر می‌برند گفت:« خیلی دوست داشتیم این موزیکال را همزمان با اجرای تورنتو آن در لندن هم بر روی صحنه می‌بردیم که متاسفانه مقدور نیست.کتابهای توکلین و فیلم”ارباب حلقه‌ها“ در تورنتو واقعاً مشهورند و امیدوارم استقبالی که از این نمایش در کانادا شده بر هیجان دیدن این موزیکال در بریتانیا دامن بزند.»
وی درباره ساختار و چگونگی اجرای این موزیکال گفت:« از آوازخوانی و رقص هابیت‌ها خبری نخواهد بود. ما در اجرای این نمایش به ساختار و قالبی سنتی پایبند خواهیم بود.»
موسیقی این نمایش موزیکال را ای. آر. رحمان، آهنگساز معروف فیلم‌های بالیوودی آماده خواهد کرد. او پیش‌تر موسیقی نمایش موزیکال”رویاهای بمبئی” را ساخته بود که در لندن با استقبال مواجه شد. همچنین کارگردانی موزیکال”ارباب حلقه‌ها” به عهده کارگردان تئاتر بریتانیایی”میتو وارچوس” خواهد بود که در کارنامه موفق حرفه‌ای خود کارگردانی نمایش پراستقبال”هنر” را دارد.