در حال بارگذاری ...

اجرای آثار رئیس جمهور سابق چک در نیویورک

مجموعه کامل آثار نمایشی”واتسلا و هاول” رئیس جمهور سابق چک به مناسبت گرامی‌داشت هفتادمین سال تولدش در سال ۲۰۰۶، در جریان یک جشنواره هنری در نیویورک به اجرا در خواهند آمد.

مجموعه کامل آثار نمایشی”واتسلا و هاول” رئیس جمهور سابق چک به مناسبت گرامی‌داشت هفتادمین سال تولدش در سال 2006، در جریان یک جشنواره هنری در نیویورک به اجرا در خواهند آمد.
به گزارش سایت ایران تئاتر ، به نقل از منابع مختلف خبری در فستیوالی که پاپیز 2006 و به همت یکی از کمپانی‌های تئاتر نیویورک در این شهر برگزار می‌شود، چند نمایش معروف هاول از جمله آنهایی که خود وی در نوشتن آنها دست داشت به اجرای عموم گذاشته خواهند شد. سیمونا منا جپرکودا، نمایشنامه‌نویس درباره این خبر گفت:« این بزرگ‌ترین و کامل‌ترین اجرا از مجموعه آثار نمایشی هاول خواهد بود که به مناسبت هفتادمین سال تولدش اجرا خواهند شد.»
وی در ادامه توضیح داد:« علی‌رغم اینکه چندین نمایشنامه از هاول به زبان انگلیسی ترجمه نشده‌اند اما تمامی آثار نمایشی هاول در این جشنواره به زبان انگلیسی اجرا خواهند شد.»
نمایش‌های هاول برای نخستین بار در دهه 1960 بر روی صحنه رفتند و”گاردن”،”مشکل روز افزون تمرکز و وسوسه” از جمله مهمترین نمایشنامه‌های او هستند. هاول یکی از مخالفان سرسخت کمونیسم و از بنیانگذاران منشور 77 بود. او پنج سال زندانی بود و انتقادات بی‌پرده او از کمونیسم چاپ نمایشنامه‌هایش را در زادگاهش با دشواری مواجه کرد. پس از انقلاب مخملی و فروپاشی کمونیسم در نوامبر 1989 او به سمت رئیس جمهوری چک‌ و اسلواکی منصوب شد.
وی تا اوایل 2003 همچنان رئیس جمهور چک بود.