در حال بارگذاری ...
دبیر جشنواره ملی تئاتر اهواز در نشست رسانه‌ای این جشنواره عنوان کرد:

مطمئنم گرمای تئاتر بر گرمای هوا در اهواز غلبه می‌کند

محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در نشست رسانه‌ای جشنواره ملی تئاتر اهواز برگزاری این جشنواره را ناشی از یک خلاء بزرگ در زمنیه برگزاری یک جشنواره ملی با موضوع و مفاهیم عمومی استان خوزستان عنوان کرد.

به گزارش ایران تئاتر، نشست رسانه‌ای نخستین جشنواره ملی تئاتر اهواز که از روز 1تا7 مردادماه سال‌جاری به میزبانی شهر اهواز برگزار می‌شود، با حضور محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ناصر چنانی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان و دبیر اولین جشنواره ملی تئاتر اهواز، شهلا شفیعی ﺭﻭﺍﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﺍﺩﺍﺭﻩ ﮐﻞ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻭ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ و جمعی از اصحاب رسانه در تالار منشاهیر مجموعه تئاترشهر تهران برگزار شد.

در آغاز این نشست که اجرای آن را علیرضا سعیدی برعهده داشت، از محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و ناصر چنانی دبیر اولین جشنواره ملی تئاتر اهواز برای ایراد سخن دعوت شد تا پشت تریبون قرار بگیرند.

محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آغاز سخنان خود با قدردانی از اداره کل هنرهای نمایشی که زمینه برگزاری این نشست رسانه‌ای و رونمایی از پوستر این جشنواره در تهران را ایجاد کردند، گفت: استان خوزستان بدون هیچ مبالغه‌ای در زمنیه در حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنر به ویژه در زمنیه تئاتر و ادبیات داستانی، استان خاص و ویژه‌ای است و همین‌که هنوز بعضی از بزرگان حوزه سینما و تئاتر در کشور یا خوزستانی هستند یا به نحوی چندین سال در خوزستان زندگی کرده‌اند نشان از این مسئله دارد.

جوروند در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر فتح خرمشهر که سال‌هاست در این استان برگزار شده و می‌شود، ادامه داد: با تشکیل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند و با توجه به نمایندگی‌ای که وزارتخانه به آن منطقه داده، برگزاری جشنواره فتح خرمشهر در شهرهای خرمشهر و آبادان به این اداره کل واگذار شد. به همین روی استان خوزستان یک خلاٌ بزرگی در زمنیه برگزاری یک جشنواره ملی با موضوع و مفاهیم عمومی استان خوزستان را که با مفاهیمی که مردم استان خوزستان به طور مستقیم با مرتبط باشند مشهود بود. در واقع ایده اولیه شکل‌گیری این جشنواره به این خلاء برمی‌گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: مقدمات این جشنواره به این صورت فراهم شد و ما برای اینکه بتوانیم در مسیری حرکت کنیم که در شان استان خوزستان باشد، مشورت‌های زیادی را با افراد متخصص برگزار کردیم. در نتیجه این نشست‌ها و جلسات بنا شد امسال با این جشنواره با موضوع نفت برگزار بشود و از همین تریبون استفاده می‌کنم و نوید می‌دهم که با مساعدت‌های وزارت محترم نفت شاهد برگزاری یک جشنواره محکم و قوی خواهیم بود.

این مدیرکل همچنین با بیان اینکه جشنواره ملی تئاتر اهواز نخستین جشنواره‌ای است که هر سال با یک موضوع خاص برگزار می‌شود، تصریح کرد: بعنوان مثال امسال موضوع ما در جشنواره به نفت اختصاص دارد اما در سال آینده موضوع جشنواره ممکن است آب یا خاک یا محیط زیست و یا هز چیز دیگر باشد.

در ادامه این نشست ناصر چنانی دبیر اولین جشنواره تئاتر ملی اهواز نیز در سخنانی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره در واقع پاسخی است به بخشی از نیازهای مردم استان خوزستان در حوزه فرهنگ و هنر و با تاکید بر اینکه این استان همواره یکی از میزبانان خوب رویدادهای فرهنگی هنری بوده، گفت: فراخوان این جشنواره از شهریورماه سال گذشته با حضور همه هنرمندان استان خوزستان رونمایی شد و دبیرخانه این جشنواره از همان موقع کار خود را آغاز کرد.

چنانی ادامه داد: در طول این مدت در مجموع 110 اثر از کل کشور به دبیرخانه رسید که هیات بازبینی ما متشکل از عطاالله کوپال، مهرداد بهراد و سعید اسدی در نهایت 23 اثر از 14 استان کشور به مرحله نهایی جشنواره راه پیدا کردند که در آثار در طول روزهای برگزاری جشنواره در سالن‌های شهر اهواز برای علاقه‌مندان اجرا می‌شوند.

دبیر جشنواره ملی تئاتر اهواز با بیان اینکه در طول برگزاری جشنواره روزانه 4 نمایش در اهواز اجرا خواهد شد، افزود: نمایش‌های پذیرفته شده در نخستین دوره جشنواره ملی تئاتر اهواز از استان‌های بوشهر، تهران، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، قم، کرمانشاه، گیلان، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد در جشنواره حاضر هستند.

چنانی همچنین با اشاره به حضور هنرمندان مطرح تئاتر در این افزود: اطمینان دارم در این جشنواره مخاطبان شاهد اجراهای خوبی خواهند بود و اطمینان دارم گرمای تئاتر بر گرمای هوا در اهواز در روزهای برگزاری جشنواره غلبه خواهد کرد.

گفتنی است، پس از سخنان این دو مدیر فرهنگی هنری با حضور مهدی حاجیان مدیر دبیرخانه جشنواره‌ها، اتابک نادری مدیر هماهنگی تئاتر استان‌ها و محسن حسن‌زاده مدیرروابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، از پوستر نخستین جشنواره ملی تئاتر اهواز رونمایی شد.




نظرات کاربران