در حال بارگذاری ...
در نشست خبری دبیر جشنواره مطرح شد؛

جشنواره ملی تئاتر اهواز مهم‌ترین رویداد فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در تابستان امسال است

دبیر اولین جشنواره ملی تئاتر اهواز در نشست خبری گفت: جشنواره ملی تئاتر اهواز به عنوان مهمترین رویداد فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در تابستان امسال محسوب می‌شود.

به گزارش تئاتر ایران تئاتر از خوزستان، ناصر چنانی دبیر نخستین جشنواره ملی تئاتر اهواز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: این جشنواره از ١تا ٧ مردادماه به مدت یک هفته در اهواز برگزار می‌شود و ٢٣ گروه نمایشی از ١٤ استان مختلف کشور در آن به اجرای نمایش خواهند پرداخت.

چنانی در ادامه عنوان  کرد: اولین اجرای این گروه‌های نمایشی در روز افتتاحیه توسط گروه نمایشی بوشهر با اجرای نمایشی تحت عنوان گزارش مرگبار آغاز می‌شود و قرار است گروه‌های نمایشی از تاریخ یک مرداد ماه در قالب سه سانس از ساعت ١٨ الی ٢٣ در سه سالن از مجموعه امام رضا شهرک نفت و تالار آفتاب به اجرای نمایش‌های خود بپردازند.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: از استان خوزستان نیز ٤ گروه نمایشی از آبادان. اهواز و مسجدسلیمان به اجرای نمایش خواهند پرداخت.

وی افزود: در نخستین جشنواره ملی اهواز که با موضوع نفت برگزار می‌شود ارگان‌های مختلف از جمله شرکت ملی مناطق نفت نخیر جنوب، شرکت ملی حفاری، شهرداری اهواز، صدا و سیمای مرکزخوزستان جهت پوشش‌های خبری و استاندار خوزستان ما را مورد لطف و حمایت خود قرار داده‌اند، به ویژه نگاه استاندار و حمایت‌های فراوان وی در این زمینه جای تقدیر و تشکر دارد.

دبیر نخستین جشنواره ملی تئاتر اهواز در ادامه گفت: با برگزاری این جشنواره به دنبال توسعه فرهنگی و هنری در استان خوزستان هستیم تا این رویداد را به یک جریان فرهنگی در جامعه تبدیل کنیم و امیدواریم که این حرکت فرهنگی در استان استمرار یابد.

وی با بیان اینکه اولویت موضوعی نخستین دوره از  جشنواره ملی تئاتر اهواز موضوع نفت می‌باشد اظهار کرد: با توجه به پیشینه استان خوزستان درکشور به عنوان قطب صنعت نفت و کشاورزی، هدف ما از برگزاری چنین جشنواره‌ای شناساندن استان خوزستان به عنوان استان هنرخیز در کشور است چرا که خوزستان در عرصه هنری، فرهنگی و ادبی همیشه تاریخ‌ساز بوده است.

چنانی بیان کرد: پس انتشار فراخوان این جشنواره  قریب ٢٠٠ متن به دبیرخانه جشنواره ارسال شدکه پس از بازخوانی نهایی ١١٠ متن از متون ارسالی در قالب فیلم اجراها به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و پس از  بازخوانی و بازبینی نهایی، ٧٦ اثر در مرحله نهایی معرفی شدند که از میان این آثار، هیات داوران جشنواره ٢٣ اثر را برای حضور در مرحله پایانی به این جشنواره معرفی کرد.

وی خاطر نشان کرد: ٣١ تیرماه گروهای نمایشی ١٤ استان شرکت کنننده در جشنواره وارد اهواز خواهند شد.

ناصر چنانی اسامی هیات بازخوانی آثار جشنواره را عطاء الله کوپال، سعیداسدی و مهرداد بهراد و هیئت بازبینی را افشین القاسی، سید صادق فاضلی و حشمت‌الله قاسمی اعلام کرد.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه افزود: داوری آثار این جشنواره بر عهده قطب الدین صادقی، عطاء الله کوپال و اصغر همت خواهد بود.

چنانی با بیان اینکه تماشای آثار این جشنواره برای عموم رایگان است اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌هایی نیز برای، جابجایی، پذیرایی و اسکان هنرمندان خوزستانی شده است تا این هنرمندان بتوانند در طول مدت برگزاری جشنواره نمایش‌ها را ببینند.

وی بیان کرد: ٢٣ گروه نمایش این جشنواره مبالغی از ٦ تا ١٠میلیون تومان بسته به حجم دکور، تعداد بازیگران و بعد مسافتی که طی کرده‌اند دریافت می‌کنند افزود: به گروه‌های نمایشی که حداقل ٥ اجرای عمومی در شهرستان خود را داشته باشد نیز مبلغ ٣میلیون تومان اختصاص خواهد یافت.

وی یادآورشد: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بیشترین همکاری را از این جشنواره داشته و استاندار هم تاکید و نگاه ویژه‌ای به جشنواره ملی تئاتر اهواز داشته است.

وی افزود: بیشترین تشکر را از هنرمندان استان که برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن  این جشنواره تلاش صادقانه داشتند را داریم.




مطالب مرتبط

پژمان محراب‌پور، کارگردان شرکت‌کننده در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی مطرح کرد

مشکل رفت‌وآمد هنرمندان با پخش شدن جشنواره در سطح کشور
پژمان محراب‌پور، کارگردان شرکت‌کننده در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی مطرح کرد

مشکل رفت‌وآمد هنرمندان با پخش شدن جشنواره در سطح کشور

پژمان محراب‌پور، کارگردانی که با نمایش «دامادی قاسم» در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری حضور دارد، از برگزاری بخش‌هایی از این رویداد در شهرستان‌ها استقبال کرد و البته رفع مشکل رفت‌وآمد هنرمندان در سطح کشور را ضروری دانست.

|

نظرات کاربران