در حال بارگذاری ...
با اجرای نمایش «صندلی ها» در اوینیون

گروه تاتر پاپیون در مهمترین آوردگاه جهانی تئاتر

گروه تئاتر پاپیون با نمایش صندلی ها نوشته اوژن یونسکو در جشنواره تئاتر اونیون فرانسه به روی صحنه رفت .

به گزارش ایران تئاتر گروه تئاتر پاپیون که پیش از این با هنرمندی هنرمندان معلولش در عرصه های داخلی و خارجی تئاتر خوش درخشیدند اینبار با نمایش صندلی ها نوشته اوژن یونسکو و کارگردانی حسین رحیمی به تهیه کنندگی کمپانی آرتستان پاریس در جشنواره تئاتر اونیون فرانسه به روی صحنه رفت .
 این نمایش که پیش از این در جشنواره های فجر پلاس، بلاروس ، لهستان به روی صحنه رفته بود و موفق به کسب ٣ جایزه بزرگ جشنواره شده بود اینبار در شهر اونیون و جشنواره ایی به همین اسم ، اولین روز اجرای خود را در سالن تئاتر شاپی دو قژ به پایان برد.
حسین رحیمی که مدت ١٧  سال أست با افراد آسیب پذیر اجتماع به تولید تئاتر مشغول است گفت ؛ حدود ١٥٠٠ گروه تئاتر از سراسر دنیا دراین چشنواره شرکت نموده است که نمایش صندلی ها با بازی معلولان ذهنی و جسمی حرکتی قرار است در ٨ شب به روی صحنه برود. کارگردان نمایش در انتظار گودو گفت؛ حضور بازیگرانم و نشان دادن توانایی آنها و مسیری که برای آنها انتخاب کردیم جهت یکسان سازی بشر و قدرت تئاتر در تمامی انواع بشر میباشد.
سالن دو پادوقوژ اونیون میزبان هنرنمایی و توانمندی بازیگران پرتوان گروه پاپیون خواهد بود . مهران قندهاری ، شیرین ایزی و یحیی توسلی بازیگران این گروه هستند که سعید حسنلو به عنوان سرپرست و مشاور کارگردان و دکتر محمد ایمانی به عنوان رئیس کمپانی این گروه را همراهی می کنند.




نظرات کاربران