در حال بارگذاری ...
جشنواره تئاترعروسکی میزبان «پسر جنگل» می‌شود

حضور افتخاری ژاله علو، امیرحسین صدیق و محمد بحرانی در یک نمایش

نمایش «پسر جنگل» کاری از رامین کهن با صداپیشگی افتخاری ژاله علو، مرضیه برومند، مریم سعادت، امیرحسین صدیق و محمد بحرانی در جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک به صحنه می‌رود.

به گزارش ایران تئاتر رامین کهن کارگردان این اثر نمایشی به ستاد خبری هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک گفت: نمایش «پسرجنگل» برای نخستین بار در ایران توسط کمپانی «تئاتر سایه» در دست تولید است.
 او ادامه داد: طراحی و ساخت عروسک‌ها متفاوت و فانتزی انجام شده است و از موسیقی و تکنیک‌های مدرن دیجیتال ویدئو مپینگ در فضاسازی نمایش بهره بردیم و صداپیشگان محبوب در نمایش حضور دارند.
کهن با این توضیح که قصه «پسر جنگل» نخستین‌ بار در سال  1967 توسط کمپانی دیزنی به صورت انیمیشن ساخته شد، یادآوری کرد: این اثر با توجه به استقبال چشم‌گیر در سراسر دنیا و محبوبیت نزد مخاطبان، در قالب سرگرمی و بازی‌های رایانه‌ای تولید شد و رپرتوارهای متعددی از اجرای تئاتر پسر جنگل در انگلستان و آمریکا اجرا می‌شود.
او درباره شیوه اجرایی نمایش خود نیز توضیح داد: این نمایش ترکیبی از عروسک بونراکو، تن پوش، ماسک و عروسک‌هایی است که بخشی از آن به بدن بازی‌دهندگان متصل می‌شود. در اجرا تا حدودی به متن وفاداریم. تغییری در کلیات و جزییات داده نشده ولی با توجه به شرایط فرهنگی دراماتورژی و تنظیم شده است.
در نمایش «پسر جنگل» می‌بینیم، باگیرا پلنگ سیاه مهربان در جنگل به کودک بی‌پناهی که تنها رها شده برمی‌خورد. پلنگ به دنبال پدر مادر واقعی نوزاد می‌گردد. اما آن‌ها را پیدا نمی‌کند. نوزاد را پیش گله گرگ‌ها می‌برد. گرگ‌ها سرپرستی او را قبول می‌کنند و نام او را موگلی می‌گذارند. موگلی با گرگ‌ها بزرگ می‌شود و زندگی می‌کند. اما ببرشاه سلطان جنگل است و کینه دیرینه‌ای از انسان‌ها دارد.
رامین کهن نویسنده، آهنگ‌ساز و کارگردان این نمایش است.
الکا هدایت، محمدرضا مالکی، سعید ابک، کامیار محبی، هانی مقدم و آزاده مویدی‌فر صداپیشگان عروسک هستند و ژاله علو، مرضیه برومند، مریم سعادت، امیرحسین صدیق و محمد بحرانی نیز در این بخش حضور افتخاری دارند .
سعید ابک، پرستو آریاکیا، الهام ایروانی، علی باروتی، صدف بیگدلی، فاطمه پورهاشمی، هانی حسینی، مریم رحمانی، مهرنوش صادقیان، امیرعباسیان، حمیدرضا گودرزی، متین گودرزی و مرضیه نادری نیز به عنوان بازی‌دهندگان عروسک با اجرای این نمایش همکاری دارند.
طراحی عروسک توسط علی پاکدست و مریم اقبالی انجام شده و طراحی اولیه عروسک به عهده امیر کاظمی بوده است.
مریم اقبالی، علی پاکدست، حسین زینالی، مهرنوش صادقیان، سارا ولی، الهام وفایی، حجت هاشمی، قاسم رحمتی، امیر محمدی و امیر خلیق  ساخت عروسک را انجام داده‌اند.      
هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک با دبیری مرضیه برومند یکم تا هفتم شهریور ماه برگزار خواهدشد.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران