در حال بارگذاری ...
...

«از من تا درکِ دیگری در بازی‌های نمایشی»

برگزاری کارگاه «مبانی تئاتر و پداگوژی» در مؤسسه تاریخ ادبیات کودکان

«از من تا درکِ دیگری در بازی‌های نمایشی»

برگزاری کارگاه «مبانی تئاتر و پداگوژی» در مؤسسه تاریخ ادبیات کودکان

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان کارگاه یک‌روزه «کارگاه مبانی تئاتر و پداگوژی: از من تا درکِ دیگری در بازی‌های نمایشی» را برگزار می‌کند.

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان کارگاه یک‌روزه «کارگاه مبانی تئاتر و پداگوژی: از من تا درکِ دیگری در بازی‌های نمایشی» را ویژه مربیان، آموزگاران، کتابداران و پدران و مادران در دو بخش تئوری و عملی، با سرفصل‌های «تئاتر پداگوژیک و بازی‌های نمایشی»، «دیگری‌بینی در بازی‌های نمایشی» و «دیگری‌شنوی» در بازی‌های نمایشی برگزار می‌کند.

«دیگری‌بینی» و «دیگری‌شنوی» در بازی‌های نمایشی، سرفصل‌های «ارتباط پویا» برای دستیابی به کنش جمعی هستند که از دیدن و شنیدنِ نابِ «بدن»، «بیان» و «تصورِ» خود و دیگری در بستر بازی شکل می‌گیرند و به درکِ «من» به مثابۀ «دیگری» و «دیگری» به مثابۀ «من» می‌انجامند؛ فرآیندی که درکِ «دیگری» را با همۀ دوری‌اش از جهان، زیست و باورهای «من» شدنی می‌سازد و «دیگری‌خواهی» را بی ولعِ رقابت، در چشم‌اندازهای بی‌سَروَرِ همراهی و همدلی معنا می‌کند. بی‌گمان یکی از ره‌آوردهای رهایی‌بخشِ تئاتر در پداگوژی همین نِداست: «چشمی که می‌بیند و گوشی که می‌شنود» کافی نیست، به «چشمی که می‌شنود و گوشی که می‌بیند» بیاندیش!...

آموزشگر و تسهیل‌گر این کارگاه یک‌روزه، علی مرتضوی فومنی، پژوهشگر گروه مطالعات آموزشی انجمن مطالعات فرهنگی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و عضو مرکز ملی اسیتژ (مرکز نمایندگی اسیتژ فرانسه)، عضو پیوسته کانون نمایش‌نامه‌نویسان خانه تئاتر، عضو انجمن تئاتر کودک و نوجوان خانه تئاتر و از اعضای شورای کتاب کودک است.

کارگاه یک‌روزه «کارگاه مبانی تئاتر و پداگوژی: از من تا درکِ دیگری در بازی‌های نمایشی» روز جمعه ۱۹ مردادماه ۱۳۹۷ از ساعت ۹ تا ۱۴ برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به شرکت در این کارگاه می‌توانند به سایت «مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان» مراجعه کنند یا با شمارۀ 09198710364 تماس بگیرند.