در حال بارگذاری ...
در گفت و گوی مهمانان خارجی جشنواره ملی تئاتر اهواز با تئاتر خوزستان مطرح شد:

سطح بالای تئاتر در ایران و آشنایی با فرهنگ های سراسر ایران

اولین جشنواره ملی تئاتر اهواز از یکم تا هفتم مرداد ۹۷ با حضور ۲۳ گرو‌ه‌های نمایشی از ۱۴ استان مختلف کشور در کلانشهر اهواز که همیشه در عرضه تئاتر هم ادعا و هم حرفی برای گفتن داشته است برگزار شد که در این میان حضور مهمانان خارجی از کشورهای مختلف عربی خاورمیانه نشان از اهمیت برگزاری این جشنواره را داشت.

به گزارش ایران تئاتر خوزستان، اولین جشنواره ملی تئاتر اهواز با استقبال خوب مهمانان خارجی از کشورهای مختلف عربی خاورمیانه برگزار شد که همگی از سطح بالای آثار نمایشی حاضر در جشنواره و آشنایی بیشتر با تئاتر ایران و فرهنگهای سراسر ایران سخن به میان آوردند.

تئاتر جلوه‌گر اندیشه انسان است

اسعد بوناشی هنرمند و نویسنده مهمان از کشور کویت ضمن مطلوب ارزیابی کردن سطح اولین جشنواره ملی تئاتر اهواز گفت: تئاتر جلوه‌گر اندیشه انسان است.

اسعد بوناشی در حاشیه نخستین جشنواره ملی تئاتر اهواز اظهار کرد: از اینکه برای حضور در جشنواره ملی تئاتر اهواز دعوت شده‌ام، خوشحالم.

وی با بیان اینکه در این جشنواره با فکر و اندیشه هنرمندان ایرانی آشنایی بیشتری پیدا کردم، افزود: سطح بالای تئاتر و همچنین فرهنگ و هنر متعالی جمهوری اسلامی ایران من را به خود جذب کرد.

این هنرمند کویتی با بیان اینکه باید اهتمام و توجه بیشتری در جوامع مختلف نسبت به تئاتر صورت گیرد، عنوان کرد: تئاتر جلوه‌گر اندیشه انسان است و در ارتقای فرهنگی هر جامعه‌ای نقش به‌سزایی دارد.

بوناشی گفت: آثار تئاتر اغلب دراماتیک و یا حزن انگیز هستند در حالی که باید هدف تئاتر را تلاش برای نشان‌ دادن و حل دغدغه‌ها و مسائل جامعه قرار دهیم.

تئاتر، هنری از جنس انسانیت و برادری است

مهند العمیدی استاد دانشگاه و کارگردان عراقی در حاشیه نخستین جشنواره ملی تئاتر، اهواز گفت: تئاتر هنری از جنس انسانیت و برادری است

مهند العمیدی استاد دانشگاه و کارگردان عراقی در حاشیه جشنواره ملی تئاتر اهواز، اظهار کرد: بسیار خوشحالم که در این جشنواره به عنوان یک رخداد بزرگ فرهنگی و هنری حضور دارم.

العمیدی افزود: تئاتر هنری از جنس گفت‌وگو محبت، انسانیت و برادری است که بین همه ملل دنیا می‌تواند ارتباط برقرار کند.

این استاد تئاتر تصریح کرد: جشنواره ملی تئاتر اهواز موجب آشنایی بیشتر من با تئاتر، هنرمندان و فرهنگ‌های سراسر جمهوری اسلامی ایران شد.

وی زبان تئاتر را زبانی خاص دانست که همه از هر قوم و زبانی می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند و افزود: نمایش زبان‌های مختلفی دارد که یکی از آنها زبان مکالمه است، در فهم زبان فارسی دشواری‌هایی برای ما وجود دارد ولی جلوه‌های دیگر تئاتر ما را به خود جذب می‌کند.

عمیدی گفت: ملت‌های ما عاشق صلح، فرهنگ و هنر هستند و از جنگ و پیکار بیزارند و نسبت به این‌چنین رخدادهایی استقبال و تمایل خوبی از خود نشان می‌‌دهند.

این کارگردان عراقی عنوان کرد: آخرین نمایشی که ساخته‌ام «حضرالتجوال» (منع رفت‌‌ وآمد) نام دارد و برای حضور در جشنواره تئاتر اردن از ما دعوت شده‌‌ است؛ امیدوارم نمایش ما در جشنواره پیش‌روی فجر نیز در تهران به اجرا درآید.

وی در پایان از میزبانی خوب جشنواره در طول برگزاری آن تقدیر و تشکر کرد و گفت: امیدواریم سال آینده با بین‌المللی شدن جشنواره تئاتر اهواز، نمایش‌های خوبی از کشورهای مختلف در آن حضور پیدا کنند.

اولین جشنواره ملی تئاتر اهواز به دبیری ناصر چنانی از 1 الی 7 مردادماه 97 در کلانشهر اهواز برگزار شد.




نظرات کاربران