در حال بارگذاری ...
در بخش‌های بازیگری و کارگردانی

مسعود موسوی برای اولین بار کارگاه‌های آزاد تئاتر برگزار می‌کند

مسعود موسوی کارگردان، مدرس، بازیگر و منتقد تئاتر برای اولین بار کارگاه های آموزش بازیگری وکارگردانی برگزار می کند.

مسعود موسوی در ارتباط با برگزاری این کارگاه های سه گانه به ایران تئاتر گفت: به طور معمول همه ساله و در کنار نمایش هایی که کارگردانی می کنم، یک اثر نمایشی را نیز با حضور دانشجویان دانشگاه برای اجرا تدارک می بینم و هدفم از این اقدام زمینه سازی برای ورود آن ها به دنیای حرفه ای تئاتر است. در بیست و پنج سال گذشته که به تدریس در دانشگاه اشتغال دارم همیشه این رویه را دنبال کرده ام و از میان نمایش هایی که به این ترتیب تهیه شده اند می توانم به « آدم آدم است 2»، « اگه یه روز صبح»، « ما فقط 5 دقیقه وقت داشتیم» و « زیر آسمان کبود شهری بود» اشاره کنم.

او با اشاره به اینکه برای نخستین بار است که تصمیم به آموزش خصوصی در عرصه تئاترگرفته بیان کرد: بعد از بیست و پنج سال تدریس تئاتر در سطح دانشگاه ها اعتقاد دارم که با وجود مراکز متعدد آموزش های تئاتری، همچنان زمینه مناسبی برای ورود دانشجویان و هنرجویان به عرصه تئاتر حرفه ای آنطور که باید فراهم نیست. احساس شخصی من بر این است که صرف پرداخت هزینه های سنگین آموزش های تئاتری در بعضی مراکز خصوصی کمک چندانی به ورود هنرمندان جوان به سطح حرفه ای تئاتر نکرده است. از همین رو تصمیم گرفتم تا با برگزاری این دوره ها به سهم خود در آموزش و آماده سازی علاقه مندان به هنرهای نمایشی برای حضور جدی در عرصه تئاتر نقش داشته باشم.

این کارگردان تئاتر در ادامه سخنانش با تشریح این دوره های آموزشی گفت: این کارگاه ها در سه سر فصل « آموزش بازیگری تئاتر از مبتدی تا پیشرفته»، « آموزش کارگردانی تئاتر از مبتدی تا پیشرفته»، همچنین « کارگاه از ایده تا اجرا» برگزار خواهد شد. جمع بندی کارگاه آموزش بازیگری در نهایت به اجرای نمایشی با کارگردانی خودم ختم خواهد شد. همچنین در دوره آموزش کارگردانی علاوه بر آموزش ها به عنوان مشاور در کنار آموزش دیدگان این دوره خواهم بود که اولین حضور در دنیای حرفه ای تئاتر را تجربه خواهند کرد. « کارگاه از ایده تا اجرا» در این دوره آموزشی هم با در نظر گرفتن این مسئله برنامه ریزی شده که دانشجویان تئاتر و حتی بعضی از هنرمندانی که تجربه هایی در اجرای نمایش داشته اند، به دلایلی هنوز آنچنان که باید آمادگی لازم برای حضور در سطح حرفه ای تئاتر را نیافته اند. در این کارگاه علاوه بر اینکه از ابتدا تا انتهای شکل گیری یک اثر نمایشی مرور خواهد شد، همچنین به عنوان مشاور در کنار هنرجویان خواهم بود تا به شکل مطلوب یک اثر نمایشی برای اجرای حرفه ای نزدیکتر شویم.

گفتنی است، دوره های آموزشی یاد شده از 20 مرداد آغاز خواهد شد و پایان مهلت ثبت نام نیز 15 مرداد تعیین شده است. علاقه مندان به شرکت در این کارگاه ها و کسب اطلاعات بیشتر می توانند  با شماره تلفن 09229895826 تماس حاصل کنند.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با مسعود موسوی، کارگردان، منتقد و مدرس تئاتر

معرفی مهم‌ترین کارگردانان تئاتر ایران از راه نقد آثار
گفت‌وگو با مسعود موسوی، کارگردان، منتقد و مدرس تئاتر

معرفی مهم‌ترین کارگردانان تئاتر ایران از راه نقد آثار

مسعود موسوی، کارگردان، منتقد و مدرس تئاتر و نویسنده کتاب «صد نقد، صد اجرا»می‌گوید نسلی که الان تئاتر کار می‌کند شاید هیچ‌وقت نتوانسته کارگردانان قدیمی ایران را که به رشد و اعتلای این عرصه کمک کرده‌اند، خوب بشناسد و حتی با سبک کارشان آشنا شود؛ بنابراین تلاش کردم با بررسی و ...

|

داوران بخش خیابانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند مطرح کردند

اهمیت دادن به اجراهای خیابانی در جشنواره منطقه‌ای، قطعا نویدبخش است
داوران بخش خیابانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند مطرح کردند

اهمیت دادن به اجراهای خیابانی در جشنواره منطقه‌ای، قطعا نویدبخش است

داوران بخش خیابانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز می‌گویند اهمیتی که امسال به اجراهای خیابانی در جشنواره‌های منطقه‌ای داده شده، قطعا نویدبخش گروه‌های هنری خواهد بود.

|

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان معرفی شدند

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان معرفی شدند

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» از اندیمشک، «سایلنت هملت؛ سایلنت» و «رسم‌الخط» اهواز و در بخش خیابانی نمایش «درد و ایده» از اهواز و نمایش «قهرمان غریب» از سوسنگرد به جشنواره منطقه‌ای ...

|

نظرات کاربران